נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד
הסתדרות 480-100

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהשנה שבה שילבנו ידיים וניצחנו במאבקים חשובים

השנה שבה שילבנו ידיים וניצחנו במאבקים חשובים

איל שחל מסכם שנה יוצאת דופן עבור קהילת האנשים עם מוגבלויות ונושא מבט לעבר השנה הבאה עלינו לטובה

והנה הברכה שלי לשנה החדשה: לחיי הקהילה הנפלאה שנוצרה סביב “שווים”. מי ייתן וכוחנו ילך ויגדל, ילך ויתחזק, כי השנה שילבנו יחד ידיים וניצחנו במאבקים חשובים.

כמצטרף חדש לעולם העיתונאות, זכיתי להיות גם עד לתהליכים מיוחדים במינם וגם להשתתף בהם.

השנה שבה הצטרפתי ל”שווים” הפכה מהר מאוד להיות שנת הקורונה הראשונה בתולדות מדינת ישראל. הגל הראשון של הקורונה, כזכור, התאפיין בבילבול רב שבו נרמסו לא בכוונה זכויות של אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם. במקביל, העיסוק בכך בעיתונות היומית ובטלוויזיה – ירד. בשפע הצרות שנחת על ראש החברה הישראלית כולה, לא תמיד היה פנאי לצרות של סקטורים חלשים.

אבל לשם כך נוסד פורטל “שווים”. זהו אתר חדשות שעניינו הוא אנשים עם מוגבלויות ומשפחותיהם, והוא בשבילם (ובשביל כל המתעניין), ונכתב על ידי אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

במשפחה לא מתעלמים מהבעיות, ולא מפנים את המבט. להיפך: כותבים באופן ברור, אמין ומדויק. מבקשים את תגובת הרשויות וגורמים רלונטיים אחרים, וממשיכים לעקוב אחרי התפתחויות – וזה מחולל שינוי. לא מעט אייטמים עברו מפה לכלי תקשורת גדולים וכל המדינה ראתה או קראה אותם.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

הסינגריה בין “שווים” לקוראיו נפלאה בעיניי. היא סייעה למאבקים חשובים מאוד: חשיפת הנעשה בהוסטלים, תיקון כשלי הרפורמה בחינוך המיוחד ומבחן הרמא”ה, פתיחת הסגר המוחלט שלא איפשר לאוטיסטים במוסדות ובני משפחותיהם להיפגש בזמן הקורונה, סיוע להלומי הקרב ועוד.
זה הקול שלנו כקהילה, ואנחנו משתמשים בו היטב לתיקון עוולות.

שנה טובה לכולנו ושנזכה להרבה ידיעות טובות.

שנה טובה לכל קוראי “שווים” וגם למי שלא
יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות