נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשותהורים לילדים אוטיסטים מאשקלון: צוות ההוראה בבית הספר התעלל בהם

הורים לילדים אוטיסטים מאשקלון: צוות ההוראה בבית הספר התעלל בהם

בתלונה שהוגשה למשטרת אשקלון מתארים ההורים אווירה מאיימת פיזית ונפשית, שגרמה להם לא לשלוח את ילדיהם ללימודים

״לשמוע את התיאורים האלה האלה מהילד שלך, שהוא הדבר הכי קדוש עבורך, זה קשה מאוד״. ילדים בכיתה. אילוסטרציה (צילום: Bigstockphoto)

שבעה תלמידים על הספקטרום האוטיסטי, שהיו אמורים ללמוד השנה בכיתת תקשורת בבית ספר באשקלון,  לא החלו את שנת הלימודים. מקומון ״הזירה״ אשקלון שדיווח על הסיפור לראשונה, חשף כי הוריהם של התלמידים מסרבים לשלוח אותם ללימודים, וטוענים שעברו התעללות פיזית ונפשית על ידי צוות ההוראה בשנה שעברה. אף שהמקרה נמצא תחת חקירת משטרה, הצוות ממשיך ללמד בכיתה מאז החלו הלימודים ב-1 בספטמבר.

“לילדים שלנו לוקח להם זמן להיפתח, לכן לא פעלנו עד עכשיו”, סיפרה אחת האימהות בכיתה בשיחה עם אתר ״שווים״. “התרענו על המצב הזה לפני חודש כי לא רצינו להגיע לאמצעים דרסטיים. עד שהוגשה תלונה במשטרה, דבר לא נעשה בנדון. הטענות שהשמענו בפני המנהל לא התקבלו באוזן קשובה, והוא צידד מההתחלה בצוות החינוכי – כאילו אנחנו שקרנים״.

האם מספרת שהתוודעה לראשונה לאירוע כשבנה סירב  ללכת לבית הספר. “הילד שלי שאהב את הלימודים יותר מכל, לא רוצה ללכת? זה מוזר. בכל פעם שהזכרתי את השם של המורה, הוא היה מציין שהיא מורה רעה. הבנתי שמשהו לא בסדר. לקחתי אותו לפסיכולוגית ילדים ושם הוא סיפר את הכל״. לדברי הילד, המורה אחזה בידו בחוזקה ומשכה אותו לכיתה, הושיבה אותו בחוזקה על הכיסא כך שקיבל מכה בגבו, ואז הצמידה את השולחן לבטנו כך שקיבל מכה נוספת.  לבסוף היא צעקה עליו עד שנאלץ לכסות את אוזניו. ״לשמוע את התיאורים האלה מהילד שלך, שהוא הדבר הכי טהור וקדוש עבורך, זה קשה מאוד״.  

לטענת ההורים, מנהל בית הספר לא דיווח למשרד החינוך על המתרחש. הם טוענים שבשיחה עמם הוא הסביר שהילד עבר ”חוויה”, ושהאם יכולה לפנות למשטרה כי הוא לא משנה את דעתו. אם נוספת סיפרה שבנה הושב במרכז הכיתה במשך שעתיים – ומורה הטיחה בו שהוא גנב. “איפה האנושיות של האנשים האלה? איך יכול להיות שהבן שלי בכה במשך שעתיים שלמות, והיה מושא ל’שיעור חינוך’ על איך לא גונבים״, תוהה האם.

״הפשע״ המדובר הוא שימוש בבקבוקי מים, שאוכסנו במקרר שנרכש מכספי ההורים כדי לשרת את ילדי הכיתה. לטענת האם, בנה פנה אל הסייעת לאחר שחזר מפעילות ספורטיבית לשתות – ונענה בשלילה. בהפסקה פתח הילד את המקרר וחילק בקבוקים וקרטיבים לחבריו. בתגובה, טוען הילד, כי האייפד שמשמש אותו ללימודים נלקח ממנו, לא התאפשר לו לצאת להפסקות והוא התבקש לחשוב על עונש נוסף. ״אני לא מבינה את מי מענישים כאן, בשביל מי השלוקים האלה אם לא בשביל הילדים?״, שואלת האם. ״מדובר בילדים רגישים ביותר. כל דבר קטן מחזיר אותנו אחורה בהתקדמות שלהם. אני מרגישה שהילד נופל לי בין הכיסאות, היא גרמה לו לחרדה”.

תלונה נוספות שהועלתה על ידי הורים כנגד המורה והצוות החינוכי, מתארת מקרה בו ילד נותר רעב עד השעה 17:30, לאחר שהתלונן שמצא שיערות בצלחת. ״אני לא יכולה לסמוך על אדם שנחשד בדברים חמורים כל כך, כי בפעם הבאה זה יכול להיות הילד שלי״, אומר אם נוספת שבנה לומד בגן. ״אין לי ביטחון בצוות ואנחנו דורשים יציבות לילדים שלנו – עם מורות שישרו אווירה נעימה, חיובית ולא מאיימת. הילדים שלנו מבוהלים״.

מערכת ״שווים״ ניסתה לקבל את תגובת הנהלת בית הספר, אך היא סירבה והפנתה למשרד החינוך.

ממשרד החינוך נמסר: “הנושא נמצא בחקירת משטרה”.

ממשטרת ישראל נמסר: “בעקבות קבלת תלונה בנושא נפתחה במשטרת אשקלון חקירה שמתנהלת. מתבצעות פעולות חקירה הנדרשות. מעבר לכך, אין בכוונתנו לפרט אודות חקירות המתנהלות״.

מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה והיא תפורסם כשתתקבל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות