נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאוטיזםקמפיין חדש: צעירים עם מוגבלויות מתגייסים לשירות הלאומי

קמפיין חדש: צעירים עם מוגבלויות מתגייסים לשירות הלאומי

מדי שנה מתנדבים כ־300 אנשים במסגרת הפרויקט. "גדלנו על הערך של להתגייס ולשרת", מספר אחד המתנדבים. "כשנודע לי שקיבלתי פטור מהשירות הצבאי - התרסקתי"

לפני כמה שנים שאלתי את אחי מה קרה לצו הגיוס שלי. הוא סיפר לי שקיבלתי פטור אוטומטי רק בגלל שיש לי מוגבלות וזה אכזב אותי מאוד. לא ידעתי בזמנו שאפשר להתנדב. נזכרתי ברגע ההוא השבוע, כשדיברו איתי על פרויקט השירות הלאומי של האגודה הישראלית להתנדבות.

קמפיין הגיוס החדש של האגודה להתנדבות מעודד צעירים עם מוגבלויות להתגייס לשירות הלאומי. מדי שנה מתנדבים כ־300 אנשים במסגרת הפרויקט, שמתקיים בשיתוף פעולה עם הרשות לשירות הלאומי־אזרחי, קרן ההזדמנות ומשרד הרווחה. 

“אני רואה אותו משתלב, וזה נפלא”. נעם (צילום: באדיבות המצולם)

אחד המתנדבים בפרויקט הוא נעם (21), שסובל מ־ASD (הפרעה הנמצאת על הספקטרום האוטיסטי). נעם מתנדב מטעם השירות הלאומי במחלקת התרבות של עיריית ראשון-לציון. “אני מגיע ממשפחה ציונית דתית”, הוא מספר. “גדלנו על הערך של להתגייס ולשרת. כשנודע לי שקיבלתי פטור מהשירות הצבאי, התרסקתי. ההתנדבות במחלקת התרבות בעירייה מאוד עוזרת לי. מעניקים לי פה את כל העזרה שאני צריך, ואפילו נותנים לי לערוך עלונים עבור התושבים מהמחלקה”. אמו רונית סיפרה: “חברה אמרה לי שיש את האגודה להתנדבות. זה היה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנעם. אני רואה אותו משתלב, וזה נפלא”.

“החזון שלנו באגודה להתנדבות הוא לייצר חוסן אזרחי חברתי בישראל בעזרת התנדבות ושירות לאומי”, הוסיף ירון לוץ, מנכ”ל האגודה להתנדבות. “אנחנו גאים בזכות להעניק לצעירים שהצבא פוטר משירות, הזדמנות להשתלב, לתרום ולבנות עתיד כחלק מהשירות הלאומי-אזרחי וחוק חיילים משוחררים. מבחינתנו כולם שווים, והגיוון בחברה הוא העוצמה האמיתית שלה”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות