נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"



“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיחדשותהמכתב של יפה בן דוד, והתגובות הזועמות של ההורים

המכתב של יפה בן דוד, והתגובות הזועמות של ההורים

מזכ"לית הסתדרות המורים פנתה לרה"מ בדרישה לסגת מההחלטה לפתוח את החינוך המיוחד במהלך הסגר

גם אחרי שהממשלה אישרה את המשך הפעלת החינוך המיוחד במהלך “סגר החגים”, בהסתדרות המורים לא מוכנים להשלים עם ההחלטה ודורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת ממנה.

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה אמש (חמישי) במכתב לראש הממשלה בבקשה לסגור את מוסדות החינוך המיוחד, בטענה כי מדובר בסכנה בריאותית חמורה למורים ולילדים, או במילותיה “דיני נפשות”. המכתב עורר סערה ברשת, כאשר הורים לילדים בחינוך המיוחד, וגם כמה מורים, תקפו באופן אישי וחריף את בן דוד.

“אנשים מגיעים לעבודה עם פחד משתק בעקבות העלייה המשמעותית בהידבקויות בנגיף הקורונה, בעודם הולכים מדי יום למקום שבו גם הם וגם הילדים חשופים לנגיף”, כתבה בן דוד לנתניהו. “במסגרות החינוך המיוחד, המגע עם הילדים דורש טיפול צמוד. אי אפשר לשמור על מרחק 2 מטרים, אנשי ההוראה צריכים לסייע באכילה, לבוש וניקוי הפרשות. חלק מהילדים נרתעים מאוד מציוד מיגון, והמשמעות היא שעובדי ההוראה והילדים לא מוגנים. לחלק מהילדים מערכת חיסונית מוחלשת, כך שבנוסף לסיכון עובדי ההוראה ומשפחותיהם, הילדים מסכנים את עצמם”.

“רבים מהילדים בסיכון”, ממשיכה בן דוד, “רבים מעובדי ההוראה מסתכנים, ולמרביתם אין פתרון ריאלי לילדיהם, ולכן ייעדרו מהלימודים בימי הסגר. אי אפשר לצפות מהם שיילכו לחנך ילדים של אחרים, אך יזנחו את ילדיהם. עם כל כאב הלב, אבקש ממך לסגור את החינוך המיוחד”.

“עובדי הוראה רבים ייעדרו בסגר”. מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

המכתב עורר כעס גדול בקרב הורים לילדים בחינוך המיוחד, שכתבו לבן דוד כי היא צריכה להתבייש. “תתביישי לך יפה, ילדי החינוך המיוחד חייבים מסגרת מסודרת, ותודה לאל ששר החינוך יואב גלנט מבין זאת”, כתבה אם לילד עם מוגבלות. “לא צריך להגיע לעבודה בפחד משתק. אם אני בתור עובדת מד”א לא מגיעה לעבודה בפחד, אין סיבה שמורות וגננות יהיו כך. ואת? תמצאי לך עבודה אחרת, רחוק מבני אדם”.

אם נוספת תקפה: “על איזה דיני נפשות את מדברת? תני לנו ההורים להחליט האם לשלוח אותם למסגרת או לא. ניסית פעם להישאר סגורה בבית עם ילד אוטיסט בן 18 שלא מעסיק את עצמו ונכנס לתסכול מחוסר מעש? לא מאחלת לך ולאף אחד, ממש מרתיחה אותי הבקשה שלך”.

“דיני נפשות זה להשאיר את הילדים שלנו בבית”, הצטרפה עוד אמא למתקפה. “הילדים שלנו חיוניים, העתיד שלהם חיוני. תתביישי לך שאת דוחפת את העתיד של הילדים שלנו לאבדון. הם לא מסוגלים לחיות בלי השגרה שלהם. תפסיקי לחפש כותרות על הגב של ילדים עם מוגבלות. קחי את הימים האלה לחשבון נפש, לא מאחלת לך להתמודד יום אחד בהתמודדות כזאת”.

“עברת כל גבול, בכל זמן ובכל מקום ובכל הזדמנות אתם מפלים את ילדינו מבדילים אותם, והנה הקורונה הגיעה ופתאום אתם רוצים שיהיו שווים בני שווים”, כתבה אמא נסערת. “אני קוראת את המכתב שלך ודמעות יורדות מעיניי, אני לא מאמינה שמי שעומדת בראש ארגון מורים כל כך גדול וחזק, לא מבינה את הנזק שנגרם לילדים שלנו. אז אסביר. חופש גדול של שבועיים גורם להם להתערער, הסגר הקודם גרם לנסיגה וירידה בתפקוד, שנים של עבודה קשה הלכו לטמיון. את פשוט מנותקת אם את לא פותחת את הראש, תפתחי את הלב”.

לא רק ההורים הביעו כעס ואכזבה מהמכתב, אלא גם עובדי הוראה, שלא הבינו את הצעד של בן דוד. “יפה בן דוד עושה טעות חמורה”, כתבה אחת המורות. “אנחנו אומרים תודה על כך שהחינוך המיוחד מוחרג מהסגר. תודה שיש לתלמידים שלנו מקום להגיע אליו, ללמוד בו ולהיות מוכלים ואהובים, להתרחק לחצי יום מהבית או הפנימייה עם כל הקשיים שחווים שם. שבכל הטירוף של הקורונה אנחנו פה עבורם, עבור אלו שכבר הספיקו לראות את הצד האפל והקשה של החיים. אל תיכנעי לקול האחר שמשמיעים חלק מהמורים לחינוך המיוחד, תקשיבי לקול התלמידים שלנו שאף אחד לא מייצג אותם, לא צועק עבורם שהעולם השתגע, ויש לנו אחריות כלפיהם וכלפי בריאותם. להגיע לבית הספר כל יום זה חלק משמעותי מהבריאות הפיזית והנפשית שלהם”.

מצד שני, חלק מעובדי ההוראה בירכו על המהלך של בן דוד לסגירת החינוך המיוחד. מורה אחת כתבה: “הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יבינו שלא ניתן לסגור את כל המשק ולהחריג את עובדי ההוראה בחינוך המיוחד. יישר כוח למזכ”לית שדואגת ונלחמת למען עובדי ההוראה”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מורה נוספת הגיבה: “עצוב מאוד שאנשי החינוך המיוחד שקופים. 50 אחוז מעובדי ההוראה במסגרות נמצאים בבידוד או חולים, הצוותים עובדים בלי הגנה ואין יכולת לשמור על מרחק. מי יגן על ילדי הגן? מי יגן עלינו, הצוותים המסורים שעובדים איתם באהבה? אנו בני אדם, ויש לנו משפחות שאנחנו מסכנות אותן ואותנו. את צועקת את צעקתנו. עם כל האהבה למקצוע, אנחנו מפחדות. אין לנו מיגון כמו בבתי החולים, כל צוות ההוראה שעובד איתי בבידוד, וגם חלק מהילדים. יש לי תינוק בן שנה ופעוט בן 3 שהמסגרות שלהם סגורות, אז מי יישאר עימם בבית? ליבי עם ההורים, אבל תבינו אותנו”.

מורה נוספת כתבה: “בחרתי לעבוד עם ילדים שזקוקים לתמיכה, הכוונה, אהבה ועזרה, לא התנדבתי לסכן אותי ואת משפחתי ולהיות שפן ניסיונות. רוצים להישמר מהקורונה ולשמור על משפחותינו. אני הולכת לעבוד בגן בפחד ממשי, אל תפקירו אותנו בשטח”. על כך כתב לה אחד מההורים בכעס: “אז קחי חופש”.

עוד בנושא:

גם בסגר הזה: החינוך המיוחד ימשיך לפעול


יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות