נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיבריאותגם בסגר הזה: החינוך המיוחד ימשיך לפעול

גם בסגר הזה: החינוך המיוחד ימשיך לפעול

שרי הממשלה קיבלו את עמדת שר החינוך יואב גלנט להמשיך להפעיל את החינוך המיוחד. גם משלבות ימשיכו להגיע לבתים

גם ב”סגר החגים”, כמו בגלים הקודמים, החינוך המיוחד ימשיך לפעול לפי המתווה הקבוע – כך אושר בישיבת הממשלה שהתקיימה אמש לקראת כניסת הסגר.

שר החינוך יואב גלנט הציג את עמדתו בישיבה, ובעקבות כך החליטה הממשלה להחריג את החינוך המיוחד מהנחיות הסגר הנוקשה. כתוצאה מכך תלמידי החינוך המיוחד, תלמידי כפרי הנוער וילדים ונוער בסיכון ימשיכו ללמוד כפי שהיה עד עתה.

בשורה טובה נוספת נוגעת לילדים המשולבים. גם כאן, לדברי בכיר במשרד החינוך, שגרת הקורונה נמשכת. המשמעות היא שסייעות שהגיעו לעזור לתלמידים משולבים בבתיהם, יוכלו להמשיך לעשות כן. כנ”ל לגבי סייעות שנתנו סיוע לילדים משולבים במוקדים עירוניים או בבתי הספר עצמם.

על רקע החלטת הממשלה הולכת וגוברת המתיחות בין משרד החינוך להסתדרות המורים בראשות המזכ”לית יפה בן דוד. רק אתמול הציגה הסתדרות המורים נתונים שלפיהם מחצית מהתלמידים והמורים בחינוך המיוחד בכלל נמצאים בבית בטענות שונות של חולי, חשש מהגעה לבית ספר ובידוד. לעומת זאת, במשרד החינוך טוענים כי הנתונים שהוצגו אינם נכונים.

עמדת הסתדרות המורים עקבית לאורך כל התקופה האחרונה, והיא להפסיק לקיים את הלימודים בחינוך המיוחד בזמן הקורונה. זאת לטענתם, עקב חשש לבריאות המורים והתלמידים. עד עתה עמדה זו לא התקבלה. “הפעם אנחנו לא הולכים לוותר”, אמר הבוקר גורם בהסתדרות המורים ל”שווים”. “לא ניתן שיפקירו את בריאות צוותי ההוראה שלנו”.

השבוע הוציאה הסתדרות המורים הודעה לעובדי ההוראה, שבה מודגשת הפעילות הנחושה של בן דוד שמטרתה למנוע את ההחרגה של החינוך המיוחד מהסגר. “אנחנו מודעים לקשיים ולסכנות ההידבקות ומציפים אותם כלפי משרד החינוך, חברי הכנסת, ראשי רשויות ולשכת ראש הממשלה”, נכתב למורים. “הסתדרות המורים לא תאפשר להחריג את החינוך המיוחד כשכל המשק בסגר. כמו כן, אנחנו מזכירים כי במהלך חול המועד סוכות הלימודים הם בגדר קייטנה, ולכן בהמלצת הסתדרות המורים אין להגיע”. 

שר החינוך יואב גלנט

עוד בנושא:

המכתב של יפה בן דוד, והתגובות הזועמות של ההורים

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות