נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותתיעוד: מנהל המסעדה מכה אב של ילדה אוטיסטית

תיעוד: מנהל המסעדה מכה אב של ילדה אוטיסטית

הסיבה: האב ביקש פטור מתור עבור הבת, כפי שמתיר החוק. צפו בסרטון לראשונה. אנגוס: המנהל זומן לשימוע

גילי פרץ, אב לילדה אוטיסטית בת שנתיים, העלה אמש (שבת) פוסט שהסעיר את הרשת, ובו סיפר על מנהל מסעדה שסירב לתת פטור מתור המגיע על פי חוק לבתו, ואז הכה אותו. בהמשך לפוסט, אנחנו מפרסמים עכשיו את לראשונה את הסרטון, שבו פרץ מתעמת עם מנהל המסעדה וחוטף ממנו את המכה.


פרץ הגיע בסוף השבוע יחד עם משפחתו למסעדת הבשרים אנגוס שמגדל. בכניסה למסעדה היה תור ארוך, וכמו במקרים רבים של אוטיסטים, בתו התקשתה להתאפק ולחכות.

למרות המבוכה, כך הוא מספר הבוקר ל”שווים”, פרץ החליט להשתמש בכרטיס “פטור מתור” הניתן לפי החוק לילדים אוטיסטים, ונכנס אל מנהל המסעדה לבקש ממנו קדימות בתור. אלא שלדבריו, המנהל לא אהב את הפנייה ואמר: “הבת שלך לא נראית נכה, היא לא על כיסא גלגלים, צא החוצה”.


בתגובה הסביר פרץ כי מדובר בילדה אוטיסטית, וזה החוק. “הילדה לא מסוגלת להמתין, לכן מדינת ישראל חוקקה את החוק הזה. בוא אני אראה לך תעודה”. המנהל לא התרשם. “עוף החוצה”, אמר לפרץ.

פרץ ההמום הוציא את הנייד והחל לצלם את הסיטואציה המביישת במסעדה, בעוד הוא מחזיק את בתו ביד השנייה. אבל לדבר הבא הוא לא ציפה בכלל: המנהל שלח יד ונתן לו מכה ישר לפנים, “אולי אפילו נגע בילדה”, הוא מספר לנו.

את המבט של בתו, “הוא ממשיך לספר”, הוא כבר לא ישכח לעולם. “הייתי בשוק. התחלתי לצעוק עליו איך הוא מעז לתקוף אותי ואת בתי, ובמקביל חייגתי למשטרה ששלחה ניידת”.

בהמשך הכתבה (תגוללו למטה) מובא הפוסט של פרץ במלואו, ושם תוכלו לראות איך במשטרה, משום מה, הפכו אותו מקורבן לתוקף, ואף עיכבו אותו לחקירה.

בשיחה הבוקר עם “שווים” פרץ ביקש להדגיש כי הוא מפרסם את הסיפור רק כדי להעלות מודעות לנושא של כרטיס “פטור מתור” לאנשים עם מוגבלות. לדבריו, גם כך זה מביך לפעמים לעשות בו שימוש, אבל זה חשוב כי הילדים והמשפחות נעזרים בזה. “כאשר מדובר בנכות שרואים אז אין בעיה”, הוא אומר, “אבל עם ילדים שהנכות שלה שקופה, הרבה פעמים אין מודעות, ומקומות ציבוריים שמחויבים לאפשר את זה מתחילים להתעמת עם ההורים”.

מאלו”ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, נמסר: “מזעזע לראות כיצד בקשה לגיטימית לפטור מתור עבור ילדה עם אוטיזם במסעדה הסתיימה באלימות קשה, שהובילה לתלונה במשטרה. המקרה הזה ממחיש לכולנו כמה חשוב שבעלי עסקים, ובהם מסעדות, יכירו ויכבדו כרטיסי פטור מתור. התקנות הללו לא נקבעו סתם, ונועדו לתת פטור מתור גם לאנשים שהלקות שלהם אינה נראית. אלו”ט פועלת מזה שנים להסברה וחינוך בתחום, אך הדרך עוד ארוכה, לצערנו. בכוונת אלו”ט לפנות לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות על מנת להגביר את מאמצי ההסברה וההדרכה כדי לוודא שמקרים כאלו לא יישנו בעתיד”.

ממסעדת אנגוס נמסר: “לפני הכל אנחנו רוצים להבהיר כי מנהל המסעדה זומן לשימוע ויטופל במלוא החומרה לאחר בירור מלא של הדברים.

רשת המסעדות אנגוס היא עסק משפחתי על כל הערכים הנלווים לכך ולא נאפשר אצלנו התנהלות כזו מול לקוחות בשום סיטואציה – שירות ואירוח הם היסודות אשר לשמם פתחנו את המסעדות שלנו.
אנו חווים, יחד עם קולגות ומסעדות רבות אחרות בימים אלו קשיים נרחבים של אווירה לחוצה, עצבנית וקשה יותר הן מצד לקוחות והן מצד עובדים. ניתן לראות את זה במגוון סרטוני האלימות הקשה שעולים ברשתות מהמרחבים הציבוריים ואנו עושים כל שביכולתנו כדי ליצור אווירה של רוגע, ביטחון, הנאה ואסקפיזם אצלנו במסעדות.

אנו מבטיחים לטפל בנושא בכובד ראש ובמלוא החומרה ולרדת לעומק המקרה לאחר צפייה במצלמות האבטחה ושיתוף פעולה מלא עם המשטרה. חשוב להבין כי השוטרים שהגיעו למקום ובחנו את המקרה, כמו גם לקוחות ועובדים שהיו עדים לאירוע מתארים אותו באופן שונה מהותית מאיך שהוא מוצג ברשתות החברתיות.

המסעדה הייתה בתפוסה מלאה על פי הנחיות משרד הבריאות והלקוח דרש להיכנס במיידי ללא הצגת הדברים או הסברם, הלקוח התבקש לשבת במקום המתנה נוח ולהיות הראשון שיכנס. לאחר מכן הוצע לארח את כל המשפחה על חשבוננו ממש בחלוף מספר רגעים אך הלקוח סרב.

אנו מבקשים מכולכם להבין שישנן נסיבות ועובדות שאינן נלקחות בחשבון כאשר סיפור מתואר בצורה חד צדדית על ידי אדם שנפגע ועל כך אנו מצרים. ברגע שפרטי המקרה יתבררו אנו מבטיחים לעדכן ובינתיים כמו שאמרנו, העניין מטופל במלוא החומרה

בינתיים אנו כאן בכל סניפי הרשת כדי לארח אתכם לחוויית בשרים יוצאת דופן כמו שעשינו במשך מעל לעשור”.

ממשטרת ישראל נמסר: “בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה אודות מקרה אלימות במסעדה, הוזעקו למקום שוטרים, גבו עדויות ונפתחה חקירה. שני הצדדים הגישו במשטרה תלונות הדדיות, ולכן שניהם נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות