נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנכים והורים לילדים עם מוגבלות, זה המענק שמגיע לכם

נכים והורים לילדים עם מוגבלות, זה המענק שמגיע לכם

תוכנית המענקים של ראש הממשלה: מקבלי קצבת נכות, כולל הילדים, יקבלו עד סוף החודש מענק מוגדל

בשורה חיובית לציבור הנכים ולהורים לילדים עם מוגבלויות: במסגרת תוכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עד לסוף חודש יולי תקבלו לחשבונכם הפרטי מענק חד פעמי מוגדל.

הבוקר נפגש נתניהו עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ”ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, כדי לדון במודל חלוקת המענקים לאזרחים. בדיון סוכם כי תקציב המענקים הכולל יעמוד על 6 מיליארד שקל. המענקים יחולקו לכולם, למעט מי שמרוויח יותר מ-640 אלף שקל ברוטו בשנה, וכן בכירים במגזר הציבורי המשתכרים מעל 30 אלף שקל בחודש ברוטו.

מי שמשתייך לאוכלוסיות הבאות יקבל מענק מוגדל: מקבלי קצבת נכות, מקבלי קצבת סיעוד, הבטחת הכנסה, עולים חדשים נזקקים (שנתיים בארץ), מובטלים מעל גיל 67 וקשישים מקבלי השלמת הכנסה.

ועכשיו למספרים:

במקום מענק של 750 שקל ליחיד (ללא מוגבלות), יקבל אדם נכה/עם מוגבלות מענק כפול של 1,500 שקל.

עבור ילד עם נכות/מוגבלות יתקבל מענק של 500 שקל. כך למשל, בעוד שהורים לילד אחד (ללא מוגבלות) יקבלו 2,000 שקל, הורים לילד אחד עם מוגבלות יהיו זכאים למענק כולל של 2,500 שקל.

הורים לשני ילדים (ללא מוגבלות) יקבלו 2,500 שקל, ולעומתם הורים לשני ילדים עם מוגבלות יקבלו כבר 3,500 שקל.

משפחה עם שלושה ילדים (ללא מוגבלות) תהיה זכאית לסכום של 3,000 שקל. לעומתה, משפחה עם שלושה ילדים, בהם שני ילדים עם מוגבלות, תקבל לחשבון הבנק 4,000 שקל.

אם תהיתם, מעל שלושה ילדים למשפחה, המענק הבסיסי נותר 3,000 שקל.

במשפחות חד הוריות החישוב מעט שונה. אמא או אבא חד הוריים לילד נכה/עם מוגבלות צפויים למענק של 2,250 שקל סך הכל – 750 שקל להורה פלוס 1,500 שקל לילד.

המענקים, כאמור, מתוכננים להגיע לאזרחים עד סוף החודש. נתניהו מעוניין להשלים את הליך החקיקה המורכב עד יום חמישי הקרוב, כדי שהממשלה תצליח להשלים את המהלך בזמן.

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם”, התייחס למענק המוגדל ואמר: “אני מודה לשר האוצר ישראל כ”ץ שנענה לקריאתי לתת דגש לנכים בתקציב המענקים. זו בשורה חשובה וטובה. מקווה לבשורות טובות גם במתווה הנכים ולפתרון המחלוקות”.

  • תודה לגד ליאור, “ידיעות אחרונות”, על העזרה באיסוף הנתונים
מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות