נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותטבלה: זה גובה המענק ל-2020 שיקבלו הנכים לפי סוג הנכות

טבלה: זה גובה המענק ל-2020 שיקבלו הנכים לפי סוג הנכות

בוגר עם נכות 100% יקבל 2,280 שקל סה"כ. שר האוצר: "היום אני מקיים את התחייבותי לציבור הנכים שקרוב ללבי"

מענק הנכים יוצא לדרך: הלילה הופץ להערות הציבור תזכיר “חוק הביטוח הלאומי – מענק חד פעמי הגדלת קצבת הנכות לשנת 2020 (מענק רטרו לשנת 2020)”.

המענק החד פעמי נקבע כתחליף לפעימה השנייה של העלאת קצבאות הנכות, כפי שנקבעה במסגרת חוק הביטוח הלאומי ואמורה הייתה להתרחש עד לשנת 2021. גובה המענק משתנה בהתאם לסוג הקצבה, אחוז הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020.

כך לדוגמה, זכאי לקצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020 בעל 100% נכות יזכה למענק בגובה 2,280 שקל. המענק ישולם במסגרת קצבת הנכות לה זכאים הנכים בשתי פעימות – הראשונה מיד עם סיום החקיקה בחודש אוקטובר והשנייה במהלך חודש דצמבר. עלות המהלך עומדת על 940 מיליון שקל.

כאמור, במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018 נקבע מתווה להעלאת קצבאות הנכות, שאמור היה להגיע לסיומו עד שנת 2021. לאור זאת, נמסר ממשרד האוצר, ובמטרה לסייע לאוכלוסיית הנכים בימים אלה, נקבע המענק כתחליף חד פעמי, עד לתום הסדרת הפעימה השנייה.

ישראל כץ
שר האוצר ישראל כ”ץ

“היום אני מקיים את התחייבותי לציבור הנכים שכל כך קרוב לליבי”, אמר הבוקר שר האוצר ישראל כ”ץ. “עמדתי הייתה שנושא מימון הקצבאות לנכים יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה במסגרת אישור התקציב ההמשכי, וכך אכן נקבע. ציבור הנכים זכאי לכל הסיוע הנדרש ממדינת ישראל וימשיך לעמוד מבחינתי בראש סדר העדיפויות”.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי מסר: “הבטחנו לציבור הנכים שנעלה את קצבאות הנכות, ואני גאה שבשיתוף עם משרד האוצר עלה בידינו להשיג זאת בזמן שבו זה נדרש יותר מתמיד. אני מברך את ארגוני הנכים על ההישג שהגיע בזכות נחישותם ואת שר האוצר ישראל כ”ץ על שיתוף הפעולה החשוב למענם. משרד הרווחה פועל במרץ כדי לוודא שהאוכלוסיות המוחלשות לא יופקרו מאחור, בטח לא עכשיו”.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי

“אחרי משא ומתן ארוך, אישור הממשלה והכנסת, אנו שמחים להגיע לצעד האחרון ביישום הפעימה של שנת 2020 בחוק הנכים, בהתאם למתווה שהציג ארגוננו”, אמר אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם”. “אנו מודים לשר האוצר ישראל כ”ץ שלמרות המצב, הסגר והחגים מקדם את הנושא במהירות ומקווים להמשך שיתוף פעולה ביישום הפעימה, עיגונה בתקציב המדינה והשלמת הפעימה האחרונה”.

****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת,
פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

חנן טל, מייסד ומנכ”ל “נכה לא חצי בן אדם”, הוסיף: “התחייבנו וקיימנו. הפעימה של 2020 תשולם במלואה רטרואקטיבית מינואר השנה. המשבר הפוליטי, הכלכלי והבריאותי הקשה על המשא ומתן, אבל טובת ציבור הנכים עלתה על הכל. בברכת מועדים לשמחה”.

אייל כהן ונאור לביא מארגון “הנכים הופכים לפנתרים”, ממובילי מאבק הנכים, אמרו כי “אנו מקוים שלא תימשך הסחבת והתשלום יבוצע בפועל כפי שסוכם. נמשיך לפעול לביצוע הפעימה האחרונה לשנת 2021 כבר בתחילת השנה הבאה. כמו כן, נמשיך לפעול להעלאת קצבאות הנכים כדי שיגיעו לגובה שכר המינימום, כפי שדרשנו בעבר. אנו מודים לשר האוצר ישראל כ”ץ על ההירתמות והרצון לפתור את מצוקות הנכים ולהגיע לפתרון העלאת הקצבאות”.

גובה המענק ל-2020 לפי סוגי נכויות

עוד בנושא:

אז למי מגיע מענק הנכים, ולמי לא

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות