נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםתכירו את הדוברת הכי חמה של האוטיזם בעולם

תכירו את הדוברת הכי חמה של האוטיזם בעולם

יותר מ-600 אלף עוקבים בטיק טוק, 11 מיליון לייקים, וצעירה קנדית אחת שהפכה לשגרירה של האוטיסטים ברשת

עם יותר מ-600 אלף עוקבים באפליקציית טיק טוק ו-11 מיליון לייקים, נראה שפייג’ הנקאם בת ה-19 מקנדה היא אחת הדוברות המשפיעות בעולם בנושא אוטיזם. ככה זה כשאת צעירה מוכשרת, רהוטה, וגם מכירה את החומר מבפנים.

במדיה החברתית היא נקראת פייג’ לייל, שם הנעורים של אמה. בחודש מרץ האחרון החלה הצעירה האוטיסטית שמתגוררת עם משפחתה במחוז אונטריו להעלות סרטונים שבהם היא חושפת את ההתמודדות הפרטית שלה ואת האתגרים הלא פשוטים שעומדים בפניה.

המטרה שלה, היא מצהירה, היא לשנות את האופן בו החברה מתבוננת על אנשים עם אוטיזם, ובמיוחד על נשים, שהן מיעוט בקבוצה הזו. לפי נתונים עולמיים, על כל ארבעה בנים שמאובחנים עם אוטיזם, מאובחנת בת אחת.  

פייג’ הנקאם (לייל) בצילום שהעלתה לאינסטגרם

הנקאם התחילה להעלות סרטונים אחרי שנתקלה בתגובות שליליות ומגונות ברשתות החברתיות נגד אנשים על הספקטרום. “זה משמח אותי כל כך לחשוב שאני עוזרת לאנשים”, אמרה בראיון לחדשות CTV בקנדה. “אני אוהבת ילדים, וכואב לי לחשוב שיש ילדים בחוץ שמרגישים כמו שאני הרגשתי. אני באמת מקווה שאוכל לעשות משהו למענם”.

המשפיענית הצעירה רומזת בדבריה לאירוע קשה ביותר שעברה בגיל 15, אז ניסתה לשים קץ לחייה. “מה שהוביל אותה לניסיון ההתאבדות זו המצוקה שבה היא הייתה”, סיפר בכתבה לטלוויזיה אביה ג’ון הנקאם. המצוקה הייתה קשורה קשר ישיר לעובדה שפייג’ לא הייתה מאובחנת ולא הבינה ממה היא סובלת כל כך.

במשך מרבית חייה לא היא ולא הוריה ידעו שיש לה אוטיזם. לדבריה, היא חשה חרדה ודיכאון כרוניים. “לא יכולתי להסתכל על אנשים בעיניים וחוויתי כאב כשאנשים או חפצים נגעו בי”, סיפרה. “הייתי פשוט מוצפת בכל כך הרבה דברים, במיוחד אם דברים לא הלכו כמו שצריך”.

זמן קצר לאחר שנפגשה עם רופאים ופסיכיאטרים היא אובחנה כאוטיסטית. האבחנה, כך היא משוכנעת, שינתה את חייה. “המון דברים שהם אמרו היו אני, בדיוק אני”, היא משחזרת, “ואני אמרתי ‘זהו. זה כל כך הגיוני'”.

בעקבות זאת, מספרת הנקאם, היא הצליחה להוריד את “ההתנהגויות המוסוות” ולהתחיל להיות היא עצמה. לדבריה, במשך שנים היא למדה להסוות חלק מההתנהגויות שלה על ידי כך שהיא למדה לפעול באופן שחשבה שהיא אמורה לפעול.

אחד הנושאים שבהם עוסקת הנקאם בסרטונים שלה הוא היחס של רופאים לבנות אוטיסטיות. “כשרופאים למדו לראשונה מה זה אוטיזם הם למדו רק על גברים”, היא מסבירה בסרטון שהעלתה. “זה מקשה על אבחון של בנות כי הכל מבוסס על המוח הגברי”.

ומה חושבים עליה הגולשים? “אני חושבת שאנשים חושבים שאני לא נראית או מתנהגת כמו אוטיסטית”, היא אומרת, “הם פשוט צריכים לעשות קצת יותר מחקר ולראות מה קורה באמת”.

צפו בסרטונים של פייג’ בטיק טוק:
https://www.tiktok.com/@paigelayle?lang=en

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות