נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"אם לא הייתי בכיסא גלגלים - חיי היו בסכנה"

“אם לא הייתי בכיסא גלגלים – חיי היו בסכנה”

איאד אלחלאק, האוטיסט שנורה למוות בירושלים, ממש לא לבד. היד הקלה של המשטרה על ההדק מעלה הרבה שאלות קשות

לא-פעם שואלים אותי מה אני מרגיש ביחס לכיסא הגלגלים. אולי הייתי מעדיף להיות עם מגבלה קטנה או קלה יותר? אז קודם כל – אני מאוד שלם בנכות שלי. אני גם מאוד רגוע שאני לפחות נכה בכיסא גלגלים, כי לאור המאורעות האחרונים, אלמלא המגבלה הפיזית הנראית לעין וכיסא הגלגלים – אולי חיי היו בסכנה.

בשבת האחרונה, איאד אל-חאלק, צעיר ערבי על הרצף האוטיסטי, נורה למוות במזרח ירושלים. על פי הדיווחים, עלה חשד כי איאד החזיק כלי נשק ולכן נורה ע׳׳י שוטרי מג״ב. לאחר בירור נוסף התגלה כי הוא לא החזיק נשק כלל. זהותו, המקום והסיבות לכאורה לירי הופכים במהירות את מותו של איאד לשיח פוליטי.

אבל הוא ממש לא המקרה היחידי. בינואר אשתקד נורה למוות יהודה ביאדגה ז׳׳ל. צעיר אתיופי, הלום קרב, שהיה בהתקף נפשי בזמן האירוע ויצא מהבית עם סכין. המשפחה דיוחה עליו למשטרה, ועל פי הדיווחים בחדשות למשטרה לקח כשעה לאתר אותו ולהגיע אליו. שוטר הסיור שהגיע למקום טען שהוא חש מאוים. השוטר ירה, יהודה ביאדגה מת.

איאד אלחלאק (צילום: מרכז ”אלווין” במזרח ירושלים)

בימי הקורונה והחלת הסגר, פורסמו עדויות של שוטרים מבצעים מעצר ברוטלי ואלים כלפי צעיר חרדי עם מוגבלות נפשית ושכלית בירושלים, בטענה כי הוא מפר את כללי הסגר. זה קרה אף על פי שאביו ואזרחים רבים ביקשו להסביר את מצבו. לולא האזרחים, היינו כנראה רואים תמונות קשות יותר.

לפני כחודש נורה למוות בלא פחות מ-16 כדורים שיראל חבורה ז׳׳ל, לוקה בנפשו המוכר לגורמי הרווחה, לאחר שדקר את השוטר. בשעות שקדמו לאירוע הטראגי שיראל הרגיש כי הוא במצוקה נפשית, לכן ביקש להתפנות לטיפול. מצבו השתנה במהירות, מה שמאפיין מתמודדי נפש, הוא חווה התקף והחל להיות תוקפני לכן משפחתו ביקשה את עזרת המשטרה. אין צל של ספק שהשוטר היה בסכנה וחש מאויים, אך יש כאן שאלות קשות על התנהלות המשטרה והשוטר ברגעים שקדמו לאירוע.

https://www.facebook.com/kan.news/videos/585308225672125/?v=585308225672125

היד הקלה של המשטרה על ההדק מעלה הרבה שאלות קשות, נוכח האירועים הללו. מה ההכשרה שעוברים שוטרים במקרים שבהם מעורב אדם מגבלה ומהם הנהלים לטיפול בחשודים כאלה? ואם יש נהלים כאלה- מדוע האירועים הללו חוזרים שוב ושוב? יש חוקים שנכתבו בדם, הדם נשפך מספיק – הגיע הזמן לעשות ולחוקק.

בן 29 מראש העין, רווק (פנוי להובלות). יזם ופעיל חברתי. שותף-מייסד בחברת Palta אופנה לאנשים עם מוגבלות. מרצה ומייעץ לארגונים וחברות על מוגבלות. כותב מאמרי דעה ברשתות החברתיות וב"שווים". מתנייד בכיסא גלגלים ממונע עקב ניוון שרירים מולד.

כתבות אחרונות