נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיאוטיזםהאחריות לעצור אלימות משטרתית כלפי אנשים עם מוגבלות היא שלנו

האחריות לעצור אלימות משטרתית כלפי אנשים עם מוגבלות היא שלנו

האירועים שבהם נפגעו ונהרגו אנשים עם מוגבלות על ידי שוטרים מלמדים שזה לא עניין של דת או מוצא. אנחנו חייבים לפעול נגד זה

הנשיא ריבלין וחברי הועדה. צילום: מארק ניימן, לע״מ
הנשיא ריבלין וחברי הועדה. צילום: מארק ניימן, לע״מ

הטלפון שלי צלצל השבוע, מהעבר השני שמעתי “ג’וש, האם תהיה מוכן לבוא למפגש עם הנשיא?״. את השאלה הפנה אלי אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

תמיד חלמתי לפגוש את הנשיא, אבל הייתה כאן גם מטרה חשובה, שעליה סיפר לי טורם. ״במפגש נדבר על הקמת ועדה בין-משרדית, שתעסוק באלימות של משטרת ישראל כלפי אנשים עם מוגבלות״, הוא אמר לי. הסכמתי מיד. זה נושא שקרוב לליבי, במיוחד מאחר שחוויתי בעצמי אלימות וחוסר הבנה מהסביבה.

שמחתי להגשים את החלום וגם להיות חלק מהמטרה החשובה הזו. בהתחלה שקלתי לבוא עם מסיכה שעליה סמל מנצ’סטר יונייטד, כיוון שאני יודע שהנשיא אוהד את הקבוצה היריבה, ליברפול. אך בסוף החלטתי לכבד את המעמד ועטיתי מסיכה חד פעמית רגילה. אבל כבוד הנשיא, אם אתה קורא, יונייטד היא עדיין הקבוצה הכי טובה ואפילו נשיא יכול לטעות.

ג׳וש במסיכת מנצ׳סטר
ג׳וש במסיכת מנצ׳סטר

באירוע נכחו הנשיא ריבלין; אברמי טורם; שר המשפטים, אבי ניסנקורן; אורן הלמן, מייסד סיכוי שווה (ארגון מדהים שעוזר לאנשים עם מוגבלות); דוד הריס – מייסד ארגון נשמת למתמודדי נפש ומתמודד נפש בעצמו; משה בר סימן טוב, מנכ”ל משרד הבריאות; עו״ד סיגל יעקובי, מ״מ מנכ״לית משרד המשפטים; אביגדור קפלן, מנכ״ל משרד הרווחה; עו”ד אודית קורינלדי-סירקיס, יועמ”ש הנשיא; והראל טובי, מנכ”ל בית הנשיא.

המפגש בבית הנשיא היה אירוע חשוב ומרגש. ושמחתי שזכיתי להיות נוכח בו. הוועדה שהוקמה מיד אחרי הכנס, תובל על ידי מנכ”ל משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, וישתתפו בה נציגי הגופים שנכחו במפגש, כאשר אני אייצג את נציבות השיוויון לאנשים עם מוגבלות.

שמעתי עדויות וסיפורים רבים ולמדתי עד כמה יש אלימות וחוסר הבנה של כוחות הביטחון, כלפי אנשים עם מוגבלות בכל האוכלוסיות. נחשפנו בחודשים האחרונים לתמונות של ראש המדמם של יענקי רוזנברג שהוכה על ידי שוטרים, לסיפורו של איאד אל חאלאק, שנורה למוות על ידי שוטרי מג״ב ולדיווחים על אירועים נוספים. האירועים האלה מזכירים לנו שמוגבלות לא רואה דת, מוצא או השתייכות פוליטית, היא חוצה אוכלוסיות. האחריות לעשות ולפעול למען עצירות התופעה היא שלנו.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות