נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"דני אבדיה של כדורסל הנכים" הולך לכבוש את אמריקה

“דני אבדיה של כדורסל הנכים” הולך לכבוש את אמריקה

עמית ויגודה בן ה-18, קטוע רגל, התקבל לאחת המכללות היוקרתיות בארה"ב לכדורסל נכים. היעד הבא: ה-NWBA

עמית ויגודה על המגרש. ממוצע של 25 נקודות למשחק. צילום: בר קלוש


נמל התעופה בן גוריון די שומם בחצי השנה האחרונה מאז פרץ משבר הקורונה, וזה בולט במיוחד בחודש אוגוסט, שבדרך כלל עמוס תיירים. אולם נראה שהשמחה של משפחת ויגודה מהיישוב עומר הצליחה למלא אותו מחדש בתחילת השבוע. עמית ויגודה, כמעט בן 18, נפרד שם ממשפחתו, וטס להגשים חלום. הוא ישחק כדורסל כיסאות גלגלים באוניברסיטת ארלינגטון-טקסס, וילמד שם מינהל עסקים.

המכללה שאליה התקבל ויגודה נחשבת למומחית בכדורסל נכים, והיא מתחרה במסגרת ליגת המכללות האמריקאית, ה-NWBA. לאורך השנים יצאו מהמכללה הזו שחקנים רבים לליגה המקצוענית באירופה, שהיא החלום של ויגודה מאז היה קטן.

מה עשה הכדורסל לחיים שלו ניתן ללמוד מסרטון שהוא העלה לפייסבוק. בסרטון, שעוסק בכושר, הוא מספר איך הכדורסל נתן לו תחושת שייכות, וגם מלמד אחרים לשחק עם כיסא גלגלים, שזה לא עניין פשוט בכלל.

ויגודה, הצעיר מבין שלושה אחים, נולד עם בעיית אי-חיבור מולד של עצם השוקה. בגיל 11, אחרי מספר ניתוחים שעבר בשביל לנסות לתקן את העצם, הוא עבר קטיעה של רגלו ומאז מתנייד באמצעות רגל תותבת. ״כשעמית יצא מהניתוח, נשבעתי שהוא לא יהיה שונה משאר הילדים, ועמית נלחם כדי להגשים את זה״, אמרה אמו זימרה לאתר ״שווים״.

עמית התחיל לשחק כדורסל בגיל צעיר בארה”ב, שם התגורר תקופה עם משפחתו, וכשהגיע לישראל החל לשחק במרכז הספורט איל״ן ברמת גן. כיום הוא משחק בנבחרת העתודה של ישראל בכדורסל נכים ומרצה בכל העולם על החיים שלו ועל הגשמת חלומות.

״היום אני מכריזה ניצחון״, כתבה זימרה לפני כמה ימים בפוסט שהעלתה לרשת, ״בשם האמהות והאבות, דודים ודודות, הורי אומנה וכל מבוגר נוסף שגידל ילד שמסיבה כלשהי התקשה במערכת החינוך״. בעיניה, קבלתו של עמית לאוניברסיטה האמריקאית הוא סיום מסע של 17 שנים, ״מסע מפחיד לפעמים, דרך ארבע מערכות חינוך, בארבע ערים ושתי יבשות״.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

זימרה המשיכה: ״אני רק רוצה לחזק אתכם, המבוגרים שמגדלים ילד, ומתמודדים עם מערכת בה דבר חוץ מהמיינסטרים נחשב מנודה. היום אני מודה לעוזרים ומנסה לסלוח למי שהערים מכשולים בדרך. אל תוותרו ותמיד תאמינו בילדכם. תכוונו גבוה. צא בשלום ושוב בשלום – כולנו מעודדים אותך״.

ויגודה עם נבחרת העתודה של ישראל

במהלך התקופה שלו באיל”ן רמת גן הביא ויגודה את הקבוצה להישגים גדולים וקלע בממוצע 25 נקודות למשחק. ליאור דרור, מאמן הקבוצה, מספר כי עמית הוא השראה לילדים הצעירים במועדון. “אין לי ספק שהוא יצליח בארה”ב”, הוא קובע, “ההתמדה שהייתה לו לבוא ארבע פעמים בשבוע מעומר לרמת גן היא פנומנלית. זה מראה את המסירות שלו. כבר בגיל 12 גיליתי אותו דרך כתבה שנעשתה עליו כשהתגורר בארה”ב. אמרתי למשפחה שכאשר היא תחזור לארץ, אני רוצה שהוא ישחק אצלי, וזה השתלם. אין לי ספק שהוא יהיה בין השחקנים הגדולים שיידעו עליהם בארץ ובעולם”.

גם מאמן נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים, אריאל אוטולנגי, בירך את ויגודה על השלב הבא בקריירה הספורטיבית. “אני שמח על כל יציאה של כדורסלן שלנו לשחק בחו”ל, הן באירופה והן בארה”ב”, הוא אומר. “אני מברך את עמית, שחקן העתודה שלנו, על העובדה שישחק בארה”ב, אבל גם על כך שהוא ילמד שם. לימודים במסגרת שונה ואימון במסגרת חדשה ולא מוכרת יעשו לו רק טוב. אני בטוח שעמית ייהנה מהחוויה האמריקאית, וחבריו במכללה ייהנו ממנו. מניסיוני, זוהי חוויה אדירה, בונה ונותנת המון”.

עמית ויגודה בטקסס. צילום: זימרה ויגודה

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות