נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותאלה חופי הים הנגישים לנכים בישראל

אלה חופי הים הנגישים לנכים בישראל

איפה יש שביל נגיש למים, איפה יש הנגשה לצל ובאיזו עיר אין הנגשה לנכים בכלל? הרשימה המלאה

עונת הרחצה נפתחה לאחרונה, אך למרבה הצער רבים מהאנשים עם מוגבלות כלל לא יכולים לבלות בחופים, כי הם לא נגישים. כאן באתר ”שווים” אנחנו מביאים את רשימת הערים והחופים הנגישים לנכים, לפי הקריטריונים הבאים: חניה, שירותים ומקלחות, שביל הנגשה לצל, שביל הנגשה למים וכסאות רחצה לנכים.

לרשימת החופים המלאה

בפגישה שהתקיימה השבוע בין סגן שר הפנים, יואב בן צור לבין נציגי ארגוני הנכים וארגוני זכויות אדם, החליט משרד הפנים כי יפעל לקידום והנגשה לנכים של כלל חופי ישראל ללא יוצא מן הכלל. משרד הפנים פעל בעקבות פניות רבות של ארגוני זכויות שוויון, ובראשם ארגון ‘בצלמו’, ו’סיכוי שווה’, שהלינו על חוסר נגישות בחופי ישראל עם תחילת עונת הרחצה.

לפי הרשימה שפירסם מרכז השלטון המקומי, הרשויות המצטיינות בישראל הן תל אביב, ראשון לציון, המועצה האזורית תמר, מועצה איזורית מטה אשר ומועצה איזורית גן רווה. לפני כשבוע דיווחנו ב-”שווים” כי עיריית ת”א הנגישה לנכים את כלל חופי הרחצה. 13 החופים מצטיינים בכל הקריטריונים.

כסא בחוף תל אביבי. צילום: עיריית תל אביב
כסא בחוף תל אביבי. צילום: עיריית תל אביב

גם ראשון לציון, מצטיינת בכל ששת החופים שלה, ומספקת את כל השירותים: החוף הכחול, נווה חוף, חוף חופית, חוף תל יונה, חוף הילדים והחוף הנפרד בעיר.

המועצה האזורית תמר, על 16 חופיה עומדת כמעט בכל הקריטריונים למעט בכסאות הרחצה לנכים, שחסרים במרבית החופים. במועצה האיזורית מטה אשר, חוף בננה ביץ’ מונגש לחלוטין ועומד בכל הקריטריונים, כמו גם חוף פלמחים שחוץ מכסאות רחצה לנכים, מסמן V על כל הקטגוריות.

עדיין צריך להשתפר

עיריית חיפה מסרה כי שניים מבין חופיה כבר הונגשו, ובכל יתר החופים מבצעת העירייה עבודות נרחבות להנגשתם המלאה. ״במסגרת זו מקימה העירייה מלתחות ושירותים מונגשים, שבילי גישה מהטיילות לקו המים, הצבת כיסאות מיוחדים המאפשרים לאנשים עם מוגבלויות להיכנס למים, מסמנת נתיבים עבור אנשים כבדי ראייה״, מסרה העיריה והוסיפה כי היא עורכת סקר למיפוי כלל הצרכים הנוספים הנדרשים על מנת להנגיש את שאר החופים״.

חוף בחיפה. צילום: דוברות העיריה

היישובים טבריה, מועצה איזורית חוף הכרמל, ג’סר א זרקא, אשדוד, הרצליה, אשקלון, נתניה, עמק הירדן, ועכו צריכים עדיין להשתפר, אבל יש בהם חופים נגישים. מעיריית עכו נמסר כי הנושא נמצא בטיפול.

בסוף הרשימה נמצאות בת ים, אילת והמועצה האזורית חוף השרון. מתוך 8 חופים בעיר בת ים, ב-6 חופים אין כלל נגישות לאנשים עם מוגבלות: חוף הסלע תחנה 1-2-3, חוף לדוגמא, חוף הריביירה וחוף ירושלים. בחוף הנפרד בבת ים אין הנגשה לצל, ורק בחוף תאיו ישנה נגישות מלאה שעומדת בכל הקריטריונים.

חוף בבת ים (צילום: מורן בן זכאי)

בעקבות הפרסום בשווים, נמסר מעיריית בת ים “בימים אלו הושלמו סקרים מקיפים להנגשת ששת החופים בבת ים, אחרי תהליך מהיר של תעדוף המשימות ותקצובם הפרויקטים יצאו לביצוע”.

מארגון בצלמו נמסר: ”אנחנו קוראים לכל הרשויות לפעול ביתר שאת להנגשת כלל החופים בישראל, כולם צריכים ליהנות מהם. אנחנו מברכים על ההחלטה, נגישות בחופי ים אינו מותרות״.

מתוך שלושת החופים באילת, רק החוף הצפוני מערבי, עומד בכל הקריטריונים. בחוף הנפרד וברודוס יש רק כסאות רחצה לנכים. בחוף שפיים (מועצה האזורית חוף השרון) אין כלל הנגשה עבור אוכלוסיית האנשים עם המוגבלות.

מארגון בצלמו נמסר: ״אנחנו קוראים לראשי העיר לסיים עם הליכי הנגישות באופן מלא ובטוח עוד בעונה הקרובה כדי שכל אדם יוכל לבוא ליהנות בים ללא תלות באף אדם ובצורה מכובדת”.

נכס לאומי ששייך לכולם

”חופי ישראל הינם נכס לאומי ששייכים לכולם, לא ייתכן שמשאבי הטבע לא יהיו נגישים לכלל האוכלוסיה״, מסר שי גליק, מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, ״נמשיך לפעול לקידום ושילוב והנגשה לנכים של כל מקום ציבורי, אנו מודים לסגן השר הרב יואב בן צור אשר הביע בפנינו את מחוייבותו לדאוג לכלל הציבור הנזקקים לשירותים אלו, ועל פעילותו לזרז נושא חשוב זה”.

מימין לשמאל יואב בן צור סגן שר הפנים, שי גליק - מנכ''ל ארגון בצלמו, הודיה עטר מארגון סיכוי שווה ועקיבא חופי -  יועץ חקיקה ח"כ מיכאל מלכיאלי
מימין לשמאל יואב בן צור סגן שר הפנים, שי גליק – מנכ”ל ארגון בצלמו, הודיה עטר מארגון סיכוי שווה ועקיבא חופי – יועץ חקיקה ח”כ מיכאל מלכיאלי

״בישראל חיים מיליון אנשים עם מוגבלות תפקודית חמורה. גם להם מגיע לשחות בים. חוף לא נגיש עבור אדם עם מוגבלות- הוא כמו בריכה ריקה ממים״, מסר אורן הלמן מייסד ארגון ‘סיכוי שווה״, אף אחד לא רוצה לחיות במדינה לא שוויונית, בייחוד למי שקשה לו יותר. אנחנו שמחים שהם מגלים מנהיגות ופועלים לתיקון העוול”.

”סיכמתי עם הפעילים כי יציגו לי תוכנית מסודרת ומפורטת עם כלל בעיות הנגישות בכל חופי ישראל ואני מקווה שכבר בעונת הרחצה הנוכחית אוכל להביא בשורה לאוכלוסייה זו”, מסר סגן שר הפנים, ח”כ יואב בן צור.

״בטוחני שפעילות סגן השר הרב יואב בן צור תביא להישגים משמעותיים ובשורות בקרוב בעזרת השם״, מסר יו”ר סיעת ש”ס, ח”כ מיכאל מלכיאלי.

הכתבה פורסמה לראשונה ב- 11.06.20 ומתעדכנת מעת לעת

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות