נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם
הסתדרות 480-100

רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהמתנה היפה שנתן ג'סטין טימברלייק לנער משותק לרגל חג ההודיה

המתנה היפה שנתן ג’סטין טימברלייק לנער משותק לרגל חג ההודיה

הזמר והשחקן המפורסם שמע כי להוריו של הנער אין כסף לרכב מותאם, ורכש אותו עבורו ב-35 אלף דולר

מתנת ג’סטין טימברלייק: הרכב בביתו של ג’ייק. צילום מפייסבוק

אין כמעט תושב בעיירה מוריסטאון שבניו ג’רזי, ארה”ב, שלא מכיר את ג’ייק סטיט. ג’ייק, נער בן 17 עם שיתוק מוחין, נוהג לשבת בסופי שבוע על כיסא הגלגלים שלו מחוץ לביתו עם שלט הקורא לנהגים לצפור אם הם מרגישים שמחים – “Honk if you are happy”.

לאחרונה נודע לתושבי המקום כי למשפחתו של ג’ייק אין יכולת לממן רכב המותאם לצרכיו, שבו יוכלו להסיע אותו ברחבי העיר, והם החליטו להתגייס למענו. הם העלו קמפיין לגיוס תרומות והחלו לאסוף כסף במטרה להגיע ליעד המבוקש עוד לפני חג ההודיה. אבל אז הגיעה הפתעה שגם הם לא ציפו לה.

השחקן והזמר המפורסם ג’סטין טימברלייק, שכמו ג’ייק, גם הוא במקור ממדינת טנסי, התוודע לסיפור ולקמפיין ההתרמה והחליט לרכוש עבור ג’ייק את הרכב המיוחד מכספו הפרטי בסך 35 אלף דולר.       

לפני כמה ימים צילצל טימברלייק והודיע לבני המשפחה ההמומים כי בתוך כמה דקות תגיע אליהם הפתעה מיוחדת. כאשר יצאו החוצה לחניה הם גילו ואן שחור גדול, המותאם לנוסעים נכים, מקושט בסרט אדום ממש כמו מתנה. הרכב החדש זכה לליווי מיוחד עד הבית של ניידות משטרה ושל צוותים מכלי התקשורת המקומיים.

ג’ייק מתרגל לרכב שקיבל במתנה (לידו אביו טים). צילום מתוך פייסבוק

ג’ייק וטים, אבא שלו, קיימו שיחת זום עם טימברלייק והודו לו בחום. האב אמר לטימברלייק כי בזכות המתנה שלו חייו של ג’ייק הולכים להשתנות, ו”הוא יהיה עכשיו הרבה יותר נייד”. בתגובה אמר להם טימברלייק כי הוא מאוד התרגש מהסיפור של ג’ייק ופשוט רצה שיהיה להם חג שמח. “ג’ייק, אתה פשוט נתת לי השראה עם השלט שלך שקורא לנהגים לצפור אם הם שמחים”, אמר הסופרסטאר בחיוך. “עכשיו, עם הוואן החדש, תוכל לקרוא להם לצפור בכל העיר”.   

 “אין הרבה אנשים שיכולים להרים את ג’ייק ולהושיב אותו בתוך אוטו”, אמר האב לתקשורת המקומית. “עד היום אני עשיתי את זה, ומעכשיו זה יהיה הרבה יותר פשוט”. ומה ג’ייק חשב על כל זה? בני המשפחה סיפרו כי מהרגע שראה את הרכב החדש שלו החיוך לא ירד לו מהפנים.

“עכשיו תוכל לצפור בכל העיר”. ג’סטין טימברלייק

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות