נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהניצחון של עדיאל: הצעיר קטוע הרגל קיבל סוף סוף קצבת נכות

הניצחון של עדיאל: הצעיר קטוע הרגל קיבל סוף סוף קצבת נכות

בעקבות הפרסום ב"שווים": הביטוח הלאומי הפך את ההחלטה וקבע לעדיאל מור נכות של 100% לצמיתות

“מגיע לכם? תילחמו”. עדיאל מור

לפני כחמישה שבועות סיפרנו לכם כאן את סיפורו של עדיאל מור, קטוע רגל בן 24 מפתח תקווה, שהביטוח הלאומי החליט לגביו כי הוא אינו זכאי לקצבת נכות. בעקבות הפרסום ב”שווים” והעקשנות שלו ושל עורך דינו, התהפכה ההחלטה בימים האחרונים, ומעתה זכאי מור לקצבת נכות של 100 אחוזים לצמיתות. “אל תוותרו אף פעם על מה שמגיע לכם”, הוא מבקש להעביר מסר לאנשים במצבים דומים.

מור הוא נכה כמעט מלידה. כמה ימים לאחר שיצא לאוויר העולם נעצרה זרימת הדם ברגלו השמאלית, וכתוצאה מכך נוצר נמק קשה. בעקבות זאת נאלצו הרופאים לקטוע את הרגל השמאלית מעל הברך. כאשר גדל החל להשתמש בפרוטזה, ולמעשה זה מה שהוא מכיר כל חייו. כשהוא מתעורר בבוקר הוא מרכיב את הפרוטזה, מתנהל ומתהלך איתה במהלך היום, ומוריד אותה רק כשהוא הולך לישון.

לפני הקורונה הוא עבד. אלא שבעקבות המשבר הכלכלי הוא פוטר ונכנס לסטטיסטיקה העצובה הכוללת מאות אלפי ישראלים. בימים אלה הוא מתגורר עם הוריו בפתח תקווה, וזאת בשל הקושי להחזיק את עצמו מבחינה כלכלית ללא תמיכה כספית של המשפחה.

את התביעה לבקשת נכות כללית הגיש לפני כשנה, אך נדחה על ידי הביטוח הלאומי. לאחר מכן פנה לעורך דין אריאל בשארי כדי שייצג אותו. בהתחלה זה הלך קשה. הוועדה הרפואית אמנם העניקה לו אחוזי נכות רפואית גבוהים יותר ממה שקיבל בעבר, בשיעור 72% (קטיעת רגל ונכויות נוספות), אבל יחד עם זאת קבעה כי הוא אינו זכאי לקצבת נכות.

הסיבה, נימקו בביטוח הלאומי, היא שמור לא איבד לפחות 50% מכושר העבודה, הרף המינימלי הנדרש לקבלת הקצבה. במלים אחרות, מבחינתם הנכות שלו לא מונעת ממנו לעבוד ברוב העבודות, ולכן אין כל סיבה לתת לו קצבה חודשית.

את האבסורד בדחיית התביעה הבין מור לעומק כאשר פגש קבוצה של חבר’ה קטועי רגליים באירוע חברתי. “סיפרתי להם שאני לא מקבל קצבת נכות, והם היו בהלם מוחלט”, סיפר בפעם הקודמת ל”שווים”. “אנשים ששומעים את זה ממש צוחקים עליי. זה ברמת הלא הגיוני. מנסים למנוע ממני את מה שמגיע לי. זה כאילו שאתה באמצע טיפוס על הר גבוה, אתה רוצה להגיע למעלה, ואז מישהו דורך עליך”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

למור יש ביקורת כלפי הביטוח הלאומי, אך הוא מעדיף להתרכז בהצלחת המאבק ובכך שקיבל בסופו של דבר את מלוא הזכויות שמגיעות לו. “בורא עולם עזר לי וקיבלתי את אשר מגיע לי”, הוא אומר עכשיו. “חבל שגררו אותי לעורך דין ומשפטים, אבל אני מאושר עכשיו, ואני אומר לכל מי שנתקל בבעיות מול הרשויות במדינה – מגיע לכם? תילחמו. אני מודה לכל מי שעזר לי ואני פשוט שמח על כך”.

עו”ד בשארי, שותף במשרד אסולין-בשארי, שמתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי, אמר בתגובה: “אני שמח לומר כי לאחר טיפול משפטי שכלל ניתוח מעמיק של בעיותיו הרפואיות, הופעה בפני הוועדות הרפואיות, ובפני פקידת השיקום, הצלחנו להשיג עבור עדיאל קצבה של 100 אחוזי נכות לצמיתות, ובנוסף ביטוח לאומי השתכנע שיש להחיל את ההחלטה לשנה וחצי אחורה”.

גם בשארי ביקש להעביר מסר לכל הנכים: “לא להתייאש, ולהילחם על הזכויות שמגיעות להם, גם אם הדרך לפעמים ארוכה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות