נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותתביעת ענק: בתי משפט בישראל אינם נגישים

תביעת ענק: בתי משפט בישראל אינם נגישים

אדם נכה שביקש להגיע לדיון בבית משפט בעפולה, גילה שיש בו ליקויי נגישות, כמו באולמות רבים בארץ

33 מתוך 123 היכלי משפט בישראל אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות, או נגישים באופן חלקי בלבד – כך נטען בתביעה שהגיש אברהם אוזן, בן 70 מעפולה, נכה 100% שמתנייד בכיסא גלגלים.

אוזן הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בסך 50 מיליון שקל, נגד משרד המשפטים והנהלת בתי המשפט, בעזרת עו״ד לידור איזון ועו״ד יאמן מסאלחה. אוזן חווה את הבעיה על בשרו, לאחר שביקש להעביר דיון על תיק אחר שהוא מעורב בו לבית משפט קרוב לביתו, אך נענה שהמבנה אינו נגיש ולכן הבקשה שלו נדחית.

עורכי דינו ציינו בתביעה שהנגשת היכל המשפט בעפולה הייתה אמורה להסתיים כבר לפני כשנה, וכי החריגה הזו מההתחייבות נעשית תוך אדישות למצוקתם של אנשים עם מוגבלות. התביעה טוענת עוד כי בעיית הנגישות כלל לא ייחודית לעפולה וקיימת בבתי משפט באשדוד, ירושלים, תל אביב, טבריה, חדרה, נתניה, כפר סבא וערים נוספות. הם מציינים גם שהציבור לא יכול לקבל מידע מדויק, מאחר שאתר הרשות השופטת מציין שיש אולמות שבהם נגישות חלקית, אך לא מציין מה היא.


לימור גרייזמן, בעלת משרד לייעוץ לנגישות, תיעדה את הלקויות בבית המשפט בעפולה, וחוות דעתה צורפה לתביעה. על פי גרייזמן, יש לקויות בדרכי הגישה למבנים השונים, מדרגות בכניסה ובפנים, היעדר שירותים נגישים, היעדר מערכת עזר לשמיעה במזכירות ועוד.

“הנהלת בתי המשפט, שומרת הסף של שלטון החוק, שתפקידה להגן על זכויות האזרחים באשר הן”, נכתב בכתב התביעה, “הפרה וממשיכה להפר את זכויותיהם של חברי הקבוצה המיוצגת, תוך הדרתם ממקום ציבורי כה חשוב כתוצאה מהפרה מתמשכת של הוראות הדין”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עו”ד מסאלחה מסר: “תביעה זו שונה מכל התביעות האחרות שהוגשו והיא פותחת חזית נגד מערכת בתי המשפט. מצד אחד הם קונסים בעלי עסקים שלא מנגישים ומונגשים, והם בעצמם צריכים לנקות את הארובות שלהם”. עו”ד איזון הוסיף: “תביעה זו היא-היא המבחן האמיתי לדמוקרטיה. לכאורה יש סתירה פנימית נוכח העובדה כי שופטי בית המשפט ישפטו את הנהלת בתי המשפט, אך זו הזדמנות פז לביסוס אמון הציבור כלפי מערכת בתי המשפט. אני מאמין בה, ויודע כי את מלאכתה היא עושה נאמנה, אך המצב האבסורדי בו עסקים נשפטים על אי הנגשת עסקיהם ואילו בתי המשפט לא, מעורר תמיהה מקוממת”.

עורכי הדין איזון (מימין) ומסאלחה. צילום: תומר סבג, עצמי
עורכי הדין איזון (מימין) ומסאלחה. צילום: תומר סבג, עצמיר

דוברת הרשות השופטת מסרה: “הבקשה לאישור תביעה ייצוגית התקבלה אצלנו רק לאחרונה. הנהלת בתי המשפט תלמד את התביעה ותגיב עליה במפורט בתיק. הרשות השופטת רואה חשיבות רבה בהנגשתה לבעלי מוגבלויות ומשקיעה משאבים רבים לצורך זאת”.

ממשרד המשפטים נמסר: “התביעה טרם התקבלה. כאשר היא תתקבל, נגיב לביהמ”ש כמקובל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות