נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשות״המונגלשן״: בן חזר לגלוש לראשונה מאז שהפך למשותק

״המונגלשן״: בן חזר לגלוש לראשונה מאז שהפך למשותק

עדי קלנג, אלוף עולם בגלישה לנכים, שניצח גם אנשים ללא מוגבלות, פיתח גלשן מונגש. ״הזוי שלא היה עד היום״

שש שנים אחרי שסבל מפגיעה מוחית והפך למשותק, העיתונאי בן זילכה חזר למים, עלה על גלשן נגיש מיוחד, וחזר לתחביב הישן שהיה לו לפני הפגיעה.

על הרכבת הגלשן המיוחד אחראי עדי קלנג, מהנדס בניין בן 52, ובעצמו גולש נכה. קלנג התמודד בשבוע שעבר בתחרות הגלישה הארצית לגלשני לונגבורד בהרצליה, והצליח להגיע למקום השני. מה שמפתיע הוא שקלנג הביס בדרך מתחרים צעירים ממנו, שאינם מתמודדים עם מגבלות בכלל. 

״לפני שנתיים וחצי ירד לי האסימון והבנתי שמה לעשות, אני אדם מוגבל״, סיפר קלנג לאתר ״שווים״, ״והגיע הזמן שאתחרה בענף הגלישה לאנשים עם מוגבלות. השתתפתי לראשונה באליפות שהתקיימה בארה”ב ומשום מקום הפכתי להיות אלוף עולם, זו הרגשה מטורפת. אני, עדי, מחוף הים באשדוד, עם הגלים הקטנים בארץ, הופך להיות אלוף עולם ועוד בגיל 50. לקח לי זמן לעכל את ההישג הזה״. קלנג ציין שאין מאחוריו שום ספונסרים והכל נעשה במימון עצמי. ״זה קצת חבל, אבל זה המצב ובסוף אני נהנה וזה מה שהכי חשוב”, הוא אמר.   


בגיל 13 קלנג עלה לראשונה על גלשן, ובמקביל השתתף בתחרויות ספורט אתגרי, ביניהם מצנח גלישה. לרוע מזלו, בגיל 35 עבר תאונה קשה במהלך הגלישה ושבר את הירך. הרגל שלו התקצרה בארבעה סנטימטרים, ונוצרה לו בעיה במפרק הרגל. עד היום הוא סובל מכאבים רבים והוא נוטל משככי כאבים מדי יום. עם זאת, הוא לא מרגיש כמו אדם עם מוגבלות, לדבריו. 

לפני שנתיים קלנג הקים את בית ספר לגלישה נגישה ״גל גלים״ באשדוד, ומאז החל להנגיש את גלישת הגלים לאנשים עם מוגבלויות מסוגים שונים. 

עדי קלנג - באדיבות ארגון גולשי הגלים בישראל
עדי קלנג – באדיבות ארגון גולשי הגלים בישראל

זילכה רצה מאוד לחזור למים מאז הפגיעה. אבל בשל המגבלה, זו נראתה משימה בלתי אפשרית. ”בן לא יכול לעבור ממצב של שכיבה לעמידה באופן עצמאי, אך הוא כן יכול לעמוד על הגלשן עם תמיכה״, סיפר קלנג, ״אז הבטחתי לו שהוא יגלוש בעמידה עם מתקן שיתמוך בו. חבר אחד תרם הליכון, חבר שני תרם גלשן גדול ויציב, והידקתי את ההליכון על הגלשן״. כך הומצא ה״מונגלשן״, כפי שכינתה את זה לינוי בר גפן, זוגתו של זילכה. 

״לינוי התרגשה מאוד ובכתה כאשר סיפרתי לה שבעלה הולך לחזור ולגלוש. המבטים בעיניים שלה ושל בן ריגשו אותי מאוד. זה הזוי שאף אחד עדיין לא חשב על זה בארץ. זה קל מאוד ולא מסובך, אבל עובדה שזה עדיין לא קרה״, סיפר קלנג.
 
״התגובות היו מטורפות. כל אחד יכול לעמוד עכשיו על הגלשן בין אם הוא אדם עם מוגבלות, או אדם מבוגר שאהב לגלוש פעם והיום לא יכול, או בכלל כל אדם שרוצה להרגיש את חווית הגלישה. כולם יכולים ליהנות ולפתח את האהבה לגלישת גלים.  

״חשוב לי להדגיש שלולא המתנדבים הנפלאים כל זה לא היה קורה. אפילו אשתי עכשיו יכולה לגלוש והיא כבר עשתה את זה ונהנתה מאוד, כך שאני פתוח לכולם וכל מי שרוצה להתנסות מוזמן. יש שלל אפשרויות מגוונות לגלישה לאדם עם מוגבלות והמוטו שלי הוא שכל אחד יכול להיות מה שהוא רוצה, ולנסות הכל כי אין מגבלה העומדת בפני הרצון, אני מזמין כל אדם עם מוגבלות פיזית, קוגנטיבית, נפשית לבוא ולגלוש”. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות