נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם



רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיאנשים עם מוגבלויותהיסטוריה: יש לנו נציגה ישראלית בוועדת האו"ם לאנשים עם מוגבלויות

היסטוריה: יש לנו נציגה ישראלית בוועדת האו”ם לאנשים עם מוגבלויות

אודל-יה פיטוסי, פעילה ותיקה בתחום ואישה עם מוגבלות בעצמה, נבחרה לוועדה היוקרתית על ידי 109 מדינות

מעכשיו נציגת ישראל לנושא אנשים עם מוגבלויות באו”ם. אודל-יה פיטוסי

הישג חסר תקדים לישראל: אודל-יה פיטוסי, בת 44 מבת ים, פעילה ותיקה בתחום האנשים עם מוגבלויות ואישה עם מוגבלות בעצמה, נבחרה היום לוועדת האו”ם לאנשים עם מוגבלויות. תפקיד הוועדה הוא להוביל את המדיניות כלפי אנשים עם מוגבלויות במדינות שחתומות על אמנת האו”ם בנושא.

בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות העלו הערב פוסט שבו סיפרו כי כל המסע החל בהצעה שהעלתה הנציבות בפני משרד החוץ להציג נציג ישראלי לוועדה. “כאשר נשאלנו מי יכול להיות נציג מתאים לוועדה ולמסע בינלאומי כזה”, כתב אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, “לא היה לנו ספק שאודל-יה, שהייתה עד לא מזמן יו”ר הוועדה המייעצת שלנו, היא המועמדת המתאימה ביותר בכל קנה מידה”.

אחרי שנה של מבחנים, מיונים, מפגשים פנים אל פנים וגם מקוונים, נבחרה היום פיטוסי לתפקיד ברוב אדיר של מדינות בעצרת האו”ם. שגריר ישראל באו”ם ובוושינגטון גלעד ארדן מיהר לברך אותה בחום. “בתום קמפיין ארוך שהובלתי יחד עם משרד החוץ והמשלחת שלנו באו״ם, אודל-יה נבחרה בתמיכה של 109 מדינות (מקום 2 מ-27 מדינות שהתמודדו על החברות בוועדה), ותכהן כישראלית הראשונה אי פעם בוועדה החשובה הזו”.

בנציבות סיפרו עוד כי פיטוסי ניהלה בעבר מאבקים רבים עבור אנשים עם מוגבלויות, וכן ריכזה את פורום הארגונים לקידום אמנת האו”ם. “המסר שהיא מבקשת להעביר לנו ולעולם כולו הוא ‘אל תפחדו להראות את הייחודיות שלכם'”, כתב הנציב טורם בפוסט, “שיהיה בהצלחה בוועדה ובכלל”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

השגריר ארדן סיפר על ההתרגשות הגדולה שחש עם היוודע דבר הבחירה של פיטוסי. “בירכתי כעת את אודל-יה”, כתב ארדן ברשת. “כשהיא שמעה את התוצאות היא בירכה ברכת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, ואני התרגשתי עד דמעות לענות אמן. בהצלחה אודליה”.

“אז בחסדי ה’, הבלתי יאמן הזה קרה”, כתבה פיטוסי בפוסט משלה. “109 קולות מתוך 182 מדינות ישראל קיבלה הערב, ואני אהיה בוועדת המומחים של ה-CRPD  באו”ם – ועדה שתפקידה לקדם את הטמעת האמנה בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות ברחבי העולם”.

פיטוסי ביקשה להודות קודם כל למשפחתה. “הכל מתחיל תמיד ממשפחה אחת יקרה, שתמיד איתי, שעפה בעקבות חלומותיי, שמאמינה שאפשר, ושורדת את כל הקפיצות מעל הפופיק שלי. וכן… זה היה מרתון למרחקים ארוכים”.

כמו כן ביקשה להודות לשורה ארוכה של גורמים, ובהם הנציבות, השגריר ארדן וגם שר החוץ גבי אשכנזי, “שהגיע לבקר לפני ואחרי ההצבעה. לאורך כל הדרך, ובטח בשיא הזה, היה ברור שהתנועה היא של כולם בשביל אחת, שגרה בבת-ים, עם כיסא ממונע, שתמיד ב”ה באנרגיה בלתי מתכלה לתקן ולקדם עולם. הערב התקדמנו עוד סיבוב גלגל, הלוואי שנצליח”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות