נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהקשר בין פעוטות על הרצף האוטיסטי לבעיות שינה

הקשר בין פעוטות על הרצף האוטיסטי לבעיות שינה

תינוקות שסובלים מבעיות שינה ויש להם אחים גדולים שעל הרצף, עשויים להיות בקבוצת סיכון גבוהה יותר להיות מאובחנים כאוטיסטים, על פי מחקר חדש פעוטות שיש להם אחים גדולים על הרצף האוטיסטי, עשויים להיות מאובחנים עם אוטיזם בשיעור גבוה ביחס לילדים אחרים. התופעה עצמה מוכרת כבר כמה שנים. אך כעת, מחקר חדש שנערך במרכז לאוטיזם של […]

תינוקות שסובלים מבעיות שינה ויש להם אחים גדולים שעל הרצף, עשויים להיות בקבוצת סיכון גבוהה יותר להיות מאובחנים כאוטיסטים, על פי מחקר חדש

פעוטות שיש להם אחים גדולים על הרצף האוטיסטי, עשויים להיות מאובחנים עם אוטיזם בשיעור גבוה ביחס לילדים אחרים. התופעה עצמה מוכרת כבר כמה שנים. אך כעת, מחקר חדש שנערך במרכז לאוטיזם של אוניברסיטת וושינגטון, טוען כי בעיות שינה בקרב הפעוטות הללו, עשויות להגביר את הסיכוי לאבחון .

המחקר בדק 432 פעוטות בגיל חצי שנה ושנה. לחלקם יש אחים שאובחנו והם נחשבים לקבוצת הסיכון לאוטיזם. כשליש מהילדים הנחקרים היו ללא אחים גדולים על הרצף, כלומר מחוץ לקבוצת הסיכון.

על הרצף

הוריהם נדרשו למלא שאלון ולדווח, בין השאר, על קושי בהירדמות בשעת השינה הרגילה או הירדמות לאחר התעוררות באמצע הלילה – ולדווח כמה זמן לקח לילדים להירדם. במהלך השנתיים בהן נערך הניסוי, הילדים נבדקו ב-MRI כדי לראות את התפתחות המוח. בגיל שנתיים הילדים עברו אבחון לראות אם הם ברצף האוטיסטי.

מתוך כל הילדים שנחקרו, 71 אובחנו על הרצף האוטיסטי ולכל הילדים הללו היו אחים לילדים גדולים יותר שנמצאים על הרצף האוטיסטי. בקרב הילדים שנמצאו מחוץ לקבוצת הסיכון, לא אובחנו כלל ילדים כאוטיסטים.

יותר בעיות שינה אצל ילדים שהובחנו -על הרצף

ההורים לילדים שאובחנו בגיל שנתיים, דיווחו במהלך תקופת הניסוי על יותר בעיות שינה, ביחס להורים לילדים שלא אובחנו על הרצף. החוקרים ציינו שההבדלים קטנים, שנדרש מחקר נרחב יותר ושזו רק ההתחלה. החוקרים אומרים גם כי בעיות שינה אצל ילדים מובילות לבעיות שינה אצל ההורים ולכן צריך להתמקד גם בשינה במחקר ובטיפול באוטיזם.

עוד ממצא בקרב הילדים בסיכון (אחים לילדים) היה צמיחה מוגברת של אזור ההיפוקמפוס במוח, שמקושר לשמירה ואחזור של זיכרונות – במהלך השנתיים הראשונות של חייהם. לא היו חריגות בהתפתחות של שאר חלקי המוח, על פי הדמיות ה-MRI שנעשו. מחקרים קודמים בתחום המוח גילו קשר בין צמיחה מוגברת של חלקים במוח לבין מאפיינים התנהגותיים, שפתיים וחברתיים של ילדים על הרצף האוטיסטי.

על הרצף האוטיסיטי

המחקר על השינה סיפק רק ממצאים התחלתיים. החוקרים עדיין לא יודעים להסביר את הקשר הסיבתי בין שלושת המאפיינים – בעיות שינה, צמיחה מוגברת של ההיפוקמפוס ומאפיינים של הרצף האוטיסטי. אי אפשר, נכון להיום, לאבחן ילדים על פי הפרעות שינה או בדיקות MRI, וכל חשד צריך להיבדק באמצעי אבחון התנהגותיים בהתאם לגיל.

אך אם הנושא ייחקר באופן עמוק ורחב יותר, כפי שמציעים החוקרים, הממצאים עשויים לסייע באבחון של ילדים בסיכון , ולבחון את ההשפעה של הפרעות השינה על ילדים על הרצף האוטיסטי, ועל ההתפתחות של האוטיזם.

כתבות אחרונות