נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאוסטרליה: נער עם אוטזים שלא מתקשר - נעדר

אוסטרליה: נער עם אוטזים שלא מתקשר – נעדר

מירוץ נגד השעון: מאות אנשים מחפשים את ויליאם קלהאן בתנאי קור קשים

נער עם אוטיזם שאינו מדבר, נעדר יותר מ-24 שעות בתנאי קור מסוכנים בצפון מלבורן, אוסטרליה. צוות החיפוש, הכולל יותר מ-450 איש, בהם מתנדבים רבים, נמצא במירוץ נגד השעון כדי לאתר את הילד לפני שייכנע לקור המקפיא השורר באזור בלילה. בזמן ההיעלמות הוא לבש מכנסי טרנינג כחולים וקפוצ’ון.

ויליאם קלהאן, בן 14, נעלם אתמול בערב (שעון אוסטרליה) בזמן שרץ לפני אביו כשנסעו לפסגת “הר אכזבה”, הנמצא 10 ק”מ מזרחית לעיירה וואלן. קצינת משטרה בזירה נשאלה אם יש חשש שהוא עשוי לא להגיב למחפשים אחריו, והיא אמרה שמשפחתו דווקא חושבת שהוא כן יגיב, “אבל המון אנשים או רעשים עלולים להרתיע אותו”.

וויליאם נעדר
וויליאם נעדר

מטפל באוטיזם שמכיר את ויליאם היטב סיפר כי מדובר בילד רגוע מאוד. “הוא אוהב להיות בחוץ ולהתרוצץ”, אמר, “הוא ממש נייד, תמיד קראתי לו ילד ג’ונגל”. על נסיבות ההיעלמות אמר המטפל: “הוא פשוט היה שקוע בלהיות כאן ושכח איפה הוא היה. אתה לא יכול להוריד ממנו את העיניים לאורך זמן, הוא תמיד היה מהיר”.

ויליאם, שמתגורר בעיקר עם אמו, אמור היה לחזור לבית הספר היום, מה שבנסיבות הקשות לא קרה. “אני מתפלל לחדשות טובות, ושויליאם ימצא את דרכו לבית או למקלט”, אמר המטפל. “אני אפילו לא יכול לחשוב על המצב ההפוך”.

במהלך החיפושים בלילה משתמשים המחפשים בציוד הדמיה תרמי, מכיוון שהטמפרטורות צונחות. “זה מזג אוויר מסוכן מאוד”, אמר סמל משטרה בזירה. “זה יכול לרדת לאפס, אולי תת-אפס כאן בהרים, וזה מזג אוויר מסכן חיים. יש אנשים ששרדו כמה לילות גם בתנאים האלה, ולכן אנחנו חושבים שיש סיכוי טוב שנצליח למצוא אותו בחיים”.

לפני חמש שנים, באירוע דומה, הצליחה המשטרה לאתר בחיים ילד בן 11, גם הוא עם אוטיזם, אחרי חמישה ימי חיפושים. הדבר הזה נותן תקווה למשטרה כי ויליאם גם יימצא בחיים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות