נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהשר כ"ץ: "העלאת קצבאות הנכות תובא לאישור בתקציב הקרוב"

השר כ”ץ: “העלאת קצבאות הנכות תובא לאישור בתקציב הקרוב”

שר האוצר הנחה את אנשי משרדו לקיים את המתווה להעלאת הקצבאות, כך שקצבת הנכות תהיה 3,700 שקל בחודש

כשברקע התחדשות הפגנות הנכים, נפגש היום שר האוצר הנכנס ישראל כ”ץ עם נציגי ארגוני הנכים, והבטיח להם להביא לאישור הממשלה את המתווה להעלאת קצבאות הנכות כבר במסגרת התקציב הקרוב.

במהלך הפגישה העלו נציגי הארגונים בפני השר את דרישותיהם, ובהן העלאת קצבת הנכות. כ”ץ הנחה לקיים את המתווה להעלאת הקצבאות כפי שקבוע בחוק לשנים 2020-2021 – כך שקצבת הנכות הכללית תעמוד על סך של 3,700 שקל בחודש.

במקביל, הנחה שר האוצר את אגף התקציבים במשרדו לגבש את עיקרי המשמעויות של העלאת הדיסריגארד (הכנסה מעבודה בגינה מקוזזת קצבת הנכות), וזאת במטרה לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות.

השר כ”ץ עם נציגי ארגון “נכה לא חצי בן אדם”

“הקשבתי קשב רב למצוקותיהם של הנכים”, אמר כ”ץ בתום הפגישה. “בכוונתי להביא במסגרת התקציב הקרוב את המתווה להעלאת הקצבאות, ולפעול בכל העוצמה על מנת לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות”.

בפגישה השתתפו בין השאר נציגי ארגון “נכה לא חצי בן אדם”, אלכס פרידמן, חנן טל וד”ר איליה סטמבלר. “השר הביע נכונות לעמוד בכל ההסכמות והחוק, ולקדם את יישום הפעימות תוך זמן קצר ובמסגרת דיוני התקציב”, נמסר מדוברות הארגון. “הדגש הושם על נקודות הבסיס של החוק: הקצבה לא תפחת מסכום של 3,700 שקל בחודש, בסיס התקציב לא יפחת מ-4.341 מיליארד שקל, הצמדה לשכר הממוצע במשק והעלאת הדיסריגארד של חוק לרון באופן משמעותי, על מנת לעודד אנשים עם מוגבלות להשתלב בתעסוקה”.

“בירכנו את השר על כניסתו לתפקיד בכך שהוא האדם הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון”, אמר פרידמן עם סיום הפגישה. “אני שמח על נכונותו לפעול לקידום הנושא ומקווה כי אכן הדברים יקרו בהקדם האפשרי. עבור ציבור הנכים כל שקל זה עניין של חיים ומוות, כל יום שעובר עלול להכריע גורלות. נמשיך בשיתוף הפעולה בתקווה לבשורות טובות בקרוב”.

קצת רקע: לפני כשנתיים וחצי, אחרי מאבק ממושך שכלל פעולות מחאה וחסימות כבישים, הצליחו הנכים במעורבות של ההסתדרות להגיע להסכמות עם הממשלה על העלאת קצבת הנכות. בפברואר 2018 חוקקה הכנסת את חוק קצבאות הנכות, שכלל כמה פעימות להעלאת הקצבה.

במארס 2018, במסגרת הפעימה הראשונה, הועלתה הקצבה הבסיסית של נכה בשיעור 100% מ-2,340 שקל ל-3,272 שקל בחודש. לפעימה הבאה לא הוגדר מועד מדויק בחוק, אך בתחילת 2020 היו אמורים שר האוצר וועדת העבודה והרווחה של הכנסת לאשר חלק מהתקציב (מוערך במיליארד שקל) שיאפשר הגדלת הקצבה ב-400 שקל לחודש בפריסה של שנתיים, כלומר עד 2022.

למרות החוק ולמרות ההתחייבויות כלפי הנכים, הפעימה הבאה לא נכנסה לתוקף. בארגון “הנכים הופכים לפנתרים” אמרו אז ל”שווים” כי “נכים נאלצים לחשוב כל בוקר אם לקנות תרופות או כיכר לחם. אי אפשר לחיות ככה בכבוד. עוד מעט אנחנו נכנסים לעונת החורף ולנכים לא יהיה תקציב לחימום הבית. מוליכים אותנו שולל ואת זה לא ניתן. אנחנו מבטיחים שלא נשב בחיבוק ידיים, ומה שהיה עד כה זה קטן לעומת הבאות”.

עכשיו השר כ”ץ מבטיח להביא את הגדלת הקצבאות לאישור הממשלה בקרוב. השאלה היחידה היא האם הוא יקיים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות