נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותדמעות של אלופה: השחיינית ענבל פיזרו פורשת

דמעות של אלופה: השחיינית ענבל פיזרו פורשת

פיזרו, שנולדה משותקת, זכתה במהלך הקריירה ב-9 מדליות שחייה פראלימפיות ו-3 מדליות זהב באליפויות עולם

כשהיא נרגשת מאוד, הודיעה היום השחיינית הפראלימפית ענבל פיזרו על פרישתה מעולם הספורט, למרות שכבר הבטיחה את מקומה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2021.

“השחייה הייתה החיים שלי, במים הרגשתי שאני יכולה לעוף”, אמרה פיזרו במסיבת עיתונאים מיוחדת. “ככל שהיה יותר קשה, אהבתי את זה יותר. תמיד היה יחס ישיר בין מה שנתתי מעצמי למה שהשגתי. זה כבר לא כך. כבר אין ביכולתי להיות הספורטאית שהצבתי לעצמי להיות. כדי להיות יותר נאמנה לספורטאית שהייתי, מתוך כבוד לספורטאית שהייתי ולספורט בכלל – היום אני מסיימת”.

פיזרו, בת 33, נולדה משותקת בשתי גפיים תחתונות, בשל סיבוך בעת הלידה. היא הגיעה לבריכת השחייה באיל”ן חיפה בגיל חמש, ובגיל 12 כבר השתתפה בתחרויות בינלאומיות.

היא ייצגה את ישראל בארבעה משחקים פראלימפיים, בהם זכתה ב-9 מדליות. לאתונה (2004) הגיעה 
כשהייתה בת 16, ומשם חזרה עם מדליית כסף ומדליית ארד, מבייג’ין (2008) חזרה עם שלוש מדליות כסף,
ומלונדון (2012) עם שלוש מדליות ארד. בריו (2016) זכתה במדליית ארד אחת. בנוסף, לפיזרו 3 מדליות זהב, 7 כסף ו-2 ארד מאליפויות עולם.

פיזרו הבוקר במסיבת הפרישה שלה. צילום: קרן איזיקסון

פיזרו היא בת קיבוץ יזרעאל. היא התנדבה לשרת בצה”ל כמדריכת שחייה, ובמקביל לאימוני השחייה והתחרויות בארץ ובעולם היא מסיימת לימודי פסיכולוגיה ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה.

יעקב ביננסון, מאמנה, התקשה להיפרד ממנה. “אם לא הייתה ענבל, לא הייתה נבחרת שחייה”, אמר ביננסון הבוקר. “20 שנה אנחנו יחד. את היום הזה אזכור כל החיים. קשה לקבל את ההחלטה שלה, אבל אני רואה את ענבל שמחה, ואני מתרגש איתה”.

שר התרבות והספורט חילי טרופר כינה את פיזרו “סמל למצוינות ומודל לחיקוי עבור רבים”.

יו”ר הועד הפראלימפי, ד”ר שוקי דקל, אמר הבוקר: “ענבל היא ספורטאית למופת ואישיות מיוחדת במינה. נחושה, חרוצה, שאפתנית ונבונה, ובעיקר משמשת דוגמה ומופת לספורטאים צעירים, שחיינים ואחרים, שנושאים אליה עיניים והולכים בדרכה. היא נרתמה לסייע בסוגיות שונות בארץ ובעולם, ויש לזקוף לזכותה גם את ההצלחה של ביטול אליפות העולם בשחייה במלזיה לאחר הדרת נבחרת ישראל. עם יכולות ושאיפות כמו של ענבל, אני בטוח שעוד נשמע עליה רבות, ואני מקווה מאוד שהעשייה העתידית
שלה תהיה קשורה בקידום הספורט הפראלימפי”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות