נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותעצומת הורים: "גם לילדים עם מוגבלות מגיעה תוספת מענק"

עצומת הורים: “גם לילדים עם מוגבלות מגיעה תוספת מענק”

לפני 10 ימים דיווחנו כאן בטעות כי הילדים יזכו למענק מוגדל. אנו מתנצלים. הורים: "אפליה, שר האוצר, תדאג לילדים"

ראשית כל, התנצלות: ב-20 ביולי פירסמנו כאן ידיעה על המענקים שנותנת המדינה ל”כל אזרח” בעקבות משבר הקורונה. בטעות דיווחנו כי גם ילדים המקבלים קצבת נכות יזכו את ההורים במענק נוסף של 500 שקל. עם פרסום תזכיר החוק ואישורו בכנסת התברר שטעינו בדיווח, וילדים עם מוגבלות/ילדים נכים לא זכאים למענק נוסף, אלא רק בוגרים המקבלים קצבת נכות. מתנצלים על הטעות.

אחרי שאושר חוק המענקים, הורים לילדים הזכאים לקצבת נכות יצאו בביקורת חריפה על כך שהוא אינו כולל מענק מוגדל לילדים עם מוגבלות/ ילדים נכים. זאת, בניגוד לאוכלוסיית הבוגרים הנכים/ עם מוגבלות, שזכאית לפי החוק למענק מוגדל של 750 שקל, מלבד מענק הבסיס שעומד על 750 שקל.

אתמול החלו הורים להחתים עצומה בנושא, והיא כבר עומדת על יותר מ-2,200 חותמים. “הכנסת אישרה את תוכנית המענקים לאזרחי ישראל”, נכתב בעצומה. “מקבלי קצבאות יקבלו מענק מוגדל. אבל את מקבלי קצבת ילד נכה שכחו.

“משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים חוות כל השנה קשיים רבים, אבל הקורונה הוסיפה לחייהן אתגרים רבים נוספים, שבמקרים רבים מובילים גם לפגיעה בהכנסה. לא ייתכן שמקבלי קצבאות יקבלו מענקים מוגדלים, ובצדק, אבל את הילדים עם הצרכים המיוחדים ישאירו בצד”.

את העצומה מסיימים ההורים בפנייה אישית לישראל כ”ץ: “שר האוצר, אל תשכח את הילדים”.

שר האוצר ישראל כ”ץ

לפי החוק, האוכלוסיות שזכאיות לתוספת מענק של 750 שקל כוללות בין השאר מקבלי גמלת סיעוד, גמלת נכה נזקק, גמלת הבטחת הכנסה ועולה נזקק. כאמור, ילדים הזכאים לקצבת נכות לא מקבלים את תוספת.

דווקא בגל המענקים הקודם של הקורונה, בחודש אפריל, זה היה שונה. “פעם קודמת נכללו מקבלי גמלת ילד נכה במענק מוגדל”, כתבה אמא באחת מקבוצות ההורים ברשת, “ועכשיו רק הבוגרים יקבלו. אכן אפליה. ילדים נכים סובלים אפילו יותר מהשגרה שנעלמה ומחוסר היציבות שהחזיר אותם הרבה אחורה”.

“ילדים עם צרכים מיוחדים צריכים הרבה יותר תמיכה ומשאבים, ודווקא מאיתנו חוסכים”, אומרת קרן, אמא לשניים, בהם ילד על הרצף. “מערכת התמיכות מסביב לילד מחייבת את הבנת המדינה שאנחנו זקוקים לתמיכה כדי לא לקרוס: הטיפולים האינטנסיביים, הבייביסיטרים, ההורים שנשארים בבית ומפספסים שעות רבות של עבודה, כי הילד, גם כשהוא גדל, לא יכול להישאר לבדו. אלה לא מותרות, אלה החיים שלנו, וכל זה עולה והרבה. דווקא עלינו חוסכים?”

רוני, אמא לילד עם מוגבלות פיזית, מספרת על העלויות הגבוהות של הטיפולים של בנה. “אחרי תקופה מאתגרת בגל הקורונה הראשון, כשלא היו טיפולים, חלה רגרסיה אצל בני, שעליה אני מנסה לגשר עכשיו”, היא אומרת. “כדי להשיב את המצב לקדמותו אנחנו נדרשים לתגבור טיפולים שכמובן עולה כסף, הרבה כסף.

“גמלת ילד נכה מקסימלית פלוס גמלת ניידות מקסימלית לא די בהן לכיסוי ההוצאות הריאליות”, היא ממשיכה. “להחריג את האוכלוסייה שהכי נדרשת לתוספת המענק, מעמיד את הילדים עם המוגבלות בעמדה שקופה. זה מתכתב עם השקיפות של הילדים במערכת החינוך. אצלי כל סכום מתורגם לעלות טיפול.

“מבחינתי, היעדר המענק זה הפסד של שני טיפולים. אמנם זו טיפה בים, אבל לפעמים רק טיפה מבדילה בין לצוף ללטבוע, וזה מה שעלול לקרות לילד שלי”.

רוצים לחתום על העצומה? הקליקו >>> https://bit.ly/313OCsz

השתתף בהכנת הידיעה: אביחי חיים

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות