נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותילד קטוע רגליים גייס מיליון ליש״ט לבית החולים שטיפל בו

ילד קטוע רגליים גייס מיליון ליש״ט לבית החולים שטיפל בו

טוני האדג׳ל, ילד בן 5, שעבר טיפולים מורכבים בבית חולים בלונדון, ביקש לגמול לו עם אתגר ויראלי שהפך להצלחה אדירה

כשטוני האדג׳ל (5) היה תינוק, הוא עבר התעללות נוראית על ידי הוריו שהובילה לכריתת שתי רגליו. הניתוח שהציל את חייו, והטיפולים הממושכים שהגיעו לאחר מכן עד להתאמת שתי רגליים תותבות, הביאו אותו לחפש אחר דרך שתגמול לרופאים בבית החולים לילדים ״אוולינה״ שבלונדון.  

טוני הודגל
טוני האדג׳ל

בעצת הוריו המאמצים, יצר האדג׳ל אתגר שהכנסותיו מוקדשות לבית החולים. האתגר שאב השראה מקפטן טום מור, שגייס 32 מיליון ליש״ט עבור עמותות לסיוע רפואי, כשביצע 100 הקפות של הגינה הפרטית שלו ביום הולדתו ה-100. האדג׳ל התחייב להגיע ל-10 ק״מ על רגליו החדשות בתוך חודש, כשבכל יום הוא גומע מרחק של כחצי קילומטר.  

המטרה המקורית של הפרויקט הייתה לגייס 500 ליש״ט בכל יום, אולם ההצלחה עלתה על כל הציפיות. בתוך חודש בלבד הצליח האדג׳ל לגייס יותר ממיליון ליש״ט שהגיעו באמצעות תרומות ישירות ודיגיטליות, רכישה של ציוד רפואי ועוד.  

״אני ממש המומה״, סיפרה פאולה האדג׳ל, אמו המאמצת של טוני בראיון ל-BBC. ״הוא יודע שזה סכום כסף עצום והוא יהיה מאוד גאה במה שהוא עשה״. האם מספרת שטוני גמע 8.3 קילומטרים מתוך היעד שהציב לעצמו, ומתכוון להשלים אותו בשבוע הקרוב. ״ההליכה שלו השתפרה משמעותית הודות לאתגר הזה״, סיכמה האם, ״אתמול הוא אפילו התחיל קצת לרוץ״. 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות