נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכבוד: רשת אמזון תפיק גרסה אמריקאית ל"על הספקטרום"

כבוד: רשת אמזון תפיק גרסה אמריקאית ל”על הספקטרום”

את העיבוד לסדרה הישראלית המצליחה יוביל ג׳ייסון קייטמס, אב לבן אוטיסט וזוכה פרס האמי על סדרות רבות

רשת אמזון הודיעה כי תזמין עונה שלמה לגרסה האמריקאית של “על הספקטרום” של yes, הסדרה הישראלית עטורת הפרסים.

את העיבוד האמריקאי של “על הספקטרום” לאמזון, שזהו הרימייק הראשון שלה אי פעם לסדרה ישראלית, יוביל התסריטאי והמפיק ג׳ייסון קייטמס. קייטמס, אב לבן אוטיסט בעצמו, הוא זוכה פרס האמי על סדרות מצליחות ואהובות בכל העולם, דוגמת ‘”אורות ליל שישי”, “הורים במשרה מלאה” ו”רוזוול”.

קייטמס דיבר לא פעם בעבר ובאופן פומבי על כך שיש לו בן עם אספרגר, שאף העניק לו השראה לסדרה שלו “הורות” ברשת NBC.  “כשיש לך ילד בן 23 על הספקטרום, זה מאוד אישי לספר את הסיפור הייחודי הזה על איך מתבגר מי שיש לו אוטיזם”, אמר קייטמס בהודעה שהוציא. “אני אסיר תודה לצוות של אמזון ולחברים שלי ביוניברסל, שחולקים איתי את התשוקה לפרויקט החדש, ושהם שותפים יצירתיים ותומכים להפליא”.

בשונה מהסדרה הישראלית, שכל כוכביה אינם על הספקטרום, הקאסט של הגרסה האמריקאית יתבסס על שחקנים אוטיסטים, ובראשם ריק גלסמן, סו אן פיאן ואלברט רוטקי.

“על הספקטרום”, שיצרו דנה אידיסיס (בהשראת אחיה האוטיסט גיא) ויובל שפרמן, בהפקת אודי סגל ל-yes, היא דרמה קומית בכיכובם של נעמי לבוב, ניב מג’ר, בן יוסיפוביץ’ ואבי דנגור. במרכז הסדרה, לראשונה בטלוויזיה, צעירים על הספקטרום האוטיסטי, אשר חולקים יחד דירה במסגרת דיור מוגן בלב שכונות רגילות בעיר רמת-גן. דרך נקודת מבטם הייחודית על החיים, עולים ספקות לגבי העולם “הנורמלי”: שלושת הצעירים הם עמית (בן יוספוביץ’), אוטיסט בתפקוד גבוה שעדיין מנסה להבין איך נוסעים באוטובוס או איך מתנהלת קנייה בסופר; זוהר (נעמי לבוב), בחורה יפהפייה עם לקות שכלית שמחפשת אהבה והכי רוצה חבר “רגיל”; ורון רון (ניב מג’ר), בחור עם אספרגר, אובססיבי לערוץ הקניות ולניקיון, המסתגר בבית. עוד משתתפים: אבי דנגור, דור מוסקל ורותי הולצמן.

כוכבי “על הספקטרום” נעמי לבוב, ניב מג’ר ובן יוסיפוביץ’. צילום: yes

הסדרה זכתה ב-2018 בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל “סירייס מאניה”, התחרות היוקרתית והחשובה בעולם לסדרות טלוויזיה, ואף הייתה לנציגה הישראלית היחידה אי פעם שהוקרנה בפסטיבל טרייבקה היוקרתי, מייסודו של השחקן רוברט דה-נירו. “על הספקטרום” הייתה גם המנצחת הבלתי מעורערת בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה של 2019 עם תשעה פרסים, ביניהם פרס התסריט שהוענק ליוצרת ותסריטאית הסדרה דנה אידיסיס, פרס הבימוי שהוענק לבמאי והיוצר יובל שפרמן, פרס השחקנית הטובה ביותר שהוענק לנעמי לבוב ופרס סדרת הדרמה הטובה ביותר.
דעות קדומות שהיינו רוצים להפריך בכל הנוגע ל- על הספקטרום

אב לילד אוטיסט. ג’ייסון קייטמס

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות