נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"
הסתדרות 480-100

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיאוטיזםמחקר ראשון מסוגו: כמה אוטיסטים בוגרים יש בארה"ב

מחקר ראשון מסוגו: כמה אוטיסטים בוגרים יש בארה”ב

המידע החדש יוכל לעזור לאוטיסטים מעל גיל 18 לקבל את המשאבים והתמיכה להם הם זקוקים

כ -2.2% מכלל האנשים מעל גיל 18 בארצות הברית נמצאים על הספקטרום האוטיסטי – כך מעריך מחקר חדש שפירסם שלשום המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). לפי המחקר, שנחשף ב-CNN, מספר האוטיסטים הבוגרים מוערך בכ-5.4 מיליון, וכנגזרת מכך אחד מכל 45 אנשים.

“מדובר במחקר הראשון של ה-CDC שמספק הערכות של מספר המבוגרים בארה”ב עם אוטיזם”, נמסר מהמרכז האמריקאי לבקרת מחלות. “אין למעשה מערכת מעקב קיימת לאיסוף המידע הזה. חשיבות המחקר בכך שהוא ממלא פער בנתונים על מבוגרים החיים על הספקטרום האוטיסטי בארה”ב”.

 “ייתכן שהמחסור בנתונים עד היום נובע מהאתגרים הקשורים לבדיקת ASD (autism spectrum disorder) אצל מבוגרים”, מסבירה פטרישה דיץ מהמרכז לבקרת מחלות. “אין בדיקות שקיבלו תוקף פסיכומטרי של הפרעה אוטיסטית במבוגרים, מה שהוביל לשימוש בבדיקות המיועדות לילדים. בנוסף, דרושות שיטות חדשות כדי להגיע לאוכלוסיות החיות באופן עצמאי”.

 לביצוע המחקר צוות החוקרים השתמש באומדנים של אוטיזם בקרב ילדים, ועשה העברה של נתון זה לאוכלוסייה הבוגרת, תוך שימוש בנתונים עדכניים על תמותה. יש לציין כי הנתון של 2.2% מהווה אומדן, והוא עשוי להשתנות על סמך נתונים חסרים. מצד שני, המידע החדש יכול לעזור לבוגרים עם אוטיזם לקבל את המשאבים והתמיכה להם הם זקוקים, אך אינם מקבלים נכון להיום.

 כך למשל, צעירים אוטיסטים רבים לא זוכים לקבל שירותי בריאות במשך כמה שנים אחרי שהם מפסיקים לראות רופא ילדים. כמו כן, יותר ממחצית מהם נשארים מובטלים אחרי התיכון וגם ולא נרשמים ללימודים גבוהים בשנתיים שלאחריו.

בקבוצת הגילאים מתחת ל-18, אחד מכל 54 ילדים בארה”ב מאובחן עם אוטיזם.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות