נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותבית"ר ירושלים כבר לא צהובה, היא סגולה

בית”ר ירושלים כבר לא צהובה, היא סגולה

עיריית ירושלים הודיעה כי תאיר במסגרת "לילה סגול" מבנים אייקוניים בעיר: גשר המיתרים, בניין העירייה ואיצטדיון טדי

כבר סיפרנו לכם כאן שהשנה היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות הולך להיראות אחרת לגמרי משנים עברו. ב-3 בדצמבר, במסגרת פרויקט “לילה סגול” של מפעל הפיס, השלטון המקומי ואתר “שווים”, יוארו יותר מ-80 מבני ציבור ובניינים פרטיים בכל רחבי הארץ בסגול, שהוא הצבע המזוהה בעולם עם קהילת האנשים עם מוגבלויות.

לפני שעה קלה הוציאה עיריית ירושלים הודעה רשמית כי גם היא מצטרפת ליוזמה ותאיר ב-3 בדצמבר שורת מבנים אייקוניים בעיר, להעלאת המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, בדגש מיוחד על ילדים עם מוגבלויות. העירייה עושה זאת יחד עם ארגון שלוה, שגם הוא מזוהה עם הצבע הסגול.

אז איפה תוכלו לראות אורות סגולים ברחבי הבירה ב-3 בדצמבר? גשר המיתרים בכניסה לעיר יואר בסגול, מגדל הר הצופים באוניברסיטה העברית, בניין העירייה שממוקם בכיכר ספרא, היכל הספר במוזיאון ישראל, אולם ארנה פיס ואפילו איצטדיון טדי, משכנה של קבוצת הכדורגל בית”ר ירושלים, שמזוהה תמיד עם צבעי הצהוב שחור, ועכשיו תהיה סגולה ללילה אחד.

גם המרכז הלאומי של שלוה נמצא בירושלים, והוא נותן מדי שבוע מענה לכ-2,000 ילדים עם מוגבלויות ולהוריהם במסגרות ובתוכניות רבות. בין התוכניות: מעון יום שיקומי, גני שילוב עירוניים ותוכניות אחר הצהריים אחרי יום הלימודים, שבמסגרתן מגיעים מאות ילדים שזוכים לשיעורי שחייה, חוגי כדורסל וג’ודו, תרפיה, טיפול בבעלי חיים ועוד. לאחר החוגים הילדים מקבלים ארוחת ערב חמה, ובסיום יום הפעילות הגדוש הם חוזרים לבתיהם.

ירושלים בסגול: גשר המיתרים, בניין העירייה וחומות העיר העתיקה. צילום: אלי מנדלבאום

בשלוה מציעים לילדים גם מחנות קיץ מותאמים עם הרבה אטרקציות. לבוגרים מעל גיל 21 מוצעים מרכזי תעסוקה כגון בית קפה חברתי, להקת שלוה המפורסמת, סדנת קרמיקה, שיתופי פעולה עם מעסיקים חיצוניים, תוכנית דיור בקהילה ותוכנית מיוחדת לחיילים.

ממש בימים אלה מתקיים חודש ההתרמה לארגון שלוה לטובת מימון לטיפולים לילדי שלוה. עלות כל טיפול עומדת על כ-180 שקל, והארגון קורא לציבור לתמוך כדי לעמוד ביעד.

רוצים לתרום לשלוה? הקליקו >>> https://bit.ly/3fC7wOd

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות