נושאים קשורים

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים



הצגה חדשה חושפת את השכול דרך עיניו של אדם עם מוגבלות

"בוקר של שוטים" מבית תיאטרון עוטף הנגב מציגה את דמותו של עוזאי, אדם עם מוגבלות שאיבד את שני אחיו בעקבות מלחמת לבנון הראשונה
ראשיאוטיזםהטיפול שהופך כל תמונה ליותר מאלף מילים

הטיפול שהופך כל תמונה ליותר מאלף מילים

הכירו את הפוטותרפיה - טיפול באמצעות צילום שמאפשר תקשורת ומשחק דרך תמונות

קשר דרך הצילום – מטופלי צ’יימס בפעילות

מטופלי עמותת “צ’יימס ישראל” עברו בחודשים האחרונים פעילות טיפול מיוחדת – פותוטרפיה – שבמסגרתה צילמו תמונות ויצרו מהם קלפי משחק. מי שהעביר את הפעילות הוא השחקן רום ברנע שהחל לעבוד לאחרונה עם העמותה. ברנע והמטופלים נעזרו במעצבת ענת (נתי) שרון ויצרו 50 קלפי דמויות שאפשר לשחק בהם, ו-15 פעילויות.  

“השחקנים יכולים לפרוש את הקלפים ולבחור את התמונה שמייצגת את החלום שלהם, או מבטאת קושי וכדומה, וכך אפשר לתקשר”, הסביר ברנע לאתר “שווים”. 


רום ברנע בן ה-31 הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה, ואחיו של עומר ברנע – בעצמו שחקן, דוגמן ומטפל בפסיכודרמה. כבר מגיל קטן, רום שאב את ההשראה לתחום ולעזרה לזולת ממשפחתו. “תמיד הכנסנו לביתנו אנשים עם מוגבלויות שידם אינם משגת”, סיפר ברנע הצעיר, שעובד בשנים האחרונות עם מבקשי מקלט, ניצולי שואה ונוער בסיכון במסגרות שונות. 

עמותת צ’יימס פועלת ב-25 מסגרות ברחבי הארץ לשיפור איכות חייהם של למעלה מ-1,400 אנשים וילדים, מהגיל הרך ועד קשישים, שחיים עם בעיות התפתחותיות קשות מאד, כגון מוגבלות שכלית התפתחותית, נכויות פיזיות, פגיעות נפש, אוטיזם ועוד. ברנע פנה לחברתו דנה קריב, שחיברה אותו לשותפות בעמותה: שיר-לי טרוסיל-פרנקל וליאור בן אלי. 

“היו חבלי לידה קטנים שהיינו צריכים לעבור עם הילדים, אך גם לי, במפתיע, היה קליק בסוף. עבדתי בשלושה מקומות שמפעילה עמותת צ’יימס בתל אביב ובחולון עם ילדים בעלי יכולות קוגנטיביות שונות מילד לילד”, הוא מספר.  

רום ברנע - צילום עצמי
רום ברנע – צילום עצמי

הפוטותרפיה היא דרך די חדשה בעולם הטיפולי, ולכן ברנע רוצה להגיע לכמה שיותר עמותות, ולהציג אותה. אך לא כולם עדיין מכירים את השיטה. “ברגע שאני מתחיל להסביר מה זה ריפוי תוך כדי צילום ועשייה, האסימון יורד. אני שמח שיותר אנשים שומעים על דרך הטיפול הזאת”. 

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ברנע, ששיחק בין השאר בסדרות “גאליס”, “המדרשה”, “ילדי ראש הממשלה” ועוד, אמר שצריך לשלב יותר אנשים שאין להם מספיק ייצוג היום בטלוויזיה ובקולנוע, “לא רק אנשים עם צרכים מיוחדים אלא גם טרסנג’נדרים ולהט”בים”. ברנע סיפר שישחק בסדרת נוער שתעלה בקרוב בשם ‘מקיף מילאנו’. “יש לי שם תפקיד שמדבר על הדברים הללו. אני מביא סיפור מאוד חינוכי לנוער מזווית שלא נראתה על המסך, בלי ספוילרים כמובן”.  

הקלפים של מטופלי צ'יימס
הקלפים של מטופלי צ’יימס

“רום התאהב בילדים והילדים התאהבו בו”, סיפר אסף אושרי, מנהל מרכז יום ארוך של צ’יימס ישראל בחולון, “הוא הגיע אלינו עם רחפנים ומצלמות וזה סקרן אותם מאוד. זה גם לא היה סתם לצלם, אלא ממש דרך טיפול שתוך כדי, אתה שם לב שעובר על הילדים האלה חוויה ייחודית במינה שרק עושה להם טוב”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות