נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותיש לכם מוגבלות? עכשיו יותר קל להתקבל לעבודה בגוגל

יש לכם מוגבלות? עכשיו יותר קל להתקבל לעבודה בגוגל

ענקית הטכנולוגיה השיקה דף גיוס ייעודי לאנשים עם מוגבלות. הדף כולל משרות גם במרכזים בישראל

חולמים לעבוד בגוגל? בעלי רקע והשכלה מתאימים? ייתכן שעכשיו יהיה לכם מעט יותר פשוט להתקבל לעבודה. בשבוע שעבר הודיעה חברת הטכנולוגיה הענקית על השקת דף גיוס עובדים ייחודי עבור אנשים עם מוגבלות בכל העולם, כולל אצלנו בישראל.

לפי נתונים שמציגה החברה, בעולם יש כמיליארד אנשים עם מוגבלויות, אולם רק לחלקם הקטן יש עבודה. בארצות הברית, למשל, רק 19% מהאנשים עם מוגבלות עובדים – מה שמותיר מעסיקים עם מאגר כישרונות לא מנוצל.

“עלינו לעשות יותר כדי לעודד העסקת אנשים עם מוגבלות, ואנחנו רוצים לתמוך בשינוי הזה בגוגל”, אומרת האחראית על נושא הנגישות בגוגל, איב אנדרסון. “במהלך השנים בדקנו ושיפרנו את התהליכים שלנו כדי לסייע בהכלת אנשים עם מוגבלות במקום העבודה. פעולה זו עזרה לנו לבנות צוות מגוון יותר של אנשים עם רקע וחוויות שונים, המייצגים יותר את כלל האנשים המשתמשים במוצרינו”.

אחד הצעדים הראשונים למציאת עבודה בחברה חדשה הוא ביקור באתר הקריירה שלה, אך לדברי אנדרסון “פעמים רבות האתר אינו מתוכנן מתוך מחשבה על אנשים עם מוגבלות”. זו הסיבה – היא מסבירה – “שהשקנו דף משאבים ייעודי לקריירה של גוגל המותאם במיוחד למה שמחפש עבודה עם מוגבלות עשוי למצוא מועיל”.

דף הגיוס החדש של גוגל

בין השאר יכולים מועמדים פוטנציאליים למצוא בדף המדובר משאבי קריירה וטיפים ליישום, כמו גם לקרוא סיפורים על אנשי צוות עם מוגבלות ועל קהילת Google Disability Alliance, המונהגת על ידי עובדים. הדף, מציינת אנדרסון, מדגיש גם את העבודה שאנחנו עושים ליצירת מוצרים עם אנשים עם מוגבלויות.

כדי לאתר משרות בגוגל ישראל (בתל אביב או בחיפה) ניתן ללחוץ על הכפתור הכחול “see jobs”. בצד שמאל, תחת “Locations”, הגדירו “israel”, ואז תקבלו בצד ימין של המסך את המשרות הרלוונטיות בארץ. בצד שמאל ישנן עוד קטגוריות למילוי כגון כישורים, דרגה, היקף משרה ועוד.

אפליקציה משודרגת לאנשים לא מילוליים

בנוסף לדף הגיוס, הודיעה גוגל גם על שדרוג אפליקציית האנדרואיד שלה Action Blocks. האפליקציה, שתוכננה יחד עם אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות, מאפשרת ליצור לחצני מסך בית בהתאמה אישית כדי לנווט במכשיר הטלפון. לפי גוגל, השדרוג נועד לעזור להנגיש את התקשורת עבור אנשים שאינם מילוליים.

בחברה מסבירים כי אנשים לא מילוליים משתמשים לעיתים קרובות בתקשורת משלימה ואלטרנטיבית (AAC) כדי לתקשר עם הסובבים. עדכונים לבלוקי פעולה הופכים את זה למוכר יותר עבור כל מי שמשתמש במכשיר AAC כדי לתקשר.

כעת יכולים המשתמשים לבצע תהליך התקנה מהיר ליצירת בלוקי פעולה “המדברים” ביטויים נפוצים. למשל, ניתן להגדיר את החסימות של המשתמש שיאמרו “כן”, “לא” או “סלח לי, יש לי מה להגיד”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

פעולות הבלוקים מגיעות גם עם אלפי סמלי תקשורת תמונות מהספרייה של טובי דיינווקס, אשר משמשים בדרך כלל במכשירי AAC אחרים, כדי לתקשר ביעילות באמצעות תמונות וסמלים שהוקצו לבלוקים. השימוש בערכות סמלים דומות הופך את השימוש בתכונות ה- AAC של Action Blocks למוכר יותר עבור אנשים המשתמשים בטכנולוגיית Tobii Dynavox.

הסמלים החדשים באפליקציית Action Blocks

Action Blocks פועלת בטלפונים מסוג אנדרואיד ללא חומרה נוספת, מה שהופך את התקשורת לנוחה יותר ונגישה יותר לאנשים גם כאשר אין להם גישה למכשיר AAC. האפליקציה זמינה עם אפשרויות שפה מורחבות כמו צרפתית, איטלקית, גרמנית, ספרדית ויפנית. עברית עדיין לא.

כתבות אחרונות