נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותהאזינו: חנות עם מדרגות בכניסה טוענת שהיא נגישה

האזינו: חנות עם מדרגות בכניסה טוענת שהיא נגישה

חנויות אורתופדיה לנכים מחויבות בנגישות, אך בדיקת "שווים" מעלה שבמציאות זה נראה אחרת

מספר חנויות למכירת ציוד אורתופדי, שמשרתות בין היתר את לקוחות קופות חולים מאוחדת, אינן נגישות לנכים – על פי בדיקה של ״שווים״. תנאי המכרז של קופת חולים מאוחדת מאוקטובר 2017 דורשים במפורש הנגשה מלאה של החנות: “החנות תהא נגישה לנכים (בין אם בפתרון נגישות קבוע ובין אם בפתרון נגישות נייד, והכול בהתאם להוראות כל דין). יודגש, כי הנגישות לנכים נדרשת הן לתוך החנות עצמה, והן לתוך החדר המיועד לביצוע התאמת המדרסים ו/או האביזרים האורתופדיים״. 

המצב בשטח שונה לגמרי. הגישה היחידה לחלק מהחנויות שנבדקו היא באמצעות מדרגות בלבד, כך שגם קהלים אחרים (בני הגיל השלישי, למשל) סובלים ממנה. התקשרנו לבס״ד אורטופדיה בירושלים והצגנו את עצמנו כנכים בכיסא גלגלים, ושאלנו אם החנות נגישה. לאחר שקיבלנו תשובה חיובית, שאלנו אם הכניסה לא כוללת מדרגות. התגובה הייתה: ״יש 2-3 מדרגות… אולי יעזרו לכם״ (האזינו לשיחה). בסניף של בני ברק יש רמפה, אבל צריך לתאם את הביקור מראש כדי שהצוות יוכל להוציא אותה. 

בדיקה בחנויות נוספות שמשרתות את לקוחות מאוחדת חשפה ליקויים דומים. הכניסה ל״צעדי בריאות״ במודיעין עילית כוללת 10 מדרגות. גם בחנות הזו אמרו לנו שאפשר להיכנס באמצעות רמפה, אבל בתיאום מראש, מה שהופך את כל העניין לבלתי-מעשי.  

״מירב אורתופדיה״ בירושלים אמנם נגישה לכניסה בכיסא גלגלים, אבל אינה כוללת חדר טיפולים נגיש, אף שחדר כזה נדרש בתנאי המכרז בשביל לשמור על פרטיות המטופלים, ואת תגובת החנות לא הצלחנו להשיג.  

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: ״הנגשת מקום השירות הינה תנאי לזכייה במכרז, וכן תנאי בהסכם ההתקשרות שנחתם עם כלל הספקים שזכו במכרז. הטענות העולות מהבדיקה, נבחנות בימים אלה מול אותם ספקים. לאחר סיום הבדיקה תפעל מאוחדת בעניין זה בהתאם לתנאי ההסכם״. 

נתקלתם בחנות אורתופדיה לא נגישה? ספרו לנו בפייסבוק 

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות