נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיחדשות"יש גבול לאמירות המבזות על הבתים שלנו"

“יש גבול לאמירות המבזות על הבתים שלנו”

כך אמרה עו"ד רויטל לן כהן בוועדת החינוך, בתגובה לדבריה של סמנכ"לית החינוך בשלטון המקומי מיכל מנקס

הדיון הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת בנושא הילדים המשולבים התחמם לאחר שמשרד החינוך ומרכז השלטון המקומי הודיעו כי התנאי שלהם להגעת המשלבות לבתי התלמידים בזמן “שגרת הקורונה” הוא נוכחות של אדם מבוגר בבית.

המשמעות מבחינת ההורים היא שאחד מהם יצטרך להישאר בבית ולא לצאת לעבודה שלושה ימים מדי שבוע, שבהם הילדים מכיתות ה’ ומעלה לומדים מרחוק. מדובר בגזירה כלכלית קשה עבור משפחות ל-18 אלף תלמידים משולבים ברחבי הארץ.

מיכל מנקס, סמנכ”לית החינוך במרכז השלטון המקומי, העלתה את המתח עוד יותר כאשר הבהירה שאין פתח למשא ומתן עם ההורים בנושא. “מדובר בקו אדום מבחינתנו”, הבהירה מנקס. “לא נזרע תקוות שווא אצל ההורים שבוע לפני הלימודים”.

מנקס ניסתה להסביר את עמדתה הנחרצת. “אנחנו חיים במציאות שלצערנו הרבה פעמים אנחנו צריכים להוכיח שאין לנו אחות”, היא אמרה. “אני לא רוצה להעמיד את הסייעת במצבים שהיא תואשם במשהו, בין אם אשמה אמיתית ובין אם דמיון של ילד. מטבע הדברים ילדים שנמצאים יחד לא הכל כשורה ולא תמיד מסתדרים. המשלבת יכולה למצוא את עצמה כמו גננת. אנחנו לא רוצים להוזיל את תפקיד הסייעת”.

אחרי מנקס עלתה לדבר דרך הזום עו”ד רויטל לן כהן מ”קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים”. היה ניכר שהיא כועסת. “אני מאוד נסערת מהדברים שנאמרו”, אמרה לן כהן. “ההנחה שמניחים כל פעם אודות הבתים שלנו היא בלתי נסבלת. ההתנגדויות לכך הן שונות: ‘אם יהיה אב שיישאר בבית הוא עלול לפגוע מינית בסייעת’, ‘הבתים שלנו עלולים לגרום למחלות’, ‘עכשיו הילדים שלנו יכולים לריב’.

“יש גבול למה שאני יכולה לספוג בתור הורה על כל האמירות המבזות האלה”, המשיכה לן כהן. “הכלל צריך להיות שהסייעת יכולה להגיע הביתה, בוודאי שלא צריך פה ליווי של הורה מבוגר. במידה שיש מקרה נקודתי שנדרש, יש לדון בכך. נראה שהסיבה היחידה לדרישות האלה היא לייצר חסם בפני הילדים שלנו ובפני יכולתם להיות חלק מהכיתה שלהם”.

עו”ד רויטל לן כהן, קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים

אמיתי שוחט מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שיזמה את המשא ומתן בין משרד החינוך, השלטון המקומי וההורים המשלבים, בירך על “הבשורה של הגעת הסייעות לבתים. תודה למשרד החינוך ולמרכז השלטון המקומי. יחד עם זאת, על חובת נוכחות מבוגר בבית אנחנו חלוקים מאוד. אנחנו סבורים שזה לא צריך להיות גורף. לא ייתכן שהורה שיש לו ילד בכיתה ט’, למשל, שיכול להישאר לבד בבית, יצטרך להחליט אם ללכת לעבודה או להיות בבית כדי שילדו ילמד בזום עם הכיתה והסייעת”.

עוד בנושא:

המשלבות יוכלו להגיע לבתי הילדים, אבל יש כוכבית ענקית

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות