נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותיפה בן דוד לא מוותרת: הכריזה סכסוך עבודה בחינוך המיוחד

יפה בן דוד לא מוותרת: הכריזה סכסוך עבודה בחינוך המיוחד

משמעות המהלך: הסתדרות המורים תוכל להשבית את החינוך המיוחד ואת גני הילדים החל מעוד 15 יום

אחרי שלא הצליחה למנוע את הפעלת החינוך המיוחד במהלך הסגר באמצעות לחץ על הממשלה, הסתדרות המורים הכריזה הבוקר על סכסוך עבודה בנוגע להפעלת החינוך המיוחד וגני הילדים. צעד זה יאפשר לה, אם תחליט כך, להשבית את החינוך המיוחד ואת הגנים החל מעוד 15 ימים.

“מסגרות החינוך של תלמידים בחינוך המיוחד פעלו במהלך תקופת הסגר שהחל ביום 25 בספטמבר”, כתבה מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד במכתב לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה. “הסתדרות המורים התריעה על כשלים באופן הפעלת מסגרות אלה עוד לפני כן.

“כצפוי”, ממשיכה בן דוד, “בתקופת הסגר התגלו כשלים מתמשכים באופן התנהלות מסגרות אלה, שהעמידו ומעמידים את עובדי ההוראה המועסקים על ידי משרד החינוך בקשיים בעבודה ובסיכונים בריאותיים, כגון: מיגון שאינו ראוי או היעדר מיגון; חוסר אפשרות להתנהל לפי הנחיות משרד הבריאות, לרבות שמירה על מרחק ועטיית מסיכות; היעדרם של אישורים למילוי מקום של צוותי הוראה; קיומן של מסגרות והסעות רב גילאיות בחינוך המיוחד, תוך ערבוב תלמידים מיישובים שונים עם רמות תחלואה שונות (אזורים אדומים וירוקים);  גננות שילוב ומורות נודדות מלמדות בעשר מסגרות שהן נחשפות אל התלמידים ואנשי הצוות בהן; לא מתמנים רכזי קורונה במוסדות החינוך המיוחד”.

לטענת בן דוד, גם לא ניתנות מסגרות שמרטפיות מספקות לילדי צוותי ההוראה, “באופן שלא מאפשר או פוגע ביכולתם של עובדי ההוראה להגיע למקום העבודה, והעמדתם במצב של בחירה בין בריאותם שלהם עצמם ושל ילדיהם לבין עבודתם. כך למשל, במסגרות אלה כלולים ילדים בגילים שונים, המעמידים בסיכון את ילדי צוותי ההוראה ואת הוריהם”.

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

בהסתדרות המורים טוענים כי הציפו בפני גורמי הממשלה, לרבות משרד החינוך ומשרד הבריאות, את מצוקתם הקשה ואת הפגיעה בזכויות ותנאי העבודה של עובדי ההוראה המועסקים בחינוך המיוחד ובגני הילדים. “הסתדרות המורים פנתה בכתב מספר פעמים, אך לא התקבל מענה למכתבים אלה”, טוענים בהסתדרות. “מזכ”לית הסתדרות המורים זומנה לפגישה אצל שר החינוך היום, אחרי שכבר נפתחו גני הילדים”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

תגידי, יפה בן דוד, את מבינה מה את עושה?

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות