נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמסע אופניים מרגש: רוכבים עיוורים ורואים ביחד

מסע אופניים מרגש: רוכבים עיוורים ורואים ביחד

קבוצת "גם וגם" של בית חינוך עיוורים יצאה למסע שטח של 48 שעות. "חוויה מהסרטים", מסכמת רוכבת לקויית ראייה

יש גאווה. קבוצת הרוכבים במהלך המסע

בזמן שכולנו ישבנו מול מסכי הטלוויזיה ובהינו במספרי נדבקים בקורונה, יצאה בשבוע שעבר קבוצה של רוכבי אופניים חרוצים למסע ייחודי של 48 שעות בשטח מירושלים ועד תל אביב. למה ייחודי, אתם שואלים? כי הקבוצה הזו מורכבת בחציה מרוכבים לקויי ראייה ועיוורים, ובחציה השני מרוכבים רואים.

המסע, שקיבל את השם “מים לים” (למרות שלירושלים, כידוע, אין ים), הוא חלק מפעילות של קבוצת “גם וגם”, שייסדו שני צעירים, אחד רואה (חיים הלד), והשני עיוור (אורן גנור), המשלבת כאמור בין רוכבים עיוורים לרואים.

אחרי הכנות דקדקניות למסע, עלו הרוכבים ביום שלישי שעבר על אופני הטנדם – רוכב רואה במושב הקדמי, ורוכב עיוור/לקוי ראייה במושב האחורי – והחלו לדווש במרץ מאזור ההר לכיוון מישור החוף. הרעיון באופני טנדם הוא שהאדם הרואה אוחז בכידון ומכוון את האופניים, בעוד הרוכב העיוור מסובב את הפדלים מאחור ומניע את האופניים קדימה. את המסע ליווה גם רכב גיבוי, למקרה שמי מהרוכבים יזדקק לעזרה.

בקבוצת “גם וגם” חבר בין השאר דני שחר, עליו כתבנו בעבר ב”שווים”. שחר, מורה ותיק ומוערך לגיטרה ממבשרת ציון, הוא עיוור, ולמרות זאת ידוע כמכונאי אופניים מקצועי שמסוגל לתקן כל תקלה אפשרית גם בתנאי שטח. “כשדני איתנו אנחנו הרבה יותר רגועים”, אומר המייסד חיים הלד. “כבר קרה יותר מפעם אחת שהוא חילץ אותנו אחרי שנתקענו בשטח”.

הפוגה קצרה לפני שממשיכים לדווש

לקויית ראייה נוספת החברה בקבוצה היא הודיה מזרחי. “ביום שלישי רכבתי 40 קילומטר”, היא מתגאה בשיחה עם “שווים”, “וביום רביעי רכבתי גם את אותו המרחק. המסע עצמו היה 120 קילומטר, ואני רכבתי מתוכו 80 קילומטר”.

נשמע מרשים, ובכל זאת שאלנו למה היא לא השלימה את הקילומטרים הנותרים. “כאשר רוכבים בחושך העניין של הראייה מאוד מקשה עליי”, מסבירה מזרחי, “ולכן רכבתי ‘רק’ 80 קילומטר. צריך לומר ביושר שבכל 10 קילומטר בערך גם עוצרים פה להפסקת קפה. בכל מקרה, זו הייתה חוויה מהסרטים”.

הלד מספר שעד היום הקבוצה עשתה מסעות של עד 35 קילומטר, ולכן המסע האחרון היה מאתגר במיוחד. “הגיבוש של הקבוצה מאוד עזר לנו. זו הייתה חוויה נהדרת לכולם, ובטוח שנעשה את זה שוב”.

הגעתם אל הים בסוף?

הלד: “האמת שבסוף לא הגענו עד הים עצמו, אבל בהחלט עמדנו באתגר שהצבנו לנו, והכי חשוב שנהנינו בטירוף”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

המסע יצא לדרך בסיוע “בית חינוך עיוורים”, המעודד עיוורים ולקויי ראייה לעסוק בספורט. מנכ”ל בית חינוך עיוורים שבתאי דוייטש, שייסד את הקבוצה ותומך בה, אמר כי “מצאנו לנכון להשקיע את כל המשאבים הנחוצים כדי להמשיך ולהפעיל את הקבוצה, אשר מהווה גאווה עבור ‘בית חינוך עיוורים’ בשילוב אנשים עם וללא עיוורון בפעילות חברתית, איכותית, ספורטיבית ואתגרית”.

בן 21 מקריית גת, רווק (מחפש אהבה). עובד כנציג שירות טלפוני עבור חברה בתחום השירותים. שידר ברדיו "קול גת" במשך ארבע שנים. עיוור מלידה ומתמודד עם שיתוק מוחין ביד וברגל שמאל.

כתבות אחרונות