נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותשר החינוך למורי הילדים החולים: "מה שבטוח, על המורים צריך לשמור"

שר החינוך למורי הילדים החולים: “מה שבטוח, על המורים צריך לשמור”

מורי תוכנית "שלבים" הפגינו מול ביתו של גלנט נגד פיטורי 700 עובדים: "משרד החינוך רומס את הישגי התלמידים"

שר החינוך גלנט עם המורים המפוטרים ליד ביתו

עשרות מורי תוכנית “שלבים” המאוגדים בארגון “כוח לעובדים” הפגינו הבוקר (ראשון) בשעה 6:00 מול ביתו של שר החינוך יואב גלנט במושב עמיקם. המפגינים מחו נגד פיטוריהם בידי חברת הקבלן “קדימה מדע” ונגד סירוב משרד החינוך להתחייב על קליטתם מחדש לעבודה בידי משרד החינוך עם סיום עבודת הקבלן בדצמבר.

מורי “שלבים” מלמדים ילדים חולים הנאלצים ללמוד מביתם בשל מחלתם. ילדים חולי סרטן, מחלות ניווניות, מחלות פסיכיאטריות, אוטיזם ועוד. כ-5,000 תלמידים משתמשים בשירות מדי שנה באמצעותם של כ-700 עובדי חינוך, ובהם מורים, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת וסייעות.

כזכור, לפני שלושה שבועות, ביום שישי בצהריים, הופתעו המורים לגלות מייל מחברת הקבלן “קדימה מדע”, המזמן אותם ללא התראה מוקדמת לשימוע לפני פיטורים. סיבת הפיטורים היא הודעת משרד החינוך על הפסקת ההתקשרות עם “קדימה מדע”.

בדיון משותף לוועדות החינוך וזכויות הילד בכנסת בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך כי “קדימה מדע” תמשיך להפעיל את התוכנית עד דצמבר 2020, אז יחל משרד החינוך בהפעלת התוכנית בעצמו. חרף דרישת חברי הכנסת שנטלו חלק בוועדה, סירבה “קדימה מדע” להתחייב כי תמשוך את מכתבי הפיטורים של העובדים, ומשרד החינוך סירב להתחייב על קליטתם של עובדי התוכנית.

“מישהו במשרד החינוך חשב מה המשמעות של החלפת מורים במהלך השנה? זה נשמע סביר לאנשי חינוך?” אומרים בוועד מורי “שלבים”. “בוודאי כשמדובר בילדים חולים, המתמודדים גם כך עם משברים פיזיים ורגשיים. למה חוסר היציבות הזה מגיע להם? עבור חלק מהתלמידים מדובר בעבודה של שנים שיורדת לטמיון. בעבודה עם תלמידים רבים נדרשת התמדה של חודשים עד ליצירת קשר ורכישת אמון. בהחלטה אחת רומס משרד החינוך את הישגי התלמידים. דומה שבמשרד החינוך מחפשים בייביסיטרים לילדים החולים, לא עובדי חינוך מנוסים”.

“גלנט תתעורר, המורים שווים יותר”, קראו המפגינים הבוקר מול בית שר החינוך. “כנראה שהשר זקוק להשכמה הזו”, אמר דרור בן יעקב, מורה בתוכנית וחבר ועד המורים. “למורי הקבלן נמאס לשתוק. שנים עברנו כסחורה מקבלן לקבלן. עתה, כשמשרד החינוך סוף סוף לוקח אחריות על התוכנית, הוא זורק אותנו לרחוב. 700 משפחות שנידונו לאבטלה ולחוסר ודאות עד לדצמבר בתקופה של משבר כלכלי. הגענו לכאן בכדי לשבור את חומת האטימות הזו”.

בשלב כלשהו שר החינוך גלנט יצא למפגינים, שמע את טיעוניהם ואמר להם: “הנושא הגיע אליי בתחילת התפקיד כעדכון של מוצר מוגמר. דבר אחד ברור לי, על המורים צריך לשמור. אני מבטיח גם שתיפגשו בנושא עם מנהלת האגף לחינוך מיוחד רחלי אברמזון”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות