נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםלמה המשטרה צריכה לבקש מאיתנו סליחה

למה המשטרה צריכה לבקש מאיתנו סליחה

רגע לפני יום כיפור, איל שחל עם רשימה חלקית של האוטיסטים שנפגעו על ידי המשטרה, כולל איאד אל-חלאק

שנה טובה, משטרת ישראל. לקראת יום כיפור, אני חושב שאתם צריכים לבקש סליחה מכלל האוטיסטים בישראל. חלקכם, לא כולכם, מבעיתים אותנו עד מוות.

רשימה חלקית: יענקי רוזנברג, שנעצר באלימות על ידי שוטר; ע’ שנעצר באלימות על ידי שוטרים ברכבת הקלה, ושהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו, כאילו לא למדה שום דבר מהתאבדותו של האוטיסט עידן בנציון, שמעצרו הוארך לאחר חקירה;  איאד אל-חלאק, שנורה למוות על ידי שוטרים; ואני, שהבכיר בלשכת שר המשטרה כינה: “פגוע שכל”, יחד עם האנשים שההצעה שלי נכתבה כדי להגן עליהם.

כעיתונאי וכיזם, כתבתי על מקרים בהם המשטרה עוצרת אוטיסטים, לעתים גם כולאת אותם ומגישה נגדם כתבי אישום על עבירות שיש להן רקע מוגבלותי מובהק. בחודשים האחרונים, גם בגלל הקורונה, האלימות המשטרתית הולכת ומסלימה. בארץ, איאד אל-חלאק הוא המקרה הידוע ביותר, אבל ישנם אוטיסטים נוספים שנעצרו באלימות, נחקרו והוגש נגדם כתב אישום על ידי המשטרה, כי הם נחשבים כשירים משפטית.

לרוע המזל, המשטרה לא משתפת פעולה עם הארגונים האזרחיים שקשורים לנושא, גם לא עם תתי-הוועדות שהוקמו לאחר ועידת הנשיא. המשטרה מעדיפה מודלים ביו-רפואיים שאמורים להפוך כל שוטר למאבחן על פי התנהגות, וזה לא עובד, כי זו, כמובן, לא הדרך. לאוטיסטים יש גם רגשות, והם הסיבה לחלק מהמעשים וההתנהגויות החריגות.

ניצב מוטי כהן, ממלא מקום המפכ”ל

וכאן הדילמה, שאני מרגיש בה בחריפות רבה כאוטיסט. אוטיסטים, וגם אני ביניהם, מתקשים מאוד לחיות עם סתירות מהותיות. סתירה מהותית היא, למשל, ללמד אוטיסט שהשוטר חפץ בטובת כולנו, שומר על הסדר בשמנו, ואז הוא נחשף לאלימות חסרת מעצורים של שוטרים – בטלוויזיה, ברחוב. סתירה נוספת עלולה להיווצר אם נטרח מאוד ונלמד את האוטיסט לעצור אם שוטר אומר: “עצור”, להגיש מסמכים אם שוטר מורה להגיש מסמכים, לומר מיד: “אני אוטיסט” (אם הוא יכול). הלימוד הזה כשלעצמו, שעשוי לא להצליח כלל וכלל ב”זמן אמת”, עלול להרתיע את האוטיסט מכל שוטר שהוא פוגש.

אתם צריכים לבקש סליחה, משטרת ישראל. אין לי מושג מהי עמדתה הרשמית של המשטרה בעניין אלוהים, אבל הוא, בניגוד אליכם, מגדיר “עבריין” כמי שנקט בפועל בצעד שמרע ופוגע ולא במי שמנפנף בידיו, נוהם ומתרוצץ.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

סימן טוב לחרטה אמיתית יהיה תחילתו של דיאלוג עם הארגונים שמייצגים אוטיסטים, שחלקם הם ארגונים של אוטיסטים בעצמם. להכיר אותנו בכוונה מלאה ולא מבעד לכוונת. ואני לא מתכוון לאוטיסטים שאתם מזמינים פעם בשנה או שנתיים להרצות לכם כמה קשים חיי אוטיסט. זה קל מדי.

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות