נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבשורה בתקציב הקרוב: ה״דיסריגארד״ לנכים יועלה ל-5,300 שקלים

בשורה בתקציב הקרוב: ה״דיסריגארד״ לנכים יועלה ל-5,300 שקלים

המשמעות: נכים יוכלו לעבוד עד רמת שכר זו מבלי שייאלצו לקזז את קצבת הנכות שלהם. בנוסף, יועלו קצבאות הנכות החודשיות

במשך שנים ארוכות נאבקים ארגוני הנכים בישראל להעלאת קצבת הנכות והשוואתה לשכר המינימום במשק. היום (ראשון) נחשף ב-ynet כי הצעת התקציב הקרוב כוללת בתוכה מתווה להעלאת קצבת הנכות בעלות כוללת של 1.9 מיליארד שקל. הסכום כבר סוכם עם משרד האוצר.

במסגרת המתווה תועלה קצבת הנכות החודשית מ-3,321 ל-3,700 שקל בדרגת נכות מלאה. הקצבה לדרגת נכות חלקית תנוע בין 2,135 ל-2,522 שקל, בעוד כיום היא עומדת על טווח של בין 1,908 ל-2,242 שקל. קצבאות ילדים נכים עד גיל 18 יגדלו בכ-700 שקל ועמדו על טווח של בין 1,427 ל-5,431 שקל. בנוסף, סוכם על תוספת של 379 שקל עבור נכים קשישים, שקצבתם החודשית תעמוד כעת על 3,579 שקל.

השינוי המשמעותי במתווה החדש הוא העלאת ״הדיסריגארד״ (הידוע גם כחוק לרון), לפיו נכה יכול להשתכר עד 3,941 שקל בחודש מבלי שהקצבה תקוזז ממשכורתו. התקנה מנעה מנכים רבים לצאת לעבוד, שכן היא הפכה את העבודה ללא משתלמת. כעת, יוכל נכה להשתכר עד 5,300 שקל מבלי שהדבר יפגע בקצבת הנכות.

בקהילת הנכים מברכים על המתווה החדש, בהנחה שייושם כמובן, אך טוענים כי גם הקצבה החדשה עדיין לא מספיקה כדי להתקיים בכבוד במדינת ישראל. בקרב הארגונים מדברים על צורך בפיצוי כספי רטרואקטיבי על העיכובים בפעימות השונות שהובטחו על ידי הממשלה לאורך השנים.

״נמשיך להיאבק עד העלאת הדיסריגארד ל-15,000 שקל״

המפנה הדרמטי מגיע לאחר שבוע בו שר הרווחה, איציק שמולי, ספג ביקורות קשות בשל הצבעתו נגד הצעת החוק להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום, שהונחה על שולחן הכנסת על ידי חברי הכנסת קארין אלהרר וניצן הורוביץ מהאופוזיציה. “המהלך שיזם איציק שמולי להעלאת הדיסריגארד ל-5,300 שקל הוא היסטורי, לא פחות, עבור אנשים עם מוגבלות”, בירך אורן הלמן, מייסד ״סיכוי שווה״. לטענתו, הסיבה המרכזית לאבטלה של אנשים עם מוגבלות היא חוק לרון. ”החוק הזה הוא חסם גדול בפני אנשים עם מוגבלות שרוצים להשתלב בחברה, לחיות חיים רגילים כמו כל אחד אחר, לתרום לכלכלה, להתפרנס, לעשות מה שכל אחד מאיתנו עושה: לעבוד. המהלך הזה יתקן את העוול הזה, אך עם זאת אנחנו נמשיך להיאבק על העלאת הדיסריגארד ל-15,000 שקל”.

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם”, הגיב גם הוא על פרסום המתווה המסתמן: “על פניו נראה שרוב הדברים תואמים לחוק ולהסכמים, אבל עולות שאלות רבות, כמו למשל למה יש 200 מיליון שקל פחות מהתקציב שסוכם עליו עם הממשלה, למה התוספת לשירותים המיוחדים היא רק 160 שקל, מה עם תשלום רטרואקטיבי ועוד. בזמן הקרוב שותפי חנן טל ואני ניפגש עם שר הרווחה איציק שמולי לקבל את כל הפרטים”.

הפגנת נכים בתל אביב, שנת 2017

לביא נאור, דובר ארגוני הנכים, אמר: ”שמחנו לדעת שסוף כל סוף שר האוצר ישראל כץ ושר הרווחה איציק שמולי הבינו כי נעשה עוול לכלל בעלי המוגבלויות, וכי חובתם לתקן את העוול. יש עוד סוגיות שלא נפתרו כגון החזר הרטרו עבור שנת 2020 שלא שולם לנכים, ועוד מספר דרישות שלא ייכנסו לתקציב הקרוב, ועל זה נשב לפגישה נוספת עם שר הרווחה איציק שמולי. מאבק הנכים יימשך כל עוד ממשלת ישראל והעומד בראשה יתעלמו ממצוקות הנכים וכל שאר בעלי המוגבלויות. לא נאפשר לאף אדם מהכנסת ומחוצה לה למסמס את המאבק. אנו נלחמים על קצבת הקיום ולא נרפה עד שימומשו כל דרישותינו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות