נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה



האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמענק הפיצוי לנכים אושר בקריאה שלישית: אלה הסכומים הסופיים

מענק הפיצוי לנכים אושר בקריאה שלישית: אלה הסכומים הסופיים

הביטוח הלאומי כבר החל לעבוד על העברת המענקים. התשלום הראשון - כבר בסוף החודש הקרוב

החוק שמפצה את הנכים על כך שלא קיבלו ב-2020 את הפעימה הנוספת בקצבת הנכות שהממשלה התחייבה לתת להם, עבר לפני זמן קצר בהצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. למעשה, זהו השלב הסופי של התהליך אשר מבטיח את קיום המענק המיוחד שיקבלו נכים ואנשים עם מוגבלות, בוגרים וילדים.

המענק החד פעמי ייכנס לחשבונות הבנק בשתי פעימות. הראשונה בסוף החודש (ככל הנראה 28 באוקטובר) עבור עשרת החודשים הראשונים של 2020, והשנייה בסוף דצמבר עבור החודשיים האחרונים.  

ברגע האחרון, בסופו של דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הוכנסו לרשימת מקבלי המענקים גם ילדים עם דרגות נכות 50% ו-100%, וזאת לאחר שהורים רבים יצאו למחאה על כך שהם הושארו בחוץ.

ואלה סכומי המענקים שיקבלו הנכים לפי רמות נכות ובחלוקה לבוגרים וילדים:

נכים בדרגה מלאה (75%-100% אי כושר) יקבלו תוספת חודשית בסך 190 שקל. המענק הראשון יעמוד על 1,900 שקל, והשני על 380 שקל.

נכים בדרגה חלקית (60%-74% אי כושר) יקבלו תוספת חודשית בהתאם לדרגה של בין 114 ל-141 שקל. המענק הראשון יעמוד על 1,140-1,410 שקל, והמענק השני על 228 עד 282 שקל.

כל הנכים הקשישים יקבלו תוספת, לא משנה מתי עברו לגיל זקנה, בהתאם לדרגת הנכות לפני המעבר. התוספת החודשית תהיה בין 114 ל-190 שקל. המענק הראשון יעמוד על 1,140 עד 1,900 שקל, ואילו המענק השני על 228 עד 380 שקל.

כל הילדים עם נכות/מוגבלות יזכו לתוספת. ילדים בדרגה 188% ודרגה חדשה של 112%, שהיא למעשה כל הילדים שצברו 8 ו-9 נקודות תלות בבדיקת רופא, יקבלו תוספת חודשית של 490 שקל. המענק הראשון יעמוד על 4,900 שקל, ואילו המענק השני על 980 שקל.

ילדים בדרגת 50% וילדים בדרגת 100% יקבלו מענק שנתי בסך 1,000 שקל – מתוכו 800 שקל במענק הראשון ו-200 שקל נוספים במענק השני.

מקבלי תוספת שירותים מיוחדים מקבלים את מלוא התוספת לפי ההסכמים:

50% יקבלו לפי חישוב של 100 שקל לחודש. כלומר, מענק ראשון 1,000 שקל ומענק שני 200 שקל.

112% יקבלו לפי חישוב של 200 שקל לחודש, כלומר מענק ראשון 2,000 שקל ומענק שני 400 שקל.

188% יקבלו לפי חישוב של 300 שקל בחודש. כלומר, מענק ראשון של 3,000 שקל ומענק שני של 600 שקל.

הנכים המונשמים, כולל ילדים, יזכו לקצבת שירותים מיוחדים נוספת בסך 5,341 שקל בחודש (בהמשך 5,641 שקל), וכמובן יקבלו את הכסף רטרואקטיבית. מענק ראשון של 53,410 שקל ומענק שני של 10,682 שקל.

קבוצות הנכים וקבוצת “הנכים הופכים לפנתרים” ביקשו לברך את כנסת ישראל ואת כל חברי הכנסת שהצביעו בעד המענק. “עוד לא תם מאבק הנכים”, מסר לביא נאור, דובר קבוצות הנכים/הנכים הקשישים. “כבר בתחילת 2021 נגיע לירושלים ונדרוש את הפעימה האחרונה לפי מה שקבע בג”ץ, ונדרוש שהפעימה האחרונה תיכנס לבסיס הקצבה, ולא כפי שניתנה השנה כמענק. עד אז לא נסיר את האיום של ההפגנות, ואנו בטוחים כי ממשלת ישראל הבינה מהעבר כי הנכים נחושים לקבל את מה שנקבע בחוק ולא תפר התחייבויות שהתחייבה לנכים. כמו כן נדרוש לשפר את התנאים כיום, שכל אדם בר דעת מבין כי אלו לא תנאים ראויים לנכה במדינת ישראל. אנו מודים לשר האוצר ישראל כ”ץ ולשר הרווחה איציק שמולי שלקחו חלק חשוב במהלך, ונמשיך בעבודה הפורייה למען האוכלוסייה המוחלשת בעם”.

“באיחור של עשרה חודשים והרבה עבודה קשה, אני שמח ונרגש לברך על המוגמר”, אמר אלכס פרידמן, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם”. “לפנינו משימה לקבע פעימה זו בהסדר קבע, בנוסף לפעימה האחרונה של 2021, וכך נעשה בכוחות משותפים. אני מודה לשותפי חנן טל, לפעילים, לכל צוות המתנדבים, וכמובן לשר האוצר ישראל כ”ץ, שהציב את הנושא בראש סדר העדיפויות, ושר הרווחה איציק שמולי על התמיכה, בתקווה להמשך שיתוף פעולה פורה”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

חנן טל, מייסד ומנכ”ל “נכה לא חצי בן אדם”, אמר כי “בזכות התמדה ונחישות הצלחנו להעביר היום את חוק הנכים, אפילו הוספנו 67 מיליון שקל לילדים הנכים, ובכך העלנו את תקציב הפעימה לסכום כולל של 1,091 מיליארד שקל לשנת 2020. הביטוח הלאומי כבר התחיל לעבוד על תשלום המענקים, והכסף צפוי להיות בחשבון הבנק של הנכים כבר בסוף החודש הקרוב”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות