נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבזכות המאבק של התאומים מכוכב יאיר: קו מונגש החל לפעול במועצה

בזכות המאבק של התאומים מכוכב יאיר: קו מונגש החל לפעול במועצה

אחרי שנים של מאמצים ובקשות, הונגש בחודש מאי קו בינעירוני בין כוכב יאיר-צור יגאל לכפר סבא הסמוכה. ״ניצחון גדול לכולנו״

ממשיכים לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות. רועי וגיא קוברובסקי

רועי וגיא קוברובסקי (24), אחים תאומים מכוכב יאיר-צור יגאל, שנמצאת סמוך לכפר סבא, סיימו לאחרונה בהצלחה מאבק ארוך שנים מול המועצה המקומית. מטרת המאבק: להנגיש את קו 21 הבינעירוני של חברת מטרופולין, המחבר בין כוכב יאיר לכפר סבא.

תחילתו של המאבק הייתה במהלך השירות הלאומי של רועי בבית המשפט בכפר סבא, אז אביהם נדרש להסיע אותו מדי יום מכיוון שקו האוטובוס לא היה מונגש לאנשים עם מוגבלות

לפני כשנה נפגשו האחים עם מי שהיה אז מועמד לרשות המועצה, יובל ארד, ובין שלל הצעות ונושאים נוספים העלו בפניו את נושא הנגשת הקו שנחשב לעורק תחבורה ראשי לכפר סבא הסמוכה. ארד הבטיח שישים את ההנגשה בראש סדר העדיפויות שלו לכשייבחר, וכך היה.

״אף אחד לא לקח אותנו ברצינות במשך שנים״, מספר רועי על המאבק. ״כתבנו למשרד התחבורה, לראש המועצה ולכל מי שאחראי על הנגישות ביישוב, אבל שום דבר לא קרה. מהרגע שיובל תפס את כיסא ראש המועצה כפי שהבטיח דברים התחילו לזוז לאט אבל בטוח לכיוון הנכון. שוחחנו עם הרשות לתחבורה ציבורית והעומד בראשה, אמיר אסרף, עם ארגון 15 דקות, גם עם ח”כ בצלאל סמוטריץ, שר התחבורה הזמני וגם עם ישראל כ”ץ, שר התחבורה יוצא, שלחץ על הנגשת הקו”.

ההתמדה והנחרצות נשאו כאמור פרי בחודש מאי האחרון, אז הונגש סוף סוף הקו וישמש מעתה גם אנשים עם מוגבלות בדרכם לכפר סבא. ״זה ניצחון גדול לכולנו״, אומר יובל, ״זה תהליך שמעביר את המסר שאנחנו רוצים להעביר לחברה. אנחנו חיים ביישוב מפותח לאנשים עם מוגבלות, הוקם כאן מועדון שפועל למען אנשים עם מוגבלות ונמשיך להיות רגישים ופעילים כל הזמן כדי להמשיך ולהנגיש את היישוב״.

בשנה האחרונה הונגשו בכוכב יאיר צור יגאל מעברי חצייה מונגשים, פארק מונגש ומתקנים עירוניים נוספים המותאמים לאנשים עם מוגבלות. ״ישבנו עם רועי וגיא ומשם הדברים רצו״, מספר ראש המועצה, יובל ארד. ״לפני שנה ביקר כאן שר התחבורה ישראל כ״ץ, הצגנו לו את הקושי של האוכלוסייה עם המוגבלות בעיר להשתמש בתחבורה הציבורית, והוא התגייס לפתוור את הסוגיה. אחרי כמה פגישות עם אנשי משרד התחבורה במהלך השנה קיבלנו לשמחת כולם את האישור להפעיל אוטובוסים מונגשים. חשוב לציין את המעורבות של ראש הרשות לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, ושר התחבורה היוצא ישראל כ״ץ. וכמובן לרועי וגיא, שבלעדיהם לא היינו מצליחים לעשות את השינוי הזה״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות