נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותהצעה לסדר היום בכנסת: מענק מוגדל גם לילדים עם מוגבלות

הצעה לסדר היום בכנסת: מענק מוגדל גם לילדים עם מוגבלות

את ההצעה תעלה היום ח"כ אתי עטיה מהליכוד: "יש כאן עוול, אני באה לזעוק את זעקת המשפחות של הילדים"

“מתכוונת להילחם עד הסוף”. חברת הכנסת אתי עטיה

האם הלחץ יצליח להניב תוצאות? ח”כ אתי חוה עטיה מהליכוד תעלה היום (רביעי) הצעה לסדר במליאת הכנסת, שתעסוק בדרישת משפחות לילדים נכים/ ילדים עם מוגבלות לקבל מענק מוגדל גם עבורם.

כזכור, לאחר שאושר חוק המענקים, הורים לילדים הזכאים לקצבת נכות יצאו בביקורת חריפה נגד החלטת הממשלה שלא לתת מענק מוגדל לילדים עם מוגבלות/ ילדים נכים. זאת, בניגוד לאוכלוסיית הבוגרים הנכים/ בוגרים עם מוגבלות, שזכאית לפי החוק למענק נוסף של 750 שקל, מלבד מענק הבסיס שעומד על 750 שקל.

בעקבות כך, העלו ההורים לרשת עצומה בנושא, שצברה כבר 7,606 חתימות. ההורים דורשים שגם מקבלי קצבת ילד נכה יזכו למענק מוגדל. “תקופת הקורונה העצימה את הקשיים הכלכליים של משפחות בכלל ושל משפחות בהן יש ילד עם מוגבלות בפרט”, אומרת ח”כ עטיה לאתר ”שווים”.

עטיה מדברת על לא פחות מ-71,000 ילדים לפי נתוני הביטוח הלאומי לשנת 2020, שזכאים למענק המוגדל ולא קיבלו אותו. “היו דיונים לגבי המענקים החד פעמיים ולאילו קבוצות אוכלוסייה מגיעה תוספת מענק, ומשום מה לא עלו בדיון המשפחות שמקבלות גמלת ילד נכה ומתמודדות עם קשיים לא פשוטים”, היא מספרת. “התקבלו בלשכתי פניות רבות ממשפחות שזעקו מדוע הן לא מקבלות מענק מוגדל כמו הנכים מעל גיל 18. הרי המוגבלות היא אותה מוגבלות, ואין קשר לגיל בכלל. פניתי לשר האוצר ישראל כ”ץ והגשתי הצעה לסדר”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“אנחנו מתכוונים להילחם על התוספת הכל כך חשובה הזאת”, מצהירה ח”כ עטיה. “הרעיון של המענקים הוא להניע את המשק ולתת לכל אזרח עזרה, ללא שום דיפרנציאליות. לאחר מכן היה רעיון שאנחנו מאוד בעדו, לתת מענק מוגדל לאוכלוסיות שצריכות את הכסף יותר. יש כאן עוול מאוד גדול שצריך לתקן אותו. אני מגיעה לזעוק את זעקת המשפחות. זו תוספת תקציבית לא מאוד גדולה, ואני חושבת שהתיקון חייב להתבצע. אין כל סיבה שהם לא יהיו זכאים לתוספת במענק”.

לפני כמה ימים אמר מנכ”ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר לאתר ”שווים” כי “הגדלת המענק נמצאת על הפרק, השאלה רק אם היא תמומש”. שפיגלר הוסיף כי הוא “מבין את המאבק והתחושות של ההורים ויכול להיות שיתקנו את זה, אבל כרגע זה המצב”.

עוד בנושא:

מנכ״ל הביטוח הלאומי: ״הגדלת המענק על הפרק, השאלה רק אם תמומש״

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות