נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה



האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאוטיזםמח"ש שלחה מסר: דמם של אנשים עם מוגבלות אינו הפקר

מח”ש שלחה מסר: דמם של אנשים עם מוגבלות אינו הפקר

איל שחל על ההחלטה להעמיד לדין את השוטר שירה למוות באיאד אל-חלאק, הצעיר האוטיסט ממזרח ירושלים

נוח בשלום על משכבך, איאד. תמים היית בחייך ותמים היית במותך, כשגופך הירוי דימם למוות בחדר אשפה.

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה אתמול להעמיד לדין את אחד המעורבים במותך. כן, איאד, מח”ש שולחת לכולנו את המסר, יהודים כערבים: דמו של אוטיסט איננו הפקר.

כולנו היינו בארץ בחצי השנה האחרונה, ולכן ההקדמה הזו קצת מיותרת, אבל הנה היא: איאד אל-חלאק ז”ל הוא אוטיסט ערבי ממזרח ירושלים, שנורה למוות על ידי שוטר מג”ב שחשב שהוא מחבל. איאד לא דיבר, לא הצליח להגן על חייו במילים, ונורה בגלל התנהגותו ה”מוזרה”, שהיא בעצם התנהגות שמאפיינת אוטיסטים לא מעטים במצבי לחץ.

אני מסיר את כובעי (המטאפורי) בפני מח”ש. מבלי להיכנס לפרטי האירוע הספציפי, שיתבררו בבית המשפט, ההחלטה משדרת מסר ברור מאוד: דמו של אדם עם מוגבלות אינו דליל מדמו של אדם “רגיל”. זוהי החלטה נכונה ואמיצה, דווקא מכיוון שאיאד שייך לשני מיעוטים מוחלשים: ערבים ואנשים עם מוגבלות. הוא הוגדר כמוני, כאוטיסט בתפקוד נמוך. אוטיסט שלא מדבר. החלטה שונה הייתה עלולה להתקבל בציבור כהתרת דמם של החלשים מכל.  

איאד אלחאלק
איור מצילום של איאד אל-חלאק ז”ל

הקורונה היא אתגר עצום, אני מתפלל שלא גדול מדי, לדמותה הערכית והמוסרית של מדינת ישראל. חברה במצב הישרדותי עלולה להבדיל בין חיים “שווים” ל”שווים פחות”, חיים “מועילים” ו”מועילים פחות”. מי אנחנו? השורדים בכל מחיר או האוהבים ללא מחיר? אנחנו שומעים את הקולות, גם את אלה וגם את אלה.

מבלי להדר ולהאדיר את דמותה של המחלקה לחקירות שוטרים, אומר רק זאת: היא מסמלת את מדינת ישראל הרשמית. היא לא הטוקבקיסט בפייסבוק, או האדם שמסנן הערה מעליבה במכולת. היא זרוע מבצעת.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ומח”ש אמרה: לא, לא חיים נטולי משמעות ותוכן. לא גוש בשר. אדם. שלמות פיזית ונפשית שנורתה, דיממה ומתה בטרם עת, בחדר אשפה. נשמה טובה, שתחסר לאוהביה.

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות