נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאוטיזםמנכ״ל הביטוח הלאומי: ״הגדלת המענק על הפרק, השאלה רק אם תמומש״

מנכ״ל הביטוח הלאומי: ״הגדלת המענק על הפרק, השאלה רק אם תמומש״

במשרד האוצר שוקלים להגדיל את המענקים לילדים המקבלים קצבה, בעקבות דרישת הורים

משפחות רבות בישראל קמות הבוקר קצת יותר מרוצות, עם כניסת כספי חוק המענקים עבור ילדים לחשבונות הבנק. לעומת זאת, בקרב הורים לילדים הזכאים לקצבת נכות מצב הרוח קצת פחות טוב, לאחר שהתברר כי לא יזכו למענק מוגדל עבור ילדיהם, כפי שקיבלה אוכלוסיית הבוגרים עם נכות או מוגבלות.

הבוקר דווח כי באוצר שוקלים לשנות את ההחלטה. “כוונות לשנות זה דבר טוב, השאלה אם זה ימומש״, אומר לאתר ״שווים״ מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, ״אני לא יכול להבטיח שזה יקרה. מה שכן אני יודע הוא שהדבר עומד על הפרק, אך אני לא יודע אם זה יקרה בכלל ומתי. אני מבין את המאבק והתחושות של ההורים ויכול להיות שיתקנו את זה אבל כרגע זה המצב הנוכחי”.


בעקבות הפרסום אלפי הורים חתמו על עצומה מקוונת, שקוראת לשר האוצר ישראל כ״ץ, ״אל תשכח את הילדים״. ההורים קוראים לכ״ץ להגדיל את המענקים עבור ילדים שמקבלים קצבאות.

מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר – מנכ״ל הביטוח הלאומי

אמא לילד על הספקטרום: ״קצבת הנכות היא בדיחה״

“אין שום סיבה שבאפריל אנחנו נהיה זכאים למענק וביולי לא״, אומרת דפנה אזרזר, מנכ”לית ארגון אהב”ה ואם לאילאי בן ה-16 על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד נמוך, ״התחושה היא שמישהו שיחק איתנו שחמט. אני כועסת מאוד על הנעשה, אני מכירה את מאיר ויודעת שיש בידו את הכוח להפעיל לחץ על האוצר”.

מיכל, אם יחידנית לרועי בן ה-12 ילד על הספקטרום האוטיסטי, סיפרה על הקושי שלה ועל חשיבות המענק עבורה. מכיתה א׳ היא משלמת למורים פרטיים שיעזרו לו, מנתחת התנהגות שתעזור לו להשתלב, חונך, טיפולים שלא מסובסדים על ידי קופת החולים, תרופות ועוד.

״מדובר במאות שקלים בחודש. קצבת נכות של 2500 שקלים זו בדיחה, אומרת מיכל ומספרת שהיא נאלצת להעדר רבות מהעבודה מה שפוגע ביכולת שלה להשתכר. ״ אני נותנת לבן שלי מעט יחסית כי אין לי אפשרות אחרת. קצבת נכות צריכה לעזור לנו לקדם את הילדים שלנו למצב שיהיו עצמאיים בעתיד, שיוכלו להתנדב לצה”ל, שיוכלו לעבוד ויהיו עצמאיים. כל כסף שאתם חוסכים עכשיו על הילדים שלנו, תשלמו הרבה יותר בעתיד, כשהם ייפלו על המדינה, על המערכת שלא יודעת איך לטפל בהם״, היא אומרת.

ישראל כץ
שר האוצר ישראל כ”ץ

תגובת האוצר: ״תנאי הזכאות נקבעו עם כל הגורמים״

מביטוח לאומי נמסר: “לפי החוק שחוקק, הורים שמקבלים קצבת ילד נכה עבור ילדם אינם זכאים למענק נוסף. אם יהיה שינוי אנו כמובן נפרסם”.

ממשרד האוצר נמסר: “ראש הממשלה ושר האוצר יזמו מתן מענק חד פעמי לכלל תושבי ישראל במטרה לסייע למשק להתמודד עם נגיף הקורונה. תנאי הזכאות למענקים השונים נקבעו במשותף על-ידי כלל הגורמים המעורבים, בפרט אנשי הביטוח הלאומי שהיו שותפים מלאים לתהליך החקיקה ולהתאמות שנעשו בו לאורך הדרך”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות