נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםבמקום משרד החינוך: קורס בזק של אלו"ט להכשרת משלבות

במקום משרד החינוך: קורס בזק של אלו”ט להכשרת משלבות

הקורס המקוון יתחיל בשבוע הקרוב. ינסה לתת מענה מסוים להיעדר ההכשרה של סייעות לתלמידים על הרצף

״אנחנו לא יכולים לחכות למשרד החינוך״. מנהלת תחום החינוך באלו״ט, יעל גבר (צילום: באדיבות המצולמת)

ביום חמישי הקרוב תצא לדרך הכשרה מקוונת מטעם אלו״ט לסייעות שילוב תלמידים על הרצף האוטיסטי. מטרת ההכשרה היא לייצר בהירות לגבי הציפיות והדרישות בטיפול בילדים משולבים, הידע והפרטים הקטנים שבעזרתם ניתן לסייע להם בתהליך השילוב.


״אחת הסיבות שרצינו לעשות את ההכשרה הזאת היא כדי שכולם יבינו שלסייעות השילוב יש תפקיד מאוד קריטי״, אומרת מנהלת תחום החינוך באלו״ט, יעל גבר. ״הסייעות רחוקות מלהיות בייביסיטריות. מורה בכיתה שמחנכת 40 תלמידים לא יכולה לעשות תיווך לילד משולב. משרד החינוך מייצר פער, לא נותן מענה ואז בא בתלונות וכך אי אפשר להמשיך. אומרים שהן לא מוכשרות ובגלל זה הן לא נשלחות לבתים, וכך אנחנו נמצאים בלופ. עצם זה שמשרד החינוך לא מייצר מספיק הכשרות זה אומר דרשני. נדרש פה תהליך ארוך הרבה יותר, אבל זו רק הרגל בדלת”.

גבר טוענת כי במשך שנים רבות העבודה של הסייעות עם הילדים מתבצעת ללא כל הכשרה ראויה. הרבה סייעות ותיקות שפעילות גם כיום מעולם לא עברו הדרכה, והיוזמה החדשה נועדה גם עבורן. ״השאיפה שלנו היא שכל סייעת תהיה מחויבת לעבור קורס של מספר שעות אקדמאיות לפני שתוכשר להיות סייעת, אבל זה בשלב מאוחר יותר״, היא אומרת. ״כרגע אנחנו לפני ה-1 בספטמבר וזה טיפה בים, אבל צריך להתחיל מאיפשהו. פשוט מאוד לקחנו את המושכות לידיים”.

הקורס המדובר כולל סדרה של 4 מפגשים בני שעתיים. את המפגשים תנחה חן הרמן, מטפלת בתנועה, מנחת קבוצות דוקטורנטית בתחום האוטיזם, מרצה בקרייה האקדמית אונו ומדריכת הורים בשיטת אדלר במגוון נושאים הנוגעים לשילוב חברתי, למידה עצמית והתארגנות.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“אנחנו רואים מה קורה בשטח, שומעים את המצוקה של ההורים והתלמידים ויודעים שלפעמים גם הסייעות במצוקה. המטרה שלנו היא לנסות ולעשות סדר ולהקל במעט על המצב הנוכחי”, הסבירה גבר. “כל סייעת שמרגישה צורך או כל הורה שיש לו ילד משולב יוכלו להציע להצטרף להדרכה. אנחנו לא יכולים לחכות למשרד החינוך שיקבל החלטה מה הוא עושה עם הסייעות, ולא לרשויות המקומיות שיקבלו החלטה האם הם כן ייכנסו הביתה או שלא. אנחנו פועלים שב-1 בספטמבר הילדים המשולבים לא יישארו מאחור, הקורונה לא תהיה איתנו לנצח”.

על סוגיית הסייעות והגעתן לבתי התלמידים המשולבים שכרגע נמצאים ללא פתרון, אמרה גבר: “יש מורכבויות רבות בנושא הילדים המשולבים. השאיפה שלנו היא שהסייעות יגיעו לבתי התלמידים זה הפיתרון האידיאלי”.

להרשמה לקורס הקליקו כאן

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות