נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםמח"ש שלחה מסר: דמם של אנשים עם מוגבלות אינו הפקר

מח”ש שלחה מסר: דמם של אנשים עם מוגבלות אינו הפקר

איל שחל על ההחלטה להעמיד לדין את השוטר שירה למוות באיאד אל-חלאק, הצעיר האוטיסט ממזרח ירושלים

נוח בשלום על משכבך, איאד. תמים היית בחייך ותמים היית במותך, כשגופך הירוי דימם למוות בחדר אשפה.

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה אתמול להעמיד לדין את אחד המעורבים במותך. כן, איאד, מח”ש שולחת לכולנו את המסר, יהודים כערבים: דמו של אוטיסט איננו הפקר.

כולנו היינו בארץ בחצי השנה האחרונה, ולכן ההקדמה הזו קצת מיותרת, אבל הנה היא: איאד אל-חלאק ז”ל הוא אוטיסט ערבי ממזרח ירושלים, שנורה למוות על ידי שוטר מג”ב שחשב שהוא מחבל. איאד לא דיבר, לא הצליח להגן על חייו במילים, ונורה בגלל התנהגותו ה”מוזרה”, שהיא בעצם התנהגות שמאפיינת אוטיסטים לא מעטים במצבי לחץ.

אני מסיר את כובעי (המטאפורי) בפני מח”ש. מבלי להיכנס לפרטי האירוע הספציפי, שיתבררו בבית המשפט, ההחלטה משדרת מסר ברור מאוד: דמו של אדם עם מוגבלות אינו דליל מדמו של אדם “רגיל”. זוהי החלטה נכונה ואמיצה, דווקא מכיוון שאיאד שייך לשני מיעוטים מוחלשים: ערבים ואנשים עם מוגבלות. הוא הוגדר כמוני, כאוטיסט בתפקוד נמוך. אוטיסט שלא מדבר. החלטה שונה הייתה עלולה להתקבל בציבור כהתרת דמם של החלשים מכל.  

איאד אלחאלק
איור מצילום של איאד אל-חלאק ז”ל

הקורונה היא אתגר עצום, אני מתפלל שלא גדול מדי, לדמותה הערכית והמוסרית של מדינת ישראל. חברה במצב הישרדותי עלולה להבדיל בין חיים “שווים” ל”שווים פחות”, חיים “מועילים” ו”מועילים פחות”. מי אנחנו? השורדים בכל מחיר או האוהבים ללא מחיר? אנחנו שומעים את הקולות, גם את אלה וגם את אלה.

מבלי להדר ולהאדיר את דמותה של המחלקה לחקירות שוטרים, אומר רק זאת: היא מסמלת את מדינת ישראל הרשמית. היא לא הטוקבקיסט בפייסבוק, או האדם שמסנן הערה מעליבה במכולת. היא זרוע מבצעת.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ומח”ש אמרה: לא, לא חיים נטולי משמעות ותוכן. לא גוש בשר. אדם. שלמות פיזית ונפשית שנורתה, דיממה ומתה בטרם עת, בחדר אשפה. נשמה טובה, שתחסר לאוהביה.

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות