נושאים קשורים

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות



מחקר: דיכאון וחרדה נפוצים יותר בקרב שמאלנים

מחקר חדש ומסקרן מפינלנד מצביע על קשר בין אמונה ברעיונות של צדק חברתי לבין דיווחים מוגברים על דיכאון וחרדה. נשים נוטות לצדק חברתי הרבה יותר מגברים
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמחקר: קשר בין מחסור בחיידקי מעיים לאוטיזם

מחקר: קשר בין מחסור בחיידקי מעיים לאוטיזם

חוקרים בסין מצאו הבדלים משמעותיים בחיידקים שאחראים לניקוי רעלים מהגוף אצל ילדים עם ובלי אוטיזם

מחקר חדש שנעשה בסין מציג עדויות לקשר בין מחסור בחיידקי מעיים אצל ילדים לבין אוטיזם.

המחקר, שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת “Science Advances”, בדק דגימות צואה ושתן של 39 ילדים בגילאי שלוש עד שמונה על הספקטרום האוטיסטי. את הדגימות השוו החוקרים לדגימות של 40 ילדים באותם גילאים שאינם על הרצף.

דגימות הצואה נבדקו באמצעות שימוש ברצף metagenomic, המאפשר להתבונן על הגנום של מאגר גדול של חיידקים ואורגניזמים. בבדיקה התגלה שב-18 מתוך 209 החיידקים שנמצאו בדגימות היו הבדלים משמעותיים בין הילדים האוטיסטים לבין הילדים “הרגילים” מקבוצת הביקורת.

כמה מההבדלים המשמעותיים ביותר הגיעו מהאנזימים שאחראים להוצאת רעלים מהמזון ומהחומרים האחרים שילדים מכניסים לגופם.

החוקרים טוענים כי תוצאות המחקר מראות שאוטיזם עלול להתפתח אצל ילדים עקב מחסור בחיידקי מעיים – מה שעשוי לאפשר לרעלים לחדור לזרם הדם וגם לפגוע בכמה תאי מוח. עם זאת, הם מציינים כי נדרש מחקר נוסף בנושא.

הבדלים ב-18 מתוך 209 חיידקי מעיים

“חומרים רעילים סביבתיים שנבלעו, העלולים לגרום נזק למיטוכונדריה (החלק בתא שאחראי להפקת אנרגיה), מנוטרלים באופן משמעותי על ידי חיידקי מעיים”, מציין המחקר. “אובדן הגנה כזו אצל ילדים עם אוטיזם עשוי לתרום להפרעה בתפקוד המיטוכונדריה, אחד השינויים הפתולוגיים העיקריים ברקמות שונות של ילדים אלה, כולל המוח”.

בשנים האחרונות הפכו חיידקי המעיים למוקד של מחקר רפואי, שכן ראיות מעלות כי טריליוני החיידקים במעיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על בריאותם של בני אדם. בשונה מאוטיזם, לא נמצא קשר ישיר בין חיידקי המעיים לשלל מצבים אחרים, ובהם הפרעה דו קוטבית, תת תזונה, השמנת יתר בילדים ודיכאון.

רוצים לקרוא את המחקר המלא? הקליקו

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות