נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכמה תשלם עיריית ירושלים על אי הנגשת תחנות אוטובוס

כמה תשלם עיריית ירושלים על אי הנגשת תחנות אוטובוס

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל בסוף השבוע תובענה ייצוגית שהוגשה בשם תושבים עם מוגבלות בעיר

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל בסוף השבוע האחרון תובענה ייצוגית שהוגשה על ידי אנשים עם מוגבלות בניידות, תושבי העיר, נגד עיריית ירושלים. הסיבה לתביעה: העירייה לא עמדה ביעדי ההנגשה של תחנות אוטובוס עירוניות הנמצאות בתחומה. בית המשפט קבע כי כפיצוי תעניק העירייה הטבה לתובעים בשווי 2 מיליון שקל.

מדובר למעשה בחיבור של שתי תובענות ייצוגיות, שהוגשו על ידי שושנה ברגר, המתניידת באמצעות כיסא גלגלים חשמלי ונזקקת לעיתים גם לשירותי תחבורה ציבורית עירוניים. ברגר, בעלת תואר בחינוך מיוחד, משמשת כרכזת פעילים ומתנדבים בעמותה המסייעת ומייעצת לאנשים עם מוגבלויות.

בתובענה הראשונה נטען כי העירייה הפרה חובה חוקית בכך שלא עמדה ביעדים ואבני הדרך שנקבעו לה ב”תוכנית ההנגשה” לשנים 2010-2011, בכך שלא ביצעה התאמות נגישות בתחנות אוטובוס לקווים עירוניים בתחומי ירושלים. בתובענה השנייה נטען כי העירייה לא סיימה להנגיש את כל תחנות האוטובוס שבתחומה, ובכך הפרה את חובותיה לסיים את כל התאמות הנגישות בתחנות האוטובוס עד לסוף 2014.

בית המשפט קבע כי אמנם העירייה לא עמדה ביעדים ובאבני הדרך שנקבעו בתוכנית ההנגשה. “המבקשת העמידה תשתית ראייתית לכאורית לנזק בדמות פגיעה באוטונומיה שנגרמה לה ולחברי הקבוצה שאותה היא מבקשת לייצג”, נכתב בפסק הדין, “בכך שהמשיבה מנעה ממנה את הזכות לעשות שימוש בתחבורה ציבורית ברחבי העיר ירושלים בכך שלא עמדה בתוכנית ההנגשה שנקבעה”.

בתובענה הראשונה ביקשה התובעת פיצוי לכל אחד מחברי הקבוצה, בגין נזק לא ממוני של הפגיעה באוטונומיה של הפרט, ללא הוכחת נזק, בסך 100 שקל לאדם. בתובענה השנייה העמידה התובעת את גובה הפיצוי לכל חבר על 1,000 שקל.

לאור זאת פסק בית המשפט כי עיריית ירושלים תתקן את הדרוש תיקון על פי דין ותעניק לחברי הקבוצה הטבה בכך שתפעל להתקנת מתקנים ייעודיים לאנשים עם מוגבלות בעלות כוללת של 2 מיליון שקל – הן מתקני משחק נגישים לילדים עם מוגבלות, והן מתקני כושר גופני למבוגרים עם מוגבלות, בגנים או בפארקים. לפי דרישתו, ההתקנה תיעשה בשני אתרים שונים לפחות, במסגרת גני שעשועים או פארקים המיועדים לציבור הרחב.

בנוסף קבע בית המשפט כי העירייה תשלם לתובעת הייצוגית, בשתי התובענות יחד, 50 אלף שקל וכן שכר טרחת עו”ד בסך כולל של 350 אלף שקל.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות