נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיאוטיזםסוף לאפליה: חברות הביטוח יחויבו לבטח גם ילדים עם אוטיזם

סוף לאפליה: חברות הביטוח יחויבו לבטח גם ילדים עם אוטיזם

החברות סירבו עד כה לבטח ילדים עם אוטיזם, על סמך זכאותם לקצבת ביטוח לאומי. משרד האוצר יחייב אותן להפסיק

אחרי שנים של אפליה נגד ילדים עם אוטיזם בחברות הביטוח, משרד האוצר מתקן את המצב ומורה לחברות להקל על הזכויות של המבוטחים ושל ההורים שלהם.

כאשר כל אדם שהוא, עם או בלי מוגבלות, מבקש לרכוש ביטוח, נעשה תהליך של חיתום רפואי. זו בדיקת המצב הרפואי של המועמד לביטוח, ועל פיה מותר לחברת הביטוח להחליט אם להעניק ביטוח ללקוח, באיזה היקף של כיסוי ובאילו תנאים. ישנן מגבלות על חברות הביטוח, אך הן רשאיות לסרב לכיסוי ביטוחי מסוים, לפי המצב הרפואי של הלקוח ולפי שיקול דעתן.

באגף לחסכון, ביטוח ושוק ההון במשרד האוצר קיבלו תלונות מהציבור בנוגע להתנהלות של חברות הביטוח בתהליך החיתום הזה. ״תהליכי העבודה אינם מאפשרים למועמד לביטוח עם מוגבלות למצות את בחינת זכאותו לכיסוי ביטוחי״, אמר משה ברקת, הממונה על אגף שוק ההון ביטוח וחסכון במשרד האוצר.

התברר שחברות ביטוח מסרבת לבטח ילדים עם אוטיזם, ונותנות משקל לזכאות לקצבת ביטוח לאומי, כאשר הן מחליטות אם לבטח אותם, בלי לבדוק באופן פרטני את מצבם התפקודי והרפואי.

הביטוח הלאומי מעניק קצבה לילדים עם אוטיזם גם בתפקוד גבוה, כך שהפרמטרים של ביטוח לאומי לא רלוונטיים לפרמטרים של חברות הביטוח הפרטיות. הנחיה החדשה, שפרסם האגף, תחייב את חברות הביטוח לא לדחות מועמדים על הספקטרום האוטיסטי, ולא להתבסס על הזכאות לביטוח לאומי בתהליך החיתום.

באגף גם גילו שחברות ביטוח מסרבות לבטח ילדים, שלא ניתן לקבוע את רמת התפקוד שלהם, אך הן לא מיידעות את ההורים שאפשר להגיש בקשה מחודשת.

על פי ההנחיות החדשות, חברות הביטוח יהיו חייבות לציין במכתב הדחיה שנשלח להורים, שאפשר להגיש בקשת הצטרפות מחדש, כאשר חלף זמן ואפשר לקבוע בוודאות מה מצבו התפקודי של הילד.

עיתונאי מאז 2006. במאי ועורך תוכן. קטוע רגל מגיל 9. גר בתל אביב, בזוגיות, ואב לילדה

כתבות אחרונות