נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותועדת הכספים אישרה את התשלום הרטרואקטיבי לנכים על 2020

ועדת הכספים אישרה את התשלום הרטרואקטיבי לנכים על 2020

הוועדה אישרה לצורך כך תקציב של 940 מיליון שקל. הכסף צפוי לעבור לנכים עד סוף השנה, כנראה בהעברה אחת

ועדת הכספים אישרה היום (ד’) תוספת של 11 מיליארד שקל לתקציב המדינה לשנת 2020, הכוללת את התקציב הנוסף שהבטיח שר האוצר ישראל כ”ץ לציבור הנכים בסך 940 מיליון שקל.  

התוספת נועדה ליישום הפעימה השלישית של חוק הנכים, שהייתה מתוכננת להתבצע בתחילת 2020, אולם לא יצאה לפועל עקב התנערות הממשלה מהחוק שהיא עצמה העבירה. 940 מיליוני השקלים יינתנו כמענק רטרואקטיבי המפצה על אי הגדלת קצבאות הנכים מינואר 2020 ועד היום לכל דרגות הנכות. בנוסף, מיועד המענק למתן תוספת לנכים קשישים, לשר”מ (שירותים מיוחדים), לנכים מונשמים (הגדלה משמעותית) ולילדים נכים.

מתווה חלוקת התקציב טרם נקבע, אך בארגון “נכה לא חצי בן אדם”, שהיה שותף למשא ומתן עם משרד האוצר, אומרים שהמתווה שעליו עמלו יחד עם ארגוני נכים נוספים, משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי, צפוי להיות מאושר כפי שהוא, למעט שינויים קלים.

מה יקרה ב-2021? מכיוון שהפעימה השלישית לא נכנסה לתוקף, למרות הפיצוי בדמות המענק החד פעמי, בסיס הקצבה בתחילת שנה הבאה נותר ללא שינוי, כפי שהיה ב-2020. המשמעות היא שהנכים יצטרכו להיאבק שוב כדי להגדיל את הקצבה פעמיים. זאת אומרת, להבטיח שתקציב 2021 של משרד האוצר יכלול גם את הפעימה השלישית וגם את הרביעית, שאמורות יחד להביא את קצבת הנכות הכללית (100% נכות) ל-3,700 שקל בחודש. אז, לפי המתווה, מתוכננת הקצבה גם להיות מוצמדת לשכר הממוצע במשק – מה שאמור למנוע את שחיקתה לאורך השנים.

אחרי אישור תוספת התקציב החד פעמית בוועדת הכספים, צפויה הממשלה להגיש הצעת חוק תואמת לכנסת. עקב משבר הקורונה ותקופת החגים עשוי התהליך להתעכב, אולם ההערכה היא שעד סוף אוקטובר יועבר הכסף לחשבונות הבנק של הנכים, כאמור רטרואקטיבית מתחילת 2020. ככל הנראה ההעברה תיעשה בתשלום אחד.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני

ב”נכה לא חצי בן אדם” מעריכים כי התוספת החודשית לנכה בדרגת נכות מלאה עבור 2020 תעמוד על 190 שקל בחודש. רטרואקטיבית, על כל השנה, צפוי אותו נכה לקבל מהמדינה 2,280 שקל.   

נכים בדרגה חלקית צפויים לקבל בגין 2020 בין 113 ל-140 שקל לחודש, בהתאם לחומרת הנכות. בחישוב שנתי מדובר ב-1,356 עד 1,680 שקל.

נכים קשישים אמורים לקבל תוספת של בין 113 ל-190 שקל בחודש, או במונחים שנתיים בין 1,356 שקל ל-2,280 שקל.

נכים הזכאים לקצבת שירותים מיוחדים יזכו לתוספות בהתאם לאחוזי השר”מ. עבור 50% תינתן תוספת של 100 שקל לחודש, או 1,200 שקל לשנה; עבור 112% שר”מ תתקבל תוספת של 200 שקל בחודש, או 2,400 שקל על כל השנה;  עבור 188% שר”מ יקבלו הנכים הרלוונטיים תוספת של 300 שקל בחודש, או במונחים שנתיים 3,600 שקל.

אלכס פרידמן, “נכה לא חצי בן אדם”

נכים מונשמים, אלה שזקוקים לסיוע הרב ביותר, צפויים ליהנות מהכפלה של הקצבה לסך של 6,600 שקל מדי חודש. ילדים נכים (הכוונה לילדים הזכאים לקצבת ילד נכה, לצורך העניין גם ילדים אוטיסטים) מתוכננים לזכות בתוספת של בין 50 ל-110 שקל לחודש לקצבה, ובמונחים שנתיים בין 600 ל-1,320 שקל. המספרים בנוגע למונשמים ולילדים עדיין אינם סופיים, וייתכן שבסופו של דבר יזכו המונשמים לתוספת נמוכה יותר, ואילו הילדים לתוספת מעט גבוהה יותר.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות