נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותכפי שפורסם ב"שווים", הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו שישה ימים בשבוע

כפי שפורסם ב”שווים”, הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו שישה ימים בשבוע

בעיית הילדים המשולבים: ראש האגף לחינוך מיוחד אמרה בוועדת החינוך כי יופעלו עבורם מוקדים ייחודיים בבתי הספר

כפי שפורסם שלשום ב”שווים”, הלימודים במוסדות החינוך המיוחד (גנים ובתי ספר), וכן בכיתות החינוך המיוחד שנמצאות בתוך בתי הספר הרגילים – יתקיימו בשנת הלימודים הקרובה במתכונת מלאה, כמו בתקופות שגרה. כך אישר מנכ”ל משרד החינוך עמית אדרי במהלך ישיבה מיוחדת של ועדת החינוך של הכנסת הבוקר לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

המשמעות היא שהילדים שלומדים במוסדות החינוך המיוחד צפויים להגיע לגנים, לבתי הספר היסודיים, לחטיבות הביניים ולתיכונים שישה ימים בשבוע. משך יום הלימודים מתוכנן להיות כבשגרה. כמובן שהדברים כפופים לכך שלא תהיה החמרה במצב הקורונה, ושהממשלה לא תחליט על שינוי מדיניות בנושא, למשל תכריז על סגר מלא.

כידוע, החינוך המיוחד מבוסס על לימודים בכיתות קטנות – בין חמישה ל-14 ילדים – ובאגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך הייתה תמימות דעים שיש לקיים את שנת הלימודים תשפ”א עד כמה שניתן כרגיל. בקבוצות קטנות כאלה, סבורים שם, ניתן לשמור על בריאות התלמידים והצוותים החינוכיים ברמה הנדרשת על ידי משרד הבריאות.

לפי מצגת שהציג שר החינוך יואב גלנט בוועדה, במוסדות החינוך המיוחד צפויים ללמוד השנה כ-54 אלף תלמידים. במצגת הודגש כי “אוכלוסיות ייחודיות יקבלו מענה ייחודי להמשך קיום המסגרת, ללא תלות בשיטת ההפעלה הראשית”. עוד נכתב כי “מסגרות החינוך יופעלו באופן קבוע למשך כל השנה, למעט מצב שמחייב סגר”.

שר החינוך יואב גלנט

בוועדה הייתה התייחסות גם לבעיית הילדים המשולבים מכיתות ה’ ומעלה, שעשויים להישאר ללא סייעת אישית בשלושת הימים בשבוע שבהם לא יתקיימו לימודים בבית הספר. זאת, מכיוון שהשלטון המקומי אינו מתיר למשלבות להגיע לבתי התלמידים לסייע להם בלמידה מרחוק, מסיבות “בריאותיות ובטיחותיות”.

ראש האגף לחינוך מיוחד, רחלי אברמזון, אמרה בוועדה כי בימים שבהם הכיתות שלהם ילמדו מרחוק, ילדים משולבים יגיעו ללמוד במוקדים חינוכיים שיפעלו בתוך בתי הספר, שם הסייעות יהיו איתם, ושם גם יסייעו להם ללמוד מרחוק יחד עם הילדים של הכיתה שילמדו מהבתים. אברמזון לא הספיקה לענות לשאלות בנושא, והובטח כי זה זה יקרה בהמשך הדיון.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בהמשך הדיון צפויה התייחסות נוספת לבעיה של הילדים המשולבים.

לפי מצגת משרד החינוך, בשנת הלימודים הקרובה צפויים ללמוד יותר מ-48 אלף תלמידים משולבים. בהמשך הדיון בוועדה הבהירה מחלקת המחקר של הכנסת שבמצגת נפלה טעות, ושיש כ-250 אלף ילדים בחינוך המיוחד, מתוכם 160 אלף ילדים משולבים.

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת רם שפע (צילום: אתר הכנסת)

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות