נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותסניף נגיש של בנק הפועלים ייסגר. התושבים: ״זה מצב בלתי אפשרי בשבילנו״

סניף נגיש של בנק הפועלים ייסגר. התושבים: ״זה מצב בלתי אפשרי בשבילנו״

בעקבות ההחלטה לסגור את סניף רמת יוסף בבת ים, יוצאים תושבי השכונה למאבק. ״נעשה הכל כדי שהסניף הזה לא ייסגר״

לאן ינדדו לקוחות הסניף הסגור בבת-ים? (צילום מסך)

לקוחות סניף בנק הפועלים נגיש לנכים שבשכונת רמת יוסף בבת ים, גילו בשבוע שעבר כי הוא עומד להיסגר באוגוסט ולקוחותיו יידרשו לעבור לסניף בנק אחר בעיר, או בחולון הסמוכה.  

הסניפים הקרובים ביותר נמצאים במרחק קילומטר וחצי עד שניים מהסניף שייסגר (בתמונה מסומן במספר 4). זה יקשה על נכים וקשישים את ההגעה ויכפה עליהם נסיעה ארוכה בתחבורה הציבורית. בנוסף, הסניף שנסגר כלל חנייה נוחה שאפשרה גישה ישירה לבנק. בסניפים החלופיים החנייה צפויה להיות מאתגרת הרבה יותר.

״הסניף ברמת יוסף מונגש, יש לי חנייה אם אני צריכה, וזה עצוב מאוד שסוגרים שם״, אומרת מיכל, נכה קטועת רגל (49) ולקוחה של הסניף. ״המשמעות היא שאצטרך עכשיו לנסוע בעיר עם הקלנועית שלי וזה מפחיד אותי ממש, או לקחת מונית על חשבוני. אף אחד לא חשב עלינו, הנכים״. גם אמה בת ה-80 של מיכל, אף היא לקוחה של הסניף, צפויה להיפגע בעקבות המהלך.  

״אצטרך לנסוע בעיר עם הקלנועית שלי וזה מפחיד אותי ממש״ (צילום: באדיבות המצולמת)

״אף אחד לא הודיע לנו כלום, מפה לאוזן הבנו שסוגרים״, מספרת רונית, שאמה, אף היא לקוחה של הסניף, היא נכה בת 84 הנעזרת במקל הליכה. ״אם יעבירו את החשבונות שלנו לרמת הנשיא, נשקול לעבור בנק כי זה יהיה בלתי אפשרי עבורנו״. 

המאבק של תושבי השכונה בהחלטה מתחיל לצבור תאוצה, עם גיוס של לקוחות הבנק בקבוצת הפייסבוק ״תושבי שכונת רמת יוסף בת ים״.

״לכל אחד יש את האבא והאמא שגרים בשכונה ונמצאים בבנק, כך שזה נוגע בכולנו״, אומר תושב השכונה, אשר אהרוני. ״אנחנו נעשה את הכל על מנת שהסניף הזה לא ייסגר״. 

מבנק הפועלים נמסר: ”במהלך חודש אוגוסט סניף רמת יוסף בבת ים עתיד להתמזג. לקוחות הסניף יוכלו להמשיך ולקבל שירות באחד משלושת סניפי הבנק הסמוכים (סניף בת ים, סניף רמת הנשיא או סניף חולון ויצמן) וכן לעשות שימוש בשני מכשירי בנקט שיישארו בשטח הסניף. החל מסוף אוגוסט יוצב באזור סניף נייד אחת לשבועיים, שיספק לאוכלוסייה שירותים בנקאיים לרבות שירותי קופה. בנוסף, נקיים קורסים לאוריינות דיגיטלית ללקוחות מבוגרים. 

״נזכיר כי לבנק הפועלים פריסת הסניפים הגדולה בישראל והוא מחזיק במספר המכשירים האוטומטיים הגדול במערכת הבנקאית. הבנק ממשיך לעמוד לרשות לקוחותיו גם במוקד הטלפוני הייעודי שהוקם ללקוחותיו המבוגרים מעל גיל 70, ללא המתנה בטלפון 2403* וכן באתר ובאפליקציה. אנחנו בהחלט מודעים לכך שהשינוי לא פשוט, אבל דואגים לתת תמיכה מותאמת לאוכלוסייה״.  

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות