נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהציל את וויל: מתנדב איתר את הנער האוטיסט בריא ושלם

הציל את וויל: מתנדב איתר את הנער האוטיסט בריא ושלם

סוף טוב לדרמה באוסטרליה: ויליאם קלהאן בן ה-14 אותר בחיים אחרי שני לילות של חיפושים בקור מקפיא

אתמול סיפרנו לכם על אירוע שהסעיר את אוסטרליה: וויליאם קלהאן, נער אוטיסט בן 14, לא ורבלי, נעלם צפונית למלבורן באזור “הר האכזבה”. אחרי שני לילות שבהם נעדר בתנאי קור קשים, אנחנו שמחים לבשר לכם הבוקר שהחיפושים אחריו הסתיימו בהצלחה והוא נמצא בריא ושלם.

לאחר שנמצא, המשטרה הוציאה הודעה קצרה שבה מסרה כי “וויל אותר כשהוא במצב טוב, הכוחות השקו אותו במים והוא מקבל טיפול רפואי”. בציוץ שפירסמה בטוויטר כתבה משטרת ויקטוריה: “חדשות נפלאות!! הילד וויל קלהאן אותר על ידי מתנדב ב’הר האכזבה’. אחרי יומיים בהם נעדר, וויל עומד להתאחד עם משפחתו בקרוב”.

המשטרה העלתה גם תמונה של וויל כשהוא נישא על ידי מתנדב, לבוש בבגדים שאיתם היה כשנעלם – מכנסי טרנינג כחולים וקפוצ’ון.           

ויליאם קלהאן אחרי שנמצא. צילום: משטרת ויקטוריה

כמו כן שותפה “תמונת היום”, שבה וויל מתאחד עם אמא שלו, פני קלהאן, שמחבקת אותו בחום. האם סיפרה כי בקשתו הראשונה של וויל מיד כשפגש אותה הייתה ללכת לאכול במקדונלדס.

“יחסית לתנאים שבהם היה הוא נראה במצב טוב וגם יחסית רגוע”, אמרה פני, “אני נורא נרגשת”. לדבריה, וויל מסר לה בדרכו שהוא היה מבולבל ומפוחד. “אני לא יכולה לתאר מה עבר עליו ומה הוא הרגיש”, אמרה האם, “אני פשוט מרגישה הקלה אדירה”.

יותר מ-400 אנשים חיפשו אחר וויל ביומיים החולפים. הטמפרטורה באזור בלילה הייתה סביב האפס מעלות, מה שעורר דאגה גדולה לגבי היכולת שלו לשרוד לבד בשטח.

וויל אותר באחת בלילה שעון אוסטרליה, זמן קצר אחרי שאמו נתנה ראיון שובר לב לטלוויזיה. מי שמצא אותו הוא מתנדב בשם בן גיבס, שתוך כדי החיפושים ראה את וויל עומד ביער, בין העצים, ומחייך. “הוא היה בערך 15 מטרים ממני”, סיפר גיבס, “הוא פשוט עמד שם. הוא נראה במצב רפואי טוב ולא רעד יותר מדי. הוא היה בלי גרביים, אז גרבתי לו וגם כיסיתי אותו בג’קט. אחר כך נתתי לו קצת שוקולד”.

ויליאם נישא על ידי אחד המחפשים. צילום: משטרת ויקטוריה

ויליאם נעלם שלשום בערב (שעון אוסטרליה) בזמן שרץ לפני אביו כשנסעו לפסגת “הר אכזבה”, הנמצא 10 ק”מ מזרחית לעיירה וואלן. מטפל באוטיזם שמכיר אותו היטב סיפר כי “הוא פשוט היה שקוע בלהיות כאן ושכח איפה הוא היה. אתה לא יכול להוריד ממנו את העיניים לאורך זמן, הוא תמיד היה מהיר”.

ויליאם, שמתגורר בעיקר עם אמו, אמור היה לחזור לבית הספר אתמול, מה שבנסיבות האלה כמובן לא התאפשר. עכשיו, אחרי שהדרמה הסתיימה בטוב, מקווים כולם שהוא ישוב לבית הספר ממש בקרוב.

 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות